Mazda2 G90 Revolution

9. 3. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Življenje avtomobilov, ki so pri nas na podaljšanih testih ali supertestih, ni lahko. Ne zato ker bi z njimi ravnali slabo (prej nasprotno, ponavadi so deležni precej več skrbi kot povprečen avto povprečnega slovenskega voznika), ampak ker morajo pogosto početi stvari, ki niso njihova glavna naloga.

Naša podaljšanotestna Mazda2 je tipičen primer: avto, namenjen mestni in primestni uporabi, bolj za drugi kot za prvi avto pri hiši, je bil nemalokrat natovorjen s štirimi odraslimi in polnim prtljažnikom, zelo domače pa so mu bile tudi daljše, avtocestne poti. V domačem okolju je tako v resnici preživel manjši del časa, a ga to ni prav nič zmotilo.

Tudi tisti, ki so se z Mazdo2 podali na neznačilno dolge poti, o njej niso našli slabe besede. O sedežih ni bilo graje, dovolj pohval je požel infozabavni sistem z navigacijo vred – skupaj sta skrbela, da so bile daljše vožnje manj dolgočasne. Manj smo bili navdušeni nad le ročno nastavljivo klimatizacijo (je pa res, da je ta v vročih dneh dovolj učinkovita) in dejstvom, da je treba luči prižgati ročno, saj dvojka v opremi Attraction nima samodejnega vklopa luči. A to je tudi problem zakonodajalca: odkar so obvezne dnevne luči, bi moral biti samodejni vklop glavnih žarometov zakonsko obvezen.

1,5-litrski bencinski motor v naši dvojki je bil tisti srednji, 90-'konjski'. Ni sicer tako živahen kot najmočnejša, 115-'konjska' različica, a negativnih komentarjev zaradi svojih zmogljivosti ni prejel. Prej nasprotno, kar nekaj pohval je šlo na njegovo sicer mirno delovanje, ki le na avtocesti postane malce glasnejše. Krivec ni motor, ampak le petstopenjski menjalnik, saj ima šeststopenjskega le 115-'konjska' različica. Zato je vrtljajev na avtocesti nekaj več, po drugi strani pa se motor zaradi svoje zadostne prožnosti in dobro izračunanih prestavnih razmerij za mestno vožnjo dobro znajde na ulicah, kjer so hitrosti veliko manjše.

Poraba? Na našem normnem krogu se je ustavila pri 4,9 litra, kar je za bencinsko motoriziran avtomobili povsem solidna številka. To, da se je testna gibala okoli sedmih litrov, pa zaradi kopice daljših in hitrejših poti ni ne presenetljivo ne slabo. Dokazuje le, da bo večina voznikov zlahka živela s porabo nekje med petimi in šestimi litri bencina. Tudi ta podatek si, kot tudi avto kot celota, zasluži oznako ugodno.

Mazda2 je tako dokazala, da zlahka sledi tudi zahtevam zahtevnejših voznikov, hkrati pa je všečna in cenovno dovolj privlačna. 

Dušan Lukič foto: Uroš Modlic

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 9.990 €
Cena testnega modela: 15.090 €
Moč: 66kW (90 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 881 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.496 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 6.000/min – največji navor 148 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/60 R 16 H (Goodyear Eagle UltraGrip).
Zmogljivost: : največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 5,9/3,7/4,5 l/100 km, izpust CO2 105 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.050 kg – dovoljena skupna masa 1.505 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.060 mm – širina 1.695 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.570 mm
Prtljažnik: prtljažnik 280–887 l – posoda za gorivo 44 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 26 °C / p = 1.010 mbar / rel. vl. = 77 % / stanje kilometrskega števca: 5.125 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,1s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,0s (4)
Prožnost 80-120km/h: 18,1s (5)
Največja hitrost: 183km/h (5)
poraba na testu: 7,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Hvalimo in grajamo
zmogljivost motorja in poraba goriva
videz
upravljanje infozabavnega sistema
le petstopenjski menjalnik