Mazda3 Sport 1.6i Plusline

17. 8. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Danes, ko so v modi avtomobili z dizelskimi motorji, morajo biti enaki avtomobili, a z bencinskim motorjem zelo dobri, da so lahko konkurenčni.

Pravzaprav nas je tale Mazda3 spomnila na to, da pogosto kar malce po krivici zanemarjamo ali niti ne pomislimo na možnost pogona z bencinskim motorjem.

O Mazdi3 smo sicer že veliko pisali, a kljub temu dovolite, da si čisto na kratko osvežimo spomin. Gre za lično in moderno oblikovan avtomobil, ki nas vedno znova navdušuje s športno zunanjostjo (tokrat z meglenkami in 16-palčnimi litimi platišči) in uporabno ter udobno urejeno notranjostjo. Kakšne velike graje pri nas ni bil nikoli deležen in tudi tokrat je podobno. Z opremo Plusine ’trojka’ premore vse ali celo več, kot bi si povprečen kupec tak- šnega avtomobila sploh zaželel.

Usnjen večopravilni volan in v usnje oblečena prestavna ročica, sedeži, ki so udobni in imajo hkrati dovolj oprijema tudi za živahnejšo vožnjo, radio s CD-predvajalnikom ter elektrika za pomik šip so le del notranjosti, kjer je edino majceno grajo dobila nekoliko (z gumbi) razmetana armatura. No, merilniki so veliko preglednejši, v velik plus pa ji štejemo veliko odlagalnih prostorčkov za drobnarije, telefon, denarnico in pijačo. Pa še dobro se sedi v njej.

Tudi dostop do zadnje klopi je otročje lahek, kar bodo cenili starejši ljudje in mamice ter očetje, ki morajo pripenjati svoje malčke. Zato še ob zgledno velikem prtljažniku (339 l) avtomobil zasluži visoke družinske ocene. Poskrbljeno je tudi za varnost, ki ne samo, da zadosti zahtevam razrednega povprečja, ampak ga tudi prekaša, saj ima tako nadzor proti zdrsavanju pogonskih koles kot dinamični nadzor stabilnosti.

A kaj bi vse to brez dobrega srca? ! Motor je nedvomno na prvem mestu našega seznama pohval. Je poskočen (od 0 do 100 km/h pospeši v 11, 8 sekunde) in dosega spodobne potovalne hitrosti (največja izmerjena hitrost je 182 km/h) in v sozvočju z dovolj hitrim in natančnim petstopenjskim menjalnikom. K prepričljivosti mu pomagata tudi natančen volan in podvozje, ki je dovolj čvrsto, da gre avtomobil lahko zelo hitro tudi skozi ovinke. Kljub temu je ta Mazda še vedno dovolj mehko vzmetena, da se bodo vsi potniki (tudi otroci) vozili udobno in brez slabega počutja.

Malce slabo smo se le počutili, ko smo videli, koliko ’trojka’ s tem motorjem stane. Dobrih 4, 2 milijona tolarjev za osnovni model kljub vsemu ni malo za tak avtomobil. Po drugi strani pa se bi morali voziti hudičevo veliko, da bi z gorivom in manjšo porabo različice z dizelskim motorjem ’pokrili’ razliko 500 tisočakov, kolikor se v ceni razlikujeta ta bencinar in primerljivi dizel.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.659,82 €
Cena testnega modela: 18.043,73 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,0 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1598 cm3 - največja moč 77 kW (105 KM) pri 6000/min - največji navor 145 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V (Bridgestone Touranza ER30).
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,0 s - poraba goriva (ECE) 9,3/6,0/7,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1190 kg - dovoljena skupna masa 1695 kg.
Zunanje mere: dolžina 4420 mm - širina 1755 mm - višina 1465 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 339 l
Naše meritve
T=25 °C / p= 1019 mbar / rel. vl.: 72 % /Stanje km števca: 3004 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 18,0s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,2s ( 156km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,1s
Prožnost 80-120km/h: 17,4s
Največja hitrost: 182km/h (V.)
poraba na testu: 9,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Ta hip je to najboljša Mazda3, če iščete ravno prav zmogljiv bencinski motor in z nekaj luksuza ter športnosti v opremi. In še vedno je družinski avtomobil.

Hvalimo in grajamo
motor
bogata oprema
voznost
podvozje
cena
poraba goriva ob priganjanju