Mazda6 1.8 TE

18. 8. 2005 | Dušan Lukič
Deli

Mazda6 je stari znanec, pa čeprav je na trgu pravzaprav šele tri leta. In to, da se človeku zazdi, da avto pozna že od nekdaj, je ponavadi dober znak.

Da je Mazda6 prvo drobno pomladitev doživela že po treh letih, pravzaprav niti ni presenetljivo (in je zato 'že' malce odveč). Konkurenca je huda, poleg tega so se v teh treh letih rahlo spremenile tudi oblikovalske smernice tega japonskega proizvajalca. Maske njegovih avtomobilov so zdaj bolj poudarjene, z več kroma in z večjim znakom znamke - zato je takšno seveda dobila tudi prenovljena šestica. Da se ne boste trudili in iskali drugih zunanjih sprememb: poglejte kromirane obrobe in nove zareze prednjega odbijača, rahlo drugačne (in očem precej prijetnejše) zadnje luči. Nič posebnega in za nepoznavalce pravzaprav neopazno - a vseeno učinkovito.

Bolj dobrodošle so nekatere druge spremembe: pri Mazdi so se končno znebili grdega ključa z ločenim obeskom za daljinski upravljalnik - zdaj je ključ sicer precej velik, a zložljiv. Voznika in potnike bo zadovoljila tudi boljša plastika, voznika pa tudi nekoliko bogatejša oprema. Testna Šestica je imela oznako TE (kar je tudi najbolje prodajan paket opreme pri nas), kar pomeni, da so pri Mazdi vsemu tistemu, kar so voznikom ponujale 'stare' Šestice, dodali še tipalo za dež in meglenke - na žalost pa v tem paketu še vedno ni platišč iz lahke litine. In potem sicer zelo všečno podobo avtomobila kazijo grdi plastični okrasni pokrovi na črnih jeklenih platiščih. Žalostno.

Sicer pa je (razen omenjenih sprememb in še kake malenkosti) Mazda6 ostala Mazda6 tudi po prenovi. Še vedno se za volanom sedi dobro (z željo po malenkost daljšem vzdolžnem pomiku prednjih sedežev, predvsem voznikovega), trikratki večopravilni volan lepo sede v roke, ročica petstopenjskega ročnega menjalnika še vedno dokazuje, da pri Mazdi vedo, kaj pomeni menjalnik, prijeten za prestavljanje.

Pozorno uho (in naša merilna naprava) zazna, da je hrupa v notranjosti nekoliko manj, predvsem tistega izpod koles in izpod motornega pokrova. Ja, izolacije je nekaj več in je zelo dobrodošla. In na bolj razriti ali pa bolj zaviti cesti se izkaže, da je lega še vedno dobra, vzmetenje pa uglašeno na sprejemljiv kompromis med udobjem in športnostjo. Karoserija nove Šestice je sicer bolj toga kot pred pomladitvijo, a tega za volanom ne boste opazili, kajti povečana togost karoserije je namenjena predvsem varnosti.

Najmanj sprememb je tokrat pri mehaniki. 1, 8-litrski motor je (edini v paleti) ostal popolnoma nespremenjen, enako velja za petstopenjski ročni menjalnik. Zato se tale Mazda6 pelje tako, kot se njena starejša sestra. To sicer ni nič slabega, saj smo predhodnico pohvalili. In še vedno velja: ta pogonska kombinacija v osnovi zadostuje - a nič več kot to.

Dušan Lukič

Foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.159,41 €
Cena testnega modela: 20.639,29 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1798 cm3 - največja moč 88 kW (120 KM) pri 5500/min - največji navor 165 Nm pri 4300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 V (Bridgestone B390).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,7 s - poraba goriva (ECE) 10,8/5,9/7,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1305 kg - dovoljena skupna masa 1825 kg.
Zunanje mere: dolžina 4670 mm - širina 1780 mm - višina 1435 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 64 l.
Prtljažnik: 500 l
Naše meritve
T= 20 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 53 % /Stanje km števca: 1508 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,4s ( 128km/h)
1000m z mesta: 32,1s ( 161km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,9s
Prožnost 80-120km/h: 20,6s
Največja hitrost: 197km/h (V.)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39m
AM meja: 40m
Ocena
  • Majhni popravki niso spremenili značaja Mazde6, 1,8-litrski motor je sicer sprejemljiva osnovna izbira, a nič več kot to. Za kaj več bo treba poseči po močnejšem bencinarju ali katerem od dizlov.

Hvalimo in grajamo
oblika
oprema
sedenje
ni lahkih platišč
premajhen vzdolžni pomik prednjih sedežev