Mercedes-Benz C280 Avantgarde

Si predstavljate osivelega gospoda s klobukom na glavi v novem razredu C? Malce težje kot v prejšnjem modelu, kajne?

Ob predstavitvi novega razreda C so poudarjali, da zdaj z različico Avantgarde merijo na mlajšo populacijo. Recimo raje na mlajše po srcu, saj si študentje težje privoščijo avtomobil takega kalibra (sploh s toliko dodatne opreme kot jo ima testni model).

Naj se na kratko ozremo po zunanjosti . . Nekoliko ostrejše poteze na karoseriji nakazujejo športnost, velike reže na hladilni maski pa željo motorja po večji količini svežega zraka. Prav na prednji maski je tista bistvena razlika v zunanjosti med opremama Elegance in Avantgarde. Avantgarde ima veliko značko, vtisnjeno v hladilno masko, medtem ko nosi Elegance na motornem pokrovu tisto klasično Mercedesovo značko, za katero v šali radi rečemo, da služi, da namerimo v šefa, ko ga srečamo na prehodu za pešce.

Notranjost je zelo svetla. Ima ogromno delov iz bleščečega aluminija, svetlo sivo usnje na sedežih, velike steklene površine . . Tudi precej klasična deluje. Nič pretresljivega. Dokler se ne poigrate z multimedijskim delom tega avtomobila. Najprej se iz sredinske konzole prikaže LCD-zaslon, ki nam lahko prikazuje tako podatke, vezane na delovanje avtomobila, kot tudi navigacijsko napravo in pa seveda vse stvari, namenjene zabavanju čutov za vid in sluh.

Za konzolo se skriva tudi DVD-izmenjevalec, prek katerega lahko zaženemo skoraj vse znane nosilce zvoka in slike. V tem avtu tudi največji avdio in video užitkarji zagotovo ne bodo ostali prikrajšani. Neprijeten detajl v notranjosti pa je gasilna jeklenka tik pred vozniškim sedežem.

Ozrimo se malce po gonilni tehniki tega avtomobila. V nosu se je skrival trilitrski šestvaljnik V-oblike. Ob množični poplavi trga z dizelskimi agregati (sploh v tem razredu) je pravzaprav neverjeten užitek zapeljati 231 bencinskih ‘konjev’ na sprehod. Neverjetno tekoče, umirjeno, prožno se odzove avto na vsak ukaz na stopalki. Nobenega tresenja, nobenega hrupa. K temu pripomore tudi odličen sedemstopenjski samodejni menjalnik, pri Mercedesu poznan pod imenom 7G-Tronic. Naj povemo le, da je ta menjalnik na spisku za doplačilo, medtem ko je pri modelu C350 v serijski opremi.

Omenili smo že, da je vožnja s tem avtomobilom zelo lahkotna. Bodo pa na svoj račun prišli tudi tisti, ki si želijo malce bolj dinamično vožnjo skozi ovinke. Pri Mercedesu so se zavedali, da jim je konkurenca prav na tem področju prevzela marsikaterega kupca. Z novim modelom so se odločili to popraviti. Vzmetenje je zagotovo precej napredovalo. Zdaj recimo ne začutimo več prenosa mase z ene na drugo stran, ko zaporedoma vozimo skozi več ovinkov. Tisti najbolj zahtevni bodo gotovo tarnali nad sistemom ESP, ki ga tudi v tem modelu ni mogoče popolnoma izklopiti.

Prostor v notranjosti? Z dopustovanja na morju smo se v Avantgardu peljali štirje. Pritožbe so nenehno deževale. Vendar ne nad avtomobilom, temveč nad prehitro končanim dopustom.

Skratka, krasna kombinacija motorja in menjalnika, začinjena s športno, a umirjeno zunanjostjo, zaradi odličnega multimedijskega sistema pa tudi z zelo zabavno notranjostjo. A ker vmes poseže ekonomičnost, dvomimo, da bomo videli na cestah veliko podobnih različic.

Saša Kapetanovič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 35.970 €
Cena testnega modela: 53.797 €
Moč: 170kW (231 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,3 s
Največja hitrost: 246 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 13,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 2.996 cm? – največja moč 170 kW (231 KM) pri 6.000/min – največji navor 300 Nm pri 2.500-5.000/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Continental SportContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 246 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,3 s – poraba goriva (ECE) 13,3/6,9/9,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.575 kg – dovoljena skupna masa 2.060 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.580 mm – širina 1.770 mm – višina 1.445 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 66 l
Prtljažnik: 475 l
Naše meritve
T=18 °C / p= 999 mbar / rel. vl.: 51 % /Stanje števca: 11.101 km
Pospešek 0-100km: 8,0s
402m z mesta: 15,6s ( 148km/h)
1000m z mesta: 28,1s ( 191km/h)
Največja hitrost: 246km/h (VI.)
poraba na testu: 12,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,3m
AM meja: 41m
Ocena
  • Tudi tisti mlajši, ki prej niso gojili simpatij do Mercedesa, se zagotovo obrnejo za novim razredom C. Sploh če gre za različico Avantgarde.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik 7G Tronic
tiho delovanje pri nižjih vrtljajih
svež videz
avdio in videosistem
cena
poraba goriva
gasilna jeklenka pred vozniškim sedežem