Ko je Mercedesov CLS leta 2004 zapeljal pred oči javnosti, je s svojo obliko navduševal. Enajst let pozneje ne izstopa več tako, a je še vedno odličen avto.
Septembra je minilo dobrih 11 let, odkar sem se na mednarodni predstavitvi v Rimu prvič zazrl v CLS v živo. Nisem bil edini, ki je takrat pomislil, da bi tako kot CLS moral biti videti kar razred E, na platformi katerega je nastal. Da je bila oblika res izstopajoča, so dokazovali pogledi italijanskih voznikov v gneči na poti v središče mesta. Ko se je zamenjala generacija razreda E, se je seveda pomladil tudi CLS in sedanji ima letnico nastanka 2010. CLS je lani doletela obvezna pomladitevo po nekaj letih, ko je dobil predvsem kup novih varnostnih tehnologij – od elektronskih asistentov do boljši luči, ki temeljijo na tehnologiji LED. Tako še naprej uspeva stopati vštric s sodobnimi trendi, pa čeprav po svoje izvoru ne sodi več med najmlajše modele.
Ne nazadnje se razred E s tovarniško oznako W212, na osnovi katerega je nastal, poslavlja, v začetku prihodnjega leta namreč prihaja popolnoma novi E z oznako (ni težko uganiti) W213. Glede na zgodovino to pomeni, da bomo nekje v letu 2017 dobili tudi novi CLS. A dokler ga ne bo, nam ostaja sedanji model. Ena od novosti, ki jih je dobil ob pomladitvi, je tudi 2,1-litrski turbodizel s 125 kilovati oziroma 170 'konji'. Skupaj z devetstopenjsko avtomatiko se izkaže, da takšna kombinacija CLS seveda ne more spremeniti v športnika (za kaj takega raje posezite po modelih z oznako AMG), je pa zelo uglajena, še dovolj zmogljiva in tudi dovolj varčna.
Skoraj pet metrov dolgi CLS, ki ima že prazen dobro tono in 800 kilogramov, je namreč naš normni krog opravil z zelo ugodnimi 5,6 litra porabe. Poleg porabe se CLS izkaže tudi z dobro zvočno izolacijo in v celem udobno kabino. Ta sicer ne skriva (tudi pri merilnikih), v katero leto sega zasnova CLS, a je zaradi premišljenih oblik in izbora materialov še vedno očesu prijazna. Sedi se odlično, ergonomija je dobra in tudi z zadnjih sedežev ne bi smeli slišati pritožb. Prtljažnik je kljub majhni odprtini (kar je za takšen avto seveda popolnoma normalno in sprejemljivo) velik, enako velja za seznam opreme.
Na njem so osnovni varnostni sistemi, vse druge si je mogoče omisliti z doplačilom za paket asistenčnih sistemov Plus. Še najbolj izstopa ne ravno mercedesovska (doplačilna) navigacija znamke Garmin, ki ni na ravni ostanka avtomobila. Izstopajo odlični LED-žarometi, ki pa jih je doplačilno mogoče še nadgraditi v inteligentno matrično različico. Priporočamo. Da se CLS čisto sprejemljivo znajde med ovinki, vemo že dolgo, in da je dovolj udobno vzmeten, tudi. Del zaslug za to nosi premišljena izbira platišč in gum. Sedemnajstpalčna kombinacija ima dovolj nizke boke, da je krmiljenje še natančno, a so ti hkrati dovolj visoki, da že sami po sebi poberejo nekaj najbolj ostrih neravnin s ceste. In cena? V primerjavi s konkurenco zelo ugodna, saj je CLS edini, ki ponuja tudi šibkejšo dizelsko motorizacijo, končna številka pa je, tega smo v tem avtomobilskem razredu že vajeni, zelo odvisna od zagnanosti pri izbiri dodatne opreme.
Dušan Lukič foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 55.032 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 69.647 € |
Moč: | 125kW (170 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 572 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2221 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – V6 – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 3.000–4.200/min – največji navor 400 Nm pri 1.400–2.800/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 9-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/40–285/35 R 20 Y (Yokohama Advan Sport). |
Zmogljivost: | največja hitrost 226 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 122 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.715 kg – dovoljena skupna masa 2.275 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.940 mm – širina 1.880 mm – višina 1.415 mm – medosna razdalja 2.875 mm |
Prtljažnik: | prtljažnik 520 l – posoda za gorivo 59 l. |
Okoliščine meritev: T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 6.604 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,0s |
---|---|
402m z mesta: | 16,3s ( 139km/h) |
poraba na testu: | 7,4 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,6 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 38,2m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Mercedesov CLS ostaja oblikovno dopadljiv in udoben štirisedežni kupe, ki ne navdušuje le s svojo tehniko, ampak tudi ceno.