Naši supertestni floti, to smo vam že izdali, se je pred nekaj meseci pridružil Mercedesov Vaneo. Limuzinski kombi, narejen na osnovi razreda A, je s svojim varčnim strojem (1.7 CDI) in prostorno notranjostjo kot nalašč za daljše poti, hkrati pa ni prevelik, da se tudi pri vsakdanji mestni uporabi ne bi znašel.
Ker je nastal na osnovi razreda A, se Vaneo v notranjosti od Mercedesovega malčka ne razlikuje veliko. To pomeni, da se je treba v avto usesti precej visoko (dvojno dno! ), da so sedeži nameščeni precej blizu tlom in da volan ni nastavljiv. Kljub temu se je izkazalo, da večina voznikov, tudi tisti višje rasti, brez pretiranih težav najdejo udoben položaj za volanom, da je prostora nad glavami dovolj in da se da povsem udobno sedeti tudi v drugi sedežni vrsti. Ta ni sestavljena iz posameznih sedežev, temveč je deljiva in jo je mogoče odstraniti po tretjinah, kar v praksi pomeni, da se v Vaneu lahko peljejo štiri osebe in njihova smučarska oprema.
Oznaka Family pomeni, da sta na hrbtnih delih prednjih sedežev zložljivi mizici. Toda treba je priznati, da je sistem za odstranjevanje in nameščanje sedežev sicer zelo preprost, vendar so sami sedeži precej težki, še posebej dvotretjinski del. Zato damam svetujemo, da se ga ne lotevajo same, pomaga pa preprost trik: sedež odpnete, nato ga prevrnete v prtljažnik in tako lažje odstranite. Zakaj lažje? Preberite naslednji odstavek . .
Prtljažnik je že v osnovi velik, s podiranjem in z odstranjevanjem zadnjih sedežev se ga da seveda še povečati, nakladanje in razkladanje tovora pa olajša priročna pomična ploščad. To izvlečemo, da štrli iz prtljažnika, nanjo naložimo vso kramo, ki jo želimo pospraviti v avto (do 120 kilogramov je lahko te prtljage) in jo le zapeljemo nazaj v prtljažnik. Ali pa iz njega odpeljemo zložen sedež. Preprosto in uporabno. Škoda je le, da ni bila trda plastika pokrita z mehkejšo gumo, da bi preprečila drsanje predmetov po prtljažniku.
Ker je Vaneo Mercedes, je ob volanu le ena ročica, ki upravlja tako funkcije svetlobnih teles kot brisalnikov, sedeži so udobno trdi, volan pa prijetno pokončen. Uporabljeni materiali sicer niso v sorodu s tistimi, ki jih najdete v razredu S, so pa povsem primerni za Vanea. In so tudi zadovoljivo kakovostno sestavljeni. Na sredinski konzoli je dokaj lična, a očitna imitacija karbona, prostora za drobnarije je dovolj. Skratka: počutje je dobro, tako da tudi daljše poti niso prenaporne.
Že kratek pogled pod motorni pokrov (ali pa v tehnične podatke) izda, da Vaneo ni dirkač. Njegov 1, 7-litrski turbodizel s skupnim vodom je sicer prožen, a glede na Vaneovo maso in čelno površino je jasno, da ima dokaj težko delo. Zato ga je treba, če si želite dovolj velikih potovalnih hitrosti, vrteti do rdečega polja na merilniku vrtljajev. Čeprav se ta dizel prav rad vrti, ni glasen - razen turbinskega polnilnika.
Ta svoj obstoj vedno znova oznanja z žvižganjem, ki je še posebej opazno (in občasno nadležno) v višjih prestavah, ko je hrupa samega motorja malo, zato je žvižganje turbine še toliko bolj opazno. Po drugi strani pa je lahko zelo varčen, tudi takrat, ko so avtocestne hitrosti velike, voznikova desna noga pa težka.
Seveda smo, kot je to pri Avto magazinu v navadi, ob začetku supertesta Vanea tudi dodobra premerili. Izkazalo se je, da so tovarniški podatki dokaj realni: s povsem svežim motorjem je do sto kilometrov na uro potreboval le dve desetinki več, kot napoveduje tovarna (kar pa je v resnici še vedno precej dolgih 16 sekund), končna hitrost je bila malenkost večja pa tudi na merilni napravi se je izkazalo, da je moč motorja takšna, kot jo deklarira tovarna.
Pri Mercedesu so poskrbeli, da je Vaneova lega na cesti vseskozi varna (zato je med ovinki zanesljiv, ne pa tudi uživaški), blaženje tresljajev pa dobro tako ob polnem kot ob praznem avtomobilu. Res je, zaradi sorodstva z razredom A in višje rasti je Vaneo dokaj na trdo vzmeten, a ne toliko, da bi bilo to moteče, predvsem pa, kljub trdnosti podvozja, dobro blaži tudi krajše in ostrejše udarce izpod koles. Boljša bi lahko bila tudi smerna stabilnost - sicer pa je to lahko tudi posledica zimskih gum, ki so jih z Vanea sneli, ko se je vrnil s servisa.
Na zaviti cesti se izkaže, da se Vaneo precej nagiba, kar je zaradi dokaj visokega sedenja malce nadležno, poleg tega pa rad notranje prednje kolo ob pospeševanju zavrti v prazno. Toda ker gre predvsem za družinski avtomobil, ki že po motorju sodeč ni namenjen tovrstnim ekscesom, pa tudi zato, ker je ESP učinkovit, mu to zlahka oprostimo.
Osnovna naloga avtomobilov je, da čim hitreje prepeljejo pot od točke A do točke B, in Vaneo to nalogo dobro izpolnjuje - treba je pač vzeti v zakup dejstvo, da varčni dizel v njegovem nosu pomeni manjše potovalne hitrosti in da ima avtoceste raje kot ovinke. Ampak za družinski limuzinski kombi so te lastnosti ne le sprejemljive, ampak tudi pričakovane.
Dušan Lukič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.244,63 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 16,2 s |
Največja hitrost: | 160 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,0l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 10 let ali 100.000 prevoženih kilometrov za servisni paket Simbio |
Menjava olja vsakih | 20.000 km |
Gorivo: | 4.755,47 € |
---|---|
Gume (1) | 1.297,78 € |
Obvezno zavarovanje: | 676,85 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.670,84 € |
Skupaj | 1.829,08 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 84,0 mm - gibna prostornina 1689 cm3 - kompresija 19,0 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4200/min - srednja hitrost bata pri največji moči 11,8 m/s - specifična moč 39,1 kW/l (53,1 KM/l) - največji navor 180 Nm pri 1600-3200/min - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventilai na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,267; II. 1,923; III. 1,257; IV. 0,881; V. 0,696; vzvratna 3,286 - diferencial 4,059 - platišča 5,5J × 15 - gume 185/60 R 15 T, kotalni obseg 1,82 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 38,6 km/h |
Voz in obese: | kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,7 zasuk |
Zunanje mere: | širina vozila 1742 mm - kolotek spredaj 1524 mm - zadaj 1477 mm. |
Notranje mere: | širina spredaj 1365 mm, zadaj 1425 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrtbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) |
T = 1 °C / p = 1026 mbar / rel. vl. = 86 % / Gume: Continental ContiWinterContact | |
Pospešek 0-100km: | 16,2s |
---|---|
1000m z mesta: | 37,2s ( 139km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,6 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 20,9 (V.)s |
Največja hitrost: | 161km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6,5l/100km |
Najvišja poraba: | 9,0l/100km |
poraba na testu: | 7,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,3m |
AM meja: | 45m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 58dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 68dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
Napake med testom: | motor je ostal brez moči - zamenjani računalnik motorja, turbinski polnil |
-
Vaneo se izkaže kot dober družinski avto, če le voznik ni preveč hitrostno navdušen.