Joj, kako obrabljeno običajno zvenijo tiste besede, ki jih avtomobilistični pisci tako radi pišemo o zvoku motorja in izpuha. Saj veste, o simfonijah, Carrerasih, renčanjih, rjovenjih ...
Ampak včasih drugače res ne gre. In včasih se najde avtomobil, ki si to popolnoma upravičeno zasluži. V resnici jih ni veliko (zadnji, ki mi pride na misel, je McLaren 12C), ampak Jaguar F-Type je brez pomisleka ne le med njimi, temveč v samem vrhu lestvice.
Vse, kar potrebujete, je novi F z enim izmed šestvaljnikov v nosu. Lahko je F-Type S, ta ima aktivni izpuh že serijsko, lahko pa se, kot smo se mi, zadovoljite z osnovnim, 340-'konjskim' šestvaljnikom, podprtim z mehanskim kompresorjem, in preprosto doplačate za izpuh in dinamično podvozje in vtis, vsaj zvočni, bo popolnoma enak.
A zvok seveda ni edino, kar lahko F-Type ponudi. Avtomobil, za katerega pri Jaguarju pravijo, da je zanje najpomembnejši po legendarnem E-Typu, že z obliko dokazuje, da se s to izjavo niso šalili. Eleganten in hkrati športen, s kopico podrobnosti (vključno s spojlerjem v prtljažnem pokrovu, ki se izvleče pri 100, zloži pa pri 65 kilometrih na uro), ki se združijo v sliko, ki jo opazi skoraj vsak mimoidoči.
Resnično, ne spomnim se avtomobila, za katerim bi na ulici toliko gledali. Kaj gledali, ne spomnim se, da bi mi gospodje srednjih let v avtomobilih premijskih znamk odgestikulirali navdušenost nad videzom avtomobila, poskušali postavljati vprašanja skozi okno med vožnjo ali zahtevali, da »malo pritisnem, da se bo lepše slišalo«. Mlajši niso bili nič manj navdušeni, le da so navdušenje izražali s primerno drugačnimi gestami in besedami. Ja, F-Type je recept za opaznost. Če vam to ni všeč, si bo treba omisliti kaj manj ekstravagantnega.
A zgodba F-Typa se ne konča pri obliki in zvoku, kot se je (na primer) pri enem od italijanskih konkurentov, ki sem ga imel priložnost voziti pred nekaj leti. Ne, F-Type je v rokah dovolj razpoloženega voznika (skoraj) pravi športnik. Zakaj skoraj? Zato ker smo preizkušali osnovno različico, ta pa nima zapore diferenciala. To pomeni, da se občasno pri pospeševanju iz ovinka v prazno zavrti notranje kolo, včasih pa zdrsne cel zadek – odvisno ne le od teže noge na stopalki za plin, ampak tudi od dela z volanom, oprijema asfalta, kakšne neravnine na njem in še česa. Če je voznik na to pripravljen, ni težav, a precej lepše in uživaško bi bilo z zaporo. Potem bi na ukaz s stopalke za plin zadek zdrsnil lažje in bolj nadzorovano. Brez je treba pač več narediti s hitrostjo in prenosom teže, manj pa s plinom.
Ker je karoserija večinoma aluminijasta, F-Type ni težak – manj kot 4,5 metra dolg avtomobil tehta slabe 1,6 tone, kar ob 250 kilovatih oziroma 340 'konjih' V-šestvaljnika, podprtega s kompresorjem, pomeni, da do 100 kilometrov na uro pospeši v 5,3 sekunde in zmore 260 kilometrov na uro največje hitrosti. Veliko zaslug za užitke v vožnji ima osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je lahko, če tako zahteva voznik, pri pretikanjih odrezavo hiter (ob tem pa motorna elektronika poskrbi še za primerno pokanje in grgranje iz izpuha) ali pa uglajeno neopazen, ko se voznik odloči za uglajeno križarjenje. Poraba? Če ste malo bolj uživaške sorte, vsaj 15 litrov, če ste nežni (zunaj mesta), okoli deset. In to so zlahka prebavljive številke.
Zavore so dobre, ne pa tudi odlične – pri hitrih spustih po vijugastih cestah lahko gib stopalke postane neprijetno dolg. A spet: tudi za to obstaja zdravilo, saj imajo zmogljivejše različice tudi zmogljivejše zavore.
Torej: tak F-Type se pelje zelo dobro, do odličnosti pa manjka nekaj evrov za F-Typa S. Za počutje v notranjosti tega ne bi mogli trditi – to je odlično že v osnovnem F-Typu. Sedeži so udobni, ergonomija popolna, prtljažnika je za namene avtomobila dovolj. Vetra v laseh je sicer precej, a če želite kabriolet brez pihanja v kabini, posezite recimo po Audiju A5 kabrio in se odpovejte vsemu drugemu, kar ponuja tale Jag. S takšno obliko karoserije in proporci bolje pač ne gre.
Streha je seveda električno pomična, hitra (12 sekund za odpiranje ali zapiranje) in odlično zvočno izolirana. Pomikati jo je mogoče vse do hitrosti 50 kilometrov na uro.
In seveda je seznam dodatne opreme dolg: prelepa 20-palčna platišča, dodelana z ogljikovimi vlakni (njihova cena je dobrih pet tisočakov), pa recimo paket športnih sedežev za štiri tisočake (če hočete, da so električno nastavljivi s spominom kot v preizkušenem F-Typu, dodajte še slabe tri tisočake), kombinacija doplačila za aktiven športni izpuh in nastavitve dinamičnih lastnosti avtomobila (motor, menjalnik, volan in podvozje) in še nekaj malenkosti pa je še slabih sedem tisočakov. Naš nasvet: če že kupujete avtomobil, ki pri nas stane od 110 tisočakov, vzemite F-Typa S. Za razliko v ceni dobite kup opreme in samozaporni diferencial ter še 40 dodatnih 'konjev'. Splača se.
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Summit avto d.o.o. |
---|
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski s kompresorjem – gibna prostornina 2.995 cm3 – največja moč 250 kW (340 KM) pri 6.500/min – največji navor 450 Nm pri 3.500–5.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 255/35 ZR 20 Y, gume zadaj 295/30 ZR 20 Y (Pirelli PZero). |
Zmogljivost: | največja hitrost 260 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,3 s – poraba goriva (ECE) 16,6/6,9/9,0 l/100 km, izpust CO2 209 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.597 kg – dovoljena skupna masa: ni podatka. |
Zunanje mere: | dolžina 4.470 mm – širina 1.923 mm – višina 1.296 mm – medosna razdalja 2.622 mm –prtljažnik 200 l – posoda za gorivo 72 l. |