Na zgornjem robu razreda

Mazda CX-5 spada med tiste avtomobile, ki so v razred priljubljenih 'crossoverjev' vstopili precej pozno. In to je pravzaprav ena od njegovih prednosti.

Mazda CX-5 že od svojega prihoda na trg velja za pomembnega znanilca pomladi te znamke. Nabor tehnologij, ki so jih pri Mazdah novejših generacij poimenovali Skyactive, tako predstavlja pomemben razvojni mejnik znamke. Ne gre samo za tehnologijo pogonske tehnike, gre tudi za spremenjen pristop pri konstruiranju karoserij, notranjosti in elek­tronike.

Testna Mazda CX-5 z najmočnejšim dizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom in stalnim štirikolesnim pogonom z vidika mehanike predstavlja vrh Mazdine ponudbe, namenjene slovenskemu trgu, enako pa velja tudi za najbogatejši paket opreme, v tem primeru Takumi Plus. Pri CX-5 ta paket poleg popolnega nabora varnostne elektronike in delno digitaliziranega informacijskega sistema zajema tudi električni pomik, gretje in hlajenje v mehko usnje oblečenih sedežev, gretje zadnje sedežne klopi, gretje volana, strešno okno, ozvočenje BOSE in črno oblazinjenje stropa in oblog strešnih stebričkov. Mirno vam zagotavljam, da boste vsi, ki se boste v CX-5 presedli iz deset let stare Mazde, navdušeni nad opazno višjim nivojem ambienta aktualne generacije. In hkrati zadovoljni, tudi če ste vajeni novejših avtomobilov.

V notranjosti je CX-5 zelo prepričljiv na račun dobre izdelave, dobrih materialov, ergonomije prednjih sedežev in vrhunskega ozvočenja. Manj popoln pa se bo CX-5 zdel tistim, ki prisegajo na najsodobnejše avtomobilske multimedijske rešitve. Podatki potovalnega računalnika so razpršeni po digitalno-analognih merilnikih, tisti za vožnjo ključni pa se izpisujejo tudi na vetrobranskem steklu. Sčasoma se te raztresenosti voznik navadi, vseeno pa ostaja nekaj grenkega priokusa, ker digitalni potencial preglednih merilnikov in osrednjega informacijskega zaslona ni v celoti izkoriščen.

Oprema Takumi Plus je rezervirana izključno za najmočnejšo bencinsko in dizelsko različico. Če Mazdin dizelski štirivaljnik primerjamo z nekaterimi drugimi dizli iz tega prostorninskega razreda, ugotovimo, da je pravzaprav zelo netipičen. Predvsem na račun zvoka, ki skorajda v ničemer ne spominja na svoje sorodnike. Zato je zaslužna tehnologija Skyactive, po zaslugi katere je kompresijsko razmerje za dizla izredno nizko (14 : 1). Tegobe, ki jih tako nizko dizelsko kompresijsko razmerje prinaša v primerih hladnega vžiga in v določenih režimih delovanja, pa so pri Mazdi rešili z uporabo variabilnega izpušnega sistema ter sodobnih piezo injektorjev, ki so praviloma rezervirani za zmogljivejše šest- in večvaljne dizelske motorje.

Pri Mazdi še vedno vztrajajo, da klasičen avtomatski menjalnik v primerjavi z dvosklopčnim menjalnikom prinaša določene prednosti. Vseeno pa so ga izboljšali s posebnim sistemom večlamelne sklopke ter tako močno razbremenili pretvornik navora. Posledično je prestavljanje hipno in brezhibno, svojo tehnično zasnovo pa menjalnik izdaja zgolj takrat, ko je povsem hladen. Čeprav šeststopenjski avtomatiki ni česa očitati, pa menim, da bi z dodatno prestavo ali dvema sicer zelo dobra stvar postala še boljša.

Med prednosti, o katerih govorim v podnaslovu, pa brez dvoma spada tudi Mazdina vozna dinamika. CX-5 je kljub za današnje razmere relativno visokemu preseku pnevmatik izredno dobro vodljiv avtomobil. Le malokateri podobno velik in težak 'crossover' se lahko pohvali s tako natančnim krmilnim mehanizmom ter tako elegantnimi prenosi teže v zavojih. Podvozje je nekoliko trše, vendar daleč od neudobnega. Kar se tiče podvozja in vzmetenja, je edina stvar, ki malenkostno zmoti, zgolj neznatno poskakovanje zadnjega dela na kratkih neravninah, ko je zadek vozila neobtežen.

Predvidevam, da bi za kakšnih 5 centimetrov daljša medosna razdalja rešila zgoraj omenjeno težavico, hkrati pa bi lahko prav teh 5 centimetrov pripomoglo k večji prostornosti na zadnji klopi. Da ne bo pomote, CX-5 je s centimetri v primerjavi s tekmeci zelo radodaren avtomobil, a se le ti, kadar je prednji sedež pomaknjen skrajno nazaj, izgubijo, kar lahko zmoti potnike višje rasti. Pa vendar, Mazda CX-5 v okviru razreda, v katerega spada, ponuja več kot dovolj prostora in udobja, dimenzijsko pa se sprehaja po zgornjem robu razreda. Torej, če bi želeli več, bi morala biti Mazda CX-5 za razred večji in posledično mnogo dražji avtomobil.

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 42.890,00 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 25.490,00 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 42.890,00 EUR €
Moč: 135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s s
Največja hitrost: 208 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5 l/100 kml/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.657 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 445 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,5 l/100 km, izpust CO2 145 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.746 kg – dovoljena skupna masa 2.235 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.550 mm – širina 1.840 mm – višina 1.680 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 58 l.
Prtljažnik: 506–1.620 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l l/100km
Ocena
  • Ne glede na različico in opremljenost je CX-5 lahko zanimiva izbira za družine ali pa zgolj zanjo oziroma zanj. Si poleg dizajna, stila in pregovorno dobre in zanesljive mehanike sploh lahko želite več? Oprema Takumi Plus doda piko na i.

Hvalimo in grajamo
vozne lastnosti
oprema, materiali v notranjosti
videz
motor in menjalnik
poraba goriva 
velikost rezervoarja za gorivo
prostornost na zadnji klopi
preobčutljiv brezstični ključ
počasen sistem za ohranjanje voznega pasu