Nissan Qashqai 2.0 16V 4WD Tekna Pack

9. 1. 2010 | Dušan Lukič
Deli

Nissanov Qashqai je, odkar je zapeljal na slovenske ceste, prodajna uspešnica. Preprosto ravno prav velik, uporaben in prostoren je. A nekatere izboljšave ne bi bile odveč.

Pri Qashqaiu z bencinskim motorjem lahko sežete le še stopničko višje, po opremi Premium, ki vključuje še usnjeno blazinjenje, navigacijo in ksenonske žaromete.

A po tem ni nobene potrebe – Tekna Pack namreč vsebuje vse, kar (tudi zahtevnejši) voznik potrebuje: sistem za pomoč pri parkiranju, radio z izmenjevalnikom CD-jev, inteligentni ključ, tempomat, seveda vso varnostno elektroniko in varnostne blazine. Tudi sistem za prostoročno telefoniranje Bluetooth je tu, tako da je za varnost res dobro poskrbljeno.

Na tem področju Qashqai ne potrebuje izboljšav, lepo pa bi bilo, če bi nissanovci malce posodobili motorno paleto. Prav ta, najmočnejši bencinski motor, ni ravno biser. Navora ni v izobilju (pa čeprav je uglašen bolj na navor kot na veselje do vrtljajev), prav tako ne spada med najtišje, poraba pa tudi ob nežni nogi na stopalki za plin ni prav ugodna.

140-'konjski' dvolitrski štirivaljnik je tu očitno naletel na meje možnega – in kak malce manjši, s turbinskim polnilnikom podprti bencinec bi ga zlahka nadomestil. Z več navora v nizkih vrtljajih, več moči v višjih, pa nič večjo (ali celo manjšo) porabo. Še 2, 5-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik, kakršen je na voljo v X-Trailu, bi bil dobrodošel. Seveda je vedno na voljo dizelska različica, a kaj, ko je za dva tisočaka dražja.

Notranjost je dovolj prostorna, za volanom pa se bodo dovolj dobro znašli tudi višji vozniki. V Qashqaiu se sedi bolj avtomobilsko kot terensko (torej bližje tlom avtomobila), a so sedalne površine sedežev ob vstopanju (in izstopanju) vseeno dovolj visoke, da je to bolj udobno kot pri 'klasičnih' osebnih avtomobilih, pa tudi preglednost navzven je malce boljša – to pa je dejstvo, ki pritegne marsikaterega kupca. In ker je tudi zadaj in v prtljažniku dovolj prostora za družinsko uporabo, je njegova priljubljenost še toliko bolj razumljiva.

Štirikolesni pogon je Nissanova klasika – priklopljiv, z možnostjo, da motor poganja le sprednji kolesi, da samodejno navor prenaša tudi na zadnja ali pa s fiksnim razmerjem med obema premama. Zmoti ročni menjalnik – vsaj na testnem Qashqaiu je iz prostega teka izredno nerad zlezel v prvo prestavo in nemalokrat ga je bilo treba najprej potisniti v drugo . . Tudi sicer ne spada med najbolj natančne, res pa je, da razen omenjene pomanjkljivosti ne izstopa kaj dosti od razrednega povprečja.

A čeprav je motor šibka točka tega avtomobila, ostaja dejstvo, da Qashqai ni slaba izbira – cena ni previsoka, oprema je dovolj bogata, očitno pa je (vsaj glede na število kupcev in tistih, ki si ga želijo) tudi oblikovalsko dovolj posrečen in še dovolj svež.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.350 €
Cena testnega modela: 26.810 €
Moč: 104kW (141 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.997 cm? – največja moč 104 kW (141 KM) pri 6.000/min – največji navor 196 Nm pri 4.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi (preklopljiv štirikolesni pogon) – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 17 H (Bridgestone Blizzak LM-25 4x4 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 11,0/7,0/8,4 l/100 km, izpust CO2 204 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.415 kg – dovoljena skupna masa 1.960 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.315 mm – širina 1.780 mm – višina 1.615 mm – posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: 410–1.515 l
Naše meritve
T = 5°C / p = 923 mbar / rel. vl. = 68 % / Stanje kilometrskega števca: 5.946 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,2s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,4/13,7s
Prožnost 80-120km/h: 14,3/20,8s
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 11,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Qashqai bo še vedno najbolj všeč tistim, ki iščejo klasičen družinski avto na malo drugačen, rahlo terenski način. Namesto dvolitrskega bencinskega motorja raje izberite dizla – če si le lahko privoščite razliko v ceni.

Hvalimo in grajamo
uporabnost
oprema
preglednost
menjalnik
preglasen motor