Podaljšani test: Ford Focus 1.5 TDCi (88 kW) Titanium

9. 6. 2015
Deli

Čeprav so nas z vseh strani strašili s snežnim metežem stoletja, smo ostali mirni.

Če je kdo pripravljen na zimo, je to naš dolgoprogaški Focus. Okej, že res, da se sneg z avta in okrog njega ne bo sčistil sam, so pa pri Fordu delo olajšali s priročno metlico in strgalom za led, ki je oblečen v toplo rokavičko. Tudi ko opravite garaško delo in s sosedi prekolnete voznika pluga, ki vam pred avto pripelje tono zbitega snega, vam bo Focus poskusil omiliti tegobe, ki jih prinaša mraz. Najpomembneje je, da sistem gretja deluje odlično. Kaj več kot to, da nastavimo želeno temperaturo in pustimo avtomatiki, da opravi svoje, ni treba narediti.

Zagreje se hitro, brez neposrednega piša v obraze potnikov. Tudi za prezeblo rit je poskrbljeno. Gretje sedežev deluje hipoma, saj se tkanina segreje precej hitreje, kot smo vajeni pri usnjenih sedežih. Že kaj kmalu je na tretji stopnji prevroče in je treba zmanjšati intenziteto gretja. Da pa vam ne bo treba ozeblih rok tlačiti pod rit, je Focus oprem­ljen tudi z gretjem volanskega obroča. Čeprav je usnjen, se tudi ta segreje precej hitro in v nasprotju s sedeži ni prav nič moteče, če ostane ogrevan vso vožnjo. Če je gretje zadnjega stekla nekako samoumevno, nas tak Focus razveseli tudi z ogrevanjem prednje šipe. Dovolj je pritisk na gumb in že čez kako minuto je treba steklo le pobrisati z brisalci.

Da pa ne bomo hvalili le stvari s seznama opreme, velja reči tudi kakšno dobro na račun novega motorja v Focusu. Če smo bili vajeni, da je prejšnji 1,6-litrski TDCi precej ropotal v mrzlih jutrih, novi 1.5 TDCi poje povsem drugo pesem. Takoj po zagonu je tek miren, speljevanje pa brez vsakršnega poskakovanja in cukanja. Zagotovo k temu prispeva tudi boljša zvočna izolacija, kar je občutiti pri večjih hitrostih, ko je hrupa precej manj glede na predhodnika.

Če bi se šli senzacionalistično novinarstvo, bi lahko zapisali, da je tak Focus ultimativno zaklonišče pred snežnim metežem stoletja. Z zadostno količino živ­ljenjskih potrebščin v velikem prtljažniku bi zagotovo preživeli tudi kakšno ledeno dobo. A naj ostane pri tem, da nam preprosto polepša tipičen februarski dan.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.990 €
Cena testnega modela: 21.975 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.187 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Michelin Alpin 5).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 4,3/3,4/3,8 l/100 km, izpust CO2 95 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.343 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.358 mm – širina 1.823 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.648 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 53 l.
Prtljažnik: 316–1.101 l
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 88 % / stanje kilometrskega števca: 1.613 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,2/12,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,0/12,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 5,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
AM meja: 40m