Podaljšani test: Ford Focus 1.5 TDCi (88 kW) Titanium

2. 7. 2015
Deli

Ena od stvari, ki tistim, ki prvič sedejo v naš podaljšanotestni Focus, pade v oči, je velik LCD-zaslon, občutljiv za dotik, sredi armaturne plošče.

Ta je del tehnologije Ford Sync in naš Focus ima drugo generacijo tega sistema. Prva je imela majhen dvobarvni zaslonček (in v ozadju je bila Microsoftova tehnologija), a je že znala marsikaj. V eni od testnih Fiest nam je brala prejete SMS-e. Zato sem nekako pričakoval, da bo Sync 2 v Focusu znal enako, pa še veliko več.

Pa je v nekaterih pogledih razočaral. Bolje povedano: ni izpolnil morda previsokih pričakovanj. Večina novih infozabavnih sistemov zna namreč uporabljati aplikacije na mobilniku, če ne drugače, s pomočjo zrcaljenja zaslona mobilnika. To možnost boste v Focusu iskali zaman. Sync 2 ostaja klasičen infozabavni sistem, ki pametni telefon uporablja za telefoniranje, kot vir glasbe in kot sredstvo za povezavo v splet, ne zna pa še uporabljati aplikacij na njem. Za to bo treba počakati na Sync 3. A tisto, kar zna, zna Sync 2 dobro.

Oblikovanje in zgradba izbirnikov sta odlična, funkcije so po njih razporejene logično, zaslon je ravno prav občutljiv in povezava z mobilnikom deluje odlično. Kot klasičen infozabavni sistem z zaslonom na dotik je Sync v Focusu odličen. Poleg tega zna biti povezan z dvema mobilnikoma (oziroma bluetooth napravama) naenkrat – prek ene za telefoniranje in druge za predvajanje glasbe. In v USB-priključek lahko vtaktete modem USB LTE in tako avto povežete s spletom (da vam za to ni treba uporabljati mobilnika). Sicer pa to velja za celoten avto.

Izjemno nizka poraba (z novim 1,5-litrskim dizlom je Focus dosegel drugi najboljši rezultat za klasično gnane avtomobile na našem normnem krogu), živahen motor, dovolj tiha kabina in dober kompromis med lego na cesti in udobjem vzmetenja ga uvrščajo med najboljše v razredu. Ko bodo pri Fordu izboljšali merilnike (da bodo ti preglednejši, z boljšim razporedom informacij in bolj digitalno orientirali) in vanj namestili novi Sync 3, pa mu bo res težko kaj očitati.

bese­di­lo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.990 €
Cena testnega modela: 21.975 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.187 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Michelin Alpin 5).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 4,3/3,4/3,8 l/100 km, izpust CO2 95 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.343 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.358 mm – širina 1.823 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.648 mm – prtljažnik 316–1.101 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 88 % / stanje kilometrskega števca: 1.613 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,2/12,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,0/12,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 5,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
AM meja: 40m