Podaljšani test: Ford Focus 1.5 TDCi (88 kW) Titanium

25. 8. 2015
Deli

Skoraj z vsakim podaljšanotestnim avtomobilom v našem uredništvu je podobno – na začetku ni pretiranega navdušenja nad njim, nato pa se avto sčasoma vsem močno priljubi.

S Focusom ni nič drugače. Že ob prevzemu so se nekateri spraševali, ali bo novi 1,5-litrski turbodizelski motor z oznako TDCi dovolj? A pri Fordu se poslužujejo podobne taktike kot večina avtomobilskih tovarn. Ime motorja je enako, tudi njegova prostorninska velikost, drugače pa je z močjo. In tale 'zgolj' 1,5-litrski turbodizel se ponaša s kar 120 'konji', kar je za razmeroma lahek avtomobil (nekaj več kot 1.300 kilogramov) več kot dovolj. Ne nazadnje so zaslužni, da Focus z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v dobrih desetih sekundah, največja hitrost pa je zelo spodobnih 195 kilometrov na uro.

A jasno je, da avto ni namenjen dirkanju, njegova naloga je zadovoljiti voznika z udobno vožnjo in predvsem majhno porabo goriva. Prav zadnje motorju uspeva več kot dobro. Če boste poiskali naš test tega Focusa, boste lahko prebrali, da je bil nad njim navdušen tudi naš urednik, ki sicer ni pristaš dizelskih motorjev, a ga je poraba na normnem krogu (4,1 litra na 100 kilometrov) kljub temu navdušila. Nas še bolj navdušuje povprečna poraba, ki je trenutno nanesla 5,8 litra za 100 prevoženih kilometrov, pa avtu oziroma motorju zagotovo ne prizanašamo. Sklep je tako lahko le en sam -- motor je odličen in v Focusu se znajde več kot dobro. Ob tem se mora voznik zgolj zavedati, da je motor prostorninsko majhen, da je motornega navora sicer dovolj (270 Nm), a vendarle ne toliko, da bi tudi pri večjih hitrostih pospeševal kot dirkalni avtomobil.

Zato denimo na avtocesti motor potrebuje kako sekundo več, da pospeši do želene hitrosti, a jo brez težav doseže, potem pa se oddolži z majhno porabo goriva. Pri Fordu so z zadnjo prenovo malce dodelali tudi notranjost. Treba je vedeti, da je Focus svetovni avto, zaradi česar so oblikovalci pri ustvarjanju deloma omejeni. Tako tisti, ki skrbijo za zunanjost, kot tisti, ki poskrbijo za notranjo ureditev, materiale in videz. Pač niso v vseh državah tako mahnjeni na plastiko v notranjosti, poleg tega nekateri uporabniki zahtevajo enostavno uporabo osrednjega informacijskega zaslona. Je že tako, da obstajajo veliko večji trgi, kot je slovenski oziroma evropski, zadovoljiti vse okuse pa je več kot težko.

A pri Fordu pravijo, da so zadovoljni, pa čeprav smo Evropejci morda malce prikrajšani, saj bi nam po njihovih besedah lahko ponudili več. In treba jim je pritrditi -- v novem Focusu je morda plastika v notranjosti videti cenena, pa ni in kot trdijo v tovarni, je tudi bolj trpežna. Če je res tako, bomo na nekajmesečnem podaljšanem testu to težko ugotovili, lahko pa že zdaj zatrdimo, da je v primerjavi s prejšnjo (ki je bila morda videti boljša in lepša) zdajšnja veliko bolj čvrsta in v sebi skriva veliko manj čričkov. Navsezadnje v avtu gledamo skozi okno, in ne v armaturno ploščo, mar ne?

bese­di­lo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.990 €
Cena testnega modela: 21.975 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.187 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Michelin Alpin 5).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 4,3/3,4/3,8 l/100 km, izpust CO2 95 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.343 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.358 mm – širina 1.823 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.648 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 53 l.
Prtljažnik: 316–1.101 l
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 88 % / stanje kilometrskega števca: 1.613 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,2/12,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,0/12,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 5,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
AM meja: 40m