Podaljšani test: Ford Focus 1.5 TDCi (88 kW) Titanium

16. 11. 2015
Deli

Težko smo se po treh mesecih ločili od novega Focusa, saj ti zleze pod kožo, kot je že napisal Sebastjan. Toda še prej smo imeli nesrečno, lahko bi rekli tudi adrenalinsko izkušnjo.

Če ste prebrali pretekle zapise o tem avtomobilu, potem že veste, da smo bili nad motorjem zelo navdušeni, da smo bili nad infozabavnim sistemom Sync 2 zmerno zadovoljni in da se prave zime (tiste s snegom, ne boste verjeli!) sploh nismo ustrašili. Motor je s porabo 4,1 litra na našem normnem krogu naravnost navdušil, velik napredek pa je tudi pri zvočni izolaciji in užitku v vožnji.

Prav imate, ni dirkaški, vendar ima za 1,5 litra in turbodizelsko tehnologijo kljub temu navdušujočih 88 kilovatov oziroma 120 'konjev'. Skupaj z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom in predvidljivim podvozjem je tudi užitek v vožnji v vrhu razreda. S sistemom Sync 2 resda ni mogoče uporabljati aplikacij na telefonu, je pa vendarle dovolj pameten, da lahko prek njega dostopamo do glasbe in spleta. Komaj čakamo na Sync 3 ...

V mrzlih jutrih smo pohvalili gretje sedežev, predvsem pa gretje volanskega obroča in vetrobranskega stekla. Bravo, Ford, odlična zamisel! Dober namen smo imeli tudi z vožnjo v Avstrijo, kjer bi se (na žalost kot gledalci, čeprav je Ford v sodelovanju s podjetjem M-Sport močan igralec v svetovnem in evropskem reliju) udeležili relija. Naš fotograf Uroš pa je imel res smolo, saj je na izhodu iz predora nepričakovano naletel na kamenje na cestišču, ki je prebilo prednjo gumo.

Da je bila mera res polna, se je poškodovalo tudi platišče in hvala bogu je imel testni Focus klasično nadomestno gumo, in ne kita, ki v takem primeru ne pomaga. Resda je bila nadomestno guma zasilna, ki omogoča vožnjo le do 80 kilometrov na uro, toda vseeno smo težavo kmalu rešili. Se tudi vam zdi, da trije meseci v dobri družbi zelo hitro minejo?

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.990 €
Cena testnega modela: 21.975 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.187 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Michelin Alpin 5).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 4,3/3,4/3,8 l/100 km, izpust CO2 95 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.343 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.358 mm – širina 1.823 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.648 mm –prtljažnik 316–1.101 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 88 % / stanje kilometrskega števca: 1.613 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,2/12,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 10,0/12,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 5,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
AM meja: 40m