Podaljšani test: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Tako nekako bi ukazal kapitan Kirk iz Zvezdnih stez, če bi se usedel v Hondinega Civica.

Tudi naše trimesečno druženje s Hondo Civic je minilo, kot bi nekdo prestavil na svetlobno hitrost. Čas leti, ko se zabavaš, pravijo. In res je. S Civicom smo prevozili skoraj 10.000 kilometrov in malo od teh je bilo suhoparnih. Redko smo ga uporabljali za klasično vožnjo iz službe v službo, saj je bil večinoma poslan v 'boj', ko se je odpravljalo na dirke, snemanja, predstavitve ipd.

Strnimo občutke. Že pogled na Civica sproži več impulzov v možganih, kot je v navadi pri nekaterih drugih avtomobilih. Čeprav je oblika že nekaj časa prepoznavna, je še vedno dovolj sveža in futuristična, da ga preprosto ne gre spregledati. Seveda se slog prenaša tudi na notranjost, ki je mešanica klasičnih avtomobilskih tehnik z naprednim prikazom le-te. Ga ni uporabnika, ki ob pogledu na merilnike in zaslone ne bi pomislil na povezavo z vesoljsko ladjo.

Če izvzamemo kratko vzdolžnico, se v Civicu sedi dobro. Poleg položaja k dobremu občutku precej pripomorejo volanski obroč, ki lepo 'sede' v roke, in aluminijaste stopalke, ki so za petico. Menjalnik je s svojimi natančnimi gibi tako prepričljiv, da so na desnici dovolj že štirje prsti brez palca za suvereno pretikanje pri lahkotni vožnji. Na splošno je prijetno pretikanje v vzvratno prestavo, ki je prav tam kot šesta, le da med mirovanjem avtomobila ročica lepo zdrsne v pravo izbiro.

O primernosti motorja smo sprva dvomili, vendar se je izkazal za precej bolj prilagodljivega, kot smo pričakovali. Če smo si namreč zaželeli varčne vožnje, je bil pri nizkih vrtljajih neverjetno uglajen in zadovoljivo prožen, ob pravilni uporabi zanimivega indikatorja primerne prestave pa tudi nič kaj požrešen. Hondini motorji sicer slovijo kot naviti, a se ta tokrat ni najbolj izkazal, je pa Honda kljub temu dobro vlekla, če smo se poigravali z iskanjem pravega območja vrtljajev. Pri uporabi tempomata je bilo malce slabe volje, saj se motor precej namuči, preden ponovno doseže prej nastavljeno avtocestno hitrost.

Če se malo posvetimo še zapiskom iz testne knjižice: kot rečeno, smo s Civicom prevozili 9.822 kilometrov s povprečno porabo 7,9 litra. Najvarčneje je vozil Uroš, ki nas je vse ugnal s porabo 6,9 litra na 100 prevoženih kilometrov. Tarnali smo nad nepreglednostjo dvodelne zadnje šipe, nastavljanjem bluetooth povezave, iskanjem primernega kota naslona sedeža zaradi vzvoda, ki onemogoča natančno nastavitev, in slabo vzvratno kamero. Skoraj vsakdo pa je pohvalil prostornost na zadnji klopi, izpostavili smo še množičnost odlagalnih mest in priročnost priključkov pod naslonom za roko.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.990 €
Cena testnega modela: 20.540 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.798 cm3 – največja moč 104 kW (141 KM) pri 6.500/min – največji navor 174 Nm pri 4.300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Continental ContiPremiumContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 7,6/5,2/6,1 l/100 km, izpust CO2 145 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.276 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.285 mm – širina 1.770 mm – višina 1.472 mm – medosna razdalja 2.605 mm –prtljažnik 407–1.378 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 1.117 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,8s ( 136km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,7/14,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,4/13,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 215km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m