Cupra Leon 1.5 eTSI - Šport za začetnike

Pravzaprav ne le za začetnike, ampak tudi za zmerne športno navdihnjene voznike. Kajti Cuprin Leon s šibkejšim 1,5-litrskim bencinskim motorjem ponuja več, kot obljubljajo številke. Pogonskega stroja sicer ne razganja od moči, a vseeno si tisti, ki sedi za volanom, lahko obeta dovolj zabave.

Še ne tako dolgo nazaj bi Leon lahko nosil le Seatov znak, samostojna znamka Cupra pa že nekaj časa dobro ponazarja športni karakter in, če hočete, tudi španski temperament, po katerem so se svoj čas avtomobili z Iberskega polotoka razlikovali od sorodnikov v koncernu Volkswagen. Cupra je na neki bolj samosvoj način tisto, kar je za Volkswagen GTI, resda z ne tako dolgo in bleščečo zgodovino, vendar – vsaj zdi se tako – z jasno začrtano in dovolj svetlo prihodnostjo.

Ni eksploziven, a ne razočara

Konjenica osnovnega 1,5-litrskega štirivaljnika je torej enkrat šibkejša, kot jo premore dvolitrski sorodnik v najbolj divjem Leonu; iz sebe spravi 110 kilovatov (150 KM), ki se v celoti sprostijo v kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom ter asistenco »mehkega« 48-voltnega hibridnega sistema, ki pa ga med vožnjo tako rekoč ni čutiti.

Glede na to, da gre za precej običajen pogonski stroj, bi se morda lahko komu dozdevalo, da v tem avtomobilu ni Cuprine športne vznemirljivosti, vendar pospešek z mirovanja do hitrosti 100 kilometrov na uro v 8,7 sekunde in največja hitrost 214 kilometrov na uro nista slabi številki. Motor kaže izrazito voljo po vrtenju, navorna krivulja precej dolgo vztraja v skoraj ravni črti in prisilno polnjeni štirivaljnik s svojim grgranjem ustvarja prijetno zvočno kuliso, čeprav ne bi imel nič proti, če bi se skozi izpušne cevi slišalo nekaj grmenja.

Bencinska žeja se glede na vozno dinamiko ne spreminja veliko. Z zmerno vožnjo se lahko spusti pod šest litrov, med dinamičnim ovinkarjenjem se povprečje povzpne na 7,5 litra, med avtocestno vožnjo z dovoljeno hitrostjo se ustali na sedmih litrih in skupno povprečje je za deciliter višje. To sicer pomeni razmeroma veliko razliko od tovarniško obljubljenih 5,6 litra, a kljub temu je poraba še v znosnih okvirjih.

Za tiste, ki so si tega Leona izbrali za svoj prvi športni avtomobil, ali za že rahlo priletno vozniško generacijo, ki se ji sem in tja zahoče bolj dinamične vožnje, je motorne energije povsem dovolj, predvsem pa se je, ne glede na vozniški temperament, mogoče vselej zanesti na nekoliko čvrstejše podvozje. Vzmeti in blažilniki precej učinkovito nevtralizirajo udarce cestnih neravnin, vendar zaradi težkih platišč in nizkopresečnih 18-palčnih pnevmatik ne zmorejo čudežev, zato se na izrazitejših kratkih grbinah vseeno čuti razmeroma grob odziv.

Pri vožnji skozi ostrejše ovinke mi je poleg zadostnih informacij, ki mi jih je ponujala Cupra preko volana (in zadnjice), ostala v spominu še ena lastnost, ki bi jo športno naravnani vozniki verjetno znali ceniti – to je razmeroma živahen zadnji del, ki ob hipnem odvzemu plina v ovinku in hkratnem manevru z volanom nakaže težnjo po elegantnem bočnem zdrsu, čemur je naklonjena tudi ne pretirano restriktivna nadzorna elektronika stabilnosti.

Športnost in uporabnost

Vozniška ergonomija je zelo dobra, a ne bom vas zavajal, da boste za volanom začutili popolno športno ali celo dirkaško vzdušje, čeprav precej elementov jasno nakazuje razlike med Seatovim in Cuprinim Leonom. Na primer sprednja sedeža z vdelanima vzglavnikoma, ki dovolj dobro »objameta« telesi voznika in sovoznika, da v ostrejših ovinkih ne pride do mučnega opletanja.

Ali pa volanski obroč, ki se lepo poda rokam in omogoča hitre manevre, če je to potrebno. Potem je tu digitaliziran instrumentarij, na katerem si je mogoče priklicati šest različnih prikazov informacij, in najbolj zagreti si lahko nastavijo športnega z velikim sredinskim merilnikom vrtljajev in štoparico, ki ni namenjena samo merjenju hitrosti kroga na dirkališču. Na običajnega Leona še najbolj spominja osrednji komunikacijski zaslon, vendar ima v Cupri večjo 10- oziroma za doplačilo celo 12-palčno diagonalo.

Želja videti tega Leona v športni luči ni prav nič sporna, ne nazadnje je na zunanjosti in v notranjosti dovolj dodatkov, ki razkrivajo njegov karakter. Po drugi strani je petvratna kombilimuzina vsakdanje uporaben avtomobil z razmeroma prostorno potniško kabino in solidnim 380-litrskim prtljažnikom, ki se z zlaganjem zadnje klopi poveča na 1300 litrov. Prostornina je nekje v razrednem povprečju, med motečimi dejavniki pa je predvsem visok nakladalni prag.

Tisto, kar Cuprinega Leona dviga nad povprečje in odmika od konfekcijskih avtomobilov, je torej predvsem specifična podoba, zabeljena s številnimi podrobnostmi in seveda dinamičnimi voznimi lastnostmi. In vse to za ne pretirano zasoljeno ceno.

Preberite še: Napoved konca SUV oblike?

BONUS VIDEO: Najbolj ekskluzivna Cupra je polna presenečenj

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 36.810 €
Cena osnovnega modela s popusti: 32.471 €
Cena testnega modela s popusti: 36.810 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 214 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.498 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000–6.000 vrt./min – največji navor 250 Nm pri 1.500– 3.500 vrt./min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG.
Zmogljivost: največja hitrost 214 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,0 l/100 km, izpust CO2 135 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.421 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.398 mm – širina 1.799 mm – višina 1.442 mm – medosna razdalja 2.679 mm
Prtljažnik: 380–1.301 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 7,1 l/100km
Hvalimo in grajamo
S športnimi dodatki oplemenitena zunanjost
Motorna agilnost glede na zmogljivosti
Vodljivost in igrivost v ovinkih
Visok nakladalni rob prtljažnika
Za volanom ni pristnega športnega vzdušja