Če kdaj, potem zdaj.

Svoje čase je veljalo, da je najugodneje kupiti avtomobil takrat, ko se poslavlja. Pogosto imajo odhajajoči avtomobili veliko opreme in ugodnejšo ceno, sem in tja se najde tudi kakšna posebna serija. Kot je tale ...

Tik pred upokojitvijo je tudi še aktualna generacija Forda Rangerja, ki je v skoraj vseh evropskih državah najbolj priljubljen odprti terenski dostavnik oziroma poltovornjak. Nekateri ga uporabljajo za terensko delo, drugi z njim združujejo poslovno in zasebno življenje, tretji ga imajo za zelo posebne namene. In posebna serija Stormtrak je kot nalašč za tiste, ki od takšnega avtomobila pričakujejo kaj več kot le to, da se z njim odpeljejo na gradbišče, kjer opravljajo svoj posel, ali ga uporabijo za garaške obrtne dejavnosti. Kajti odprti terenski poltovornjaki že nekaj časa niso več samo delovna vozila, pač pa prikladno vozilo za ljubitelje prostega časa, hkrati pa vzbujajo tudi vtis moči in pomembnosti.

Dovolj prestiža in udobja v kabini

Rubinasto rdeča barva in črne dekorativne črte na motornem pokrovu ter bokih, ki pripadajo paketu opreme Stormtrak, name niso naredili posebnega vtisa, saj je dobrih pet metrov dolg mogočnež že brez tega okrasja dovolj samozavesten. Visoko dvignjen sprednji del, izbočena pragova, zajeten odbijač in zašiljena žarometa ter veliki kolesni izrezi poskrbijo za odločen videz in skladnost do mere, ki je v tem avtomobilskem razredu sploh mogoča.

V potniški kabini so pri tej posebni seriji sedeži oblečeni v usnje, voznik in sopotnik na desni imata tudi privilegij sedežnega ogrevanja, povsod pa so zaznavni rdeči dekorativni šivi. Sedežna oprijemljivost seveda ni takšna kot v športnih avtomobilih, a kljub temu se je za Rangerjevim volanom mogoče namestiti dovolj udobno. Armaturni plošči in sredinski konzoli se nekoliko vidi priletnost. Merilniki so sicer digitalizirani, kar velja tudi za števec motornih vrtljajev, ki ga je treba »priklicati« z ne ravno enostavnim izbiranjem informacij in menijev, ki jih nudi potovalni računalnik. Pohvale vreden je velik sredinski zaslon, ki služi prikazovanju večine pomembnih podatkov in seveda tudi povezovanju s pametnim telefonom ter drugimi zunanjimi podatkovnimi nosilci. Sicer pa se Ranger po količini razpoložljivih asistenčnih sistemov lahko skoraj kosa s Fordovimi osebnimi avtomobili. Vozniku so namreč v pomoč tako kamera za vzvratno vožnjo kot sistem za ohranjanje voznega pasu in tipalo za zaznavanje vozil v mrtvem kotu.

Močnejši dizel je suveren sopotnik

Ranger Stormtrak ima pod motornim pokrovom močnejšega od dveh 2,0-litrskih turbodizelskih štirivaljnikov, ki s 157 kilovati (213 »konji«) moči in okroglimi 500 njutonmetri vedno suvereno obvladuje štirikolesnega orjaka s kesonom. Deluje razmeroma možato, izkaže se s prožnostjo v nizkem in srednjem območju vrtenja. Malo manj uglajeno svoje delo opravlja samodejni desetstopenjski menjalnik, ki sicer dobro sodeluje s pogonskim strojem, vendar se zlasti pri zmernem pospeševanju njegovi elektronski možgani pogosto zmedejo in prestavlja z zamudo, ki jo potem nadoknadi z nekoliko bolj grobimi sunki. Poraba goriva je razmeroma velika, povprečje na našem merilnem krogu je naneslo 10,8 litra na 100 kilometrov.

Resnega pick-upa si pač ne predstavljam brez štirikolesnega pogona in Ranger se predvsem na podlagah, kjer ni urejenih poti, počuti najbolj domače, čeprav je odzivanje na grbine pod kolesi pač še vedno precej robato. Odmik karoserije od tal meri 23 centimetrov, z lahkoto brede tudi po 80 centimetrov globoki vodi, vstopni kot znaša 25, izstopni pa 28 stopinj. Ko zadnji pogon ne zmore več spopadanja z brezpotjem, lahko voznik s pomočjo vrtljivega stikala na sredinski konzoli do hitrosti 120 kilometrov na uro priklopi še sprednji pogon. V izdatno pomoč pri vzpenjanju je reduktor motorne moči, pri spuščanju po strmih pobočjih pa sistem za samodejno zaviranje. Največja terenska ovira sta lahko dolžina vozila in dolg previs preko zadnjih koles, a vendar je mogoče – seveda če je za volanom vešč voznik – obvladovati tudi zahtevnejša brezpotja.

Ranger je torej še vedno dobro oborožen za boj s tekmeci, poleg tega pa je lahko tudi alternativa terencem in osebnim avtomobilom. In to, kar sem zapisal v uvodu, velja: zdaj je verjetno zelo primeren čas za nakup. Če seveda še kje ujamete kakšnega iz odhajajoče generacije za dobro ceno. Naslednik bo seveda v marsičem boljši, sodobnejši in zmogljivejši – a tudi dražji. 

Preberite še: Ford Ranger WolfTrak: V ciljnem šprintu razvaja z atraktivnimi, posebnimi različicami

 
Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena testnega modela: 53.610 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 33.240 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 53.610 EUR €
Moč: 157kW (213 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s s
Največja hitrost: 180 km/h km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 8,6–9,4 l/100 km, izpust CO2 226–246 g/kml/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.996 cm3
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 10-stopenjski samodejni menjalnik
Mase: prazno vozilo 2.246 kg – dovoljena skupna masa 3.270 kg
Notranje mere: dolžina 5.359 mm – širina 1.867 mm – višina 1.848 mm – medosna razdalja 3.220 mm
Prtljažnik: n. p.
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 9,0s
Največja hitrost: 180km/h
Poraba goriva na normnem krogu: 10,8 l/100km
Hvalimo in grajamo
Zmogljivost motorja in štirikolesnega pogona
Robustnost in vzdržljivost
Opremljenost posebne serije
Neuglajeno delovanje samodejnega menjalnika
Neokretnost v mestnih središčih
Razmeroma velika poraba goriva