Renault Clio dCi 85 Exception (5 vrat)

Kot pravi ime opreme, naj bi bil ta Clio izjema. Pravilo pa ostaja, da je glede na prodajne številke Clio kralj slovenskih cest.

Roko na srce, le redki kupijo Clia, ker jim je blazno všeč. Razum je pomembnejši dejavnik in tu Clio prepriča s ceno, preverjenostjo, široko servisno mrežo in tako naprej. Okej, tudi nacionalni ponos nekaj šteje, čeprav Cliov ne izdelujejo več pri nas.

Ampak ta Clio bi vas utegnil prepričati tudi z videzom. Kaj pravite? Naj vam povemo, da nimamo nekega posebnega tiska in tudi naši fotoaparati so optimalno barvno naravnani. Ja, prav zares je Clia mogoče dobiti v strupeno zeleni barvi, kar je prava poživitev med poplavo Cliov na slovenskih cestah.

Sicer pa večjih revolucij pri Cliu niti nismo vajeni. Nekoliko je izboljšana kakovost materialov v notranjosti. Pri opremi Exception je precej dobrodošlo dejstvo, da so na sedežih deli, ki so bolj izpostavljeni obrabi, zdaj prevlečeni z usnjem.

Kot vselej velja pohvaliti pametno kartico, ki še vedno velja za nadstandard pri tovrstnem načinu odpiranja avta in zagona motorja. Sicer jo najdete na seznamu doplačil, vendar je po našem mnenju pri samem vrhu, ko se boste odločali za dodatno opremo. Ne gre zanemariti dejstva, da je ESP doplačljiv, ne glede na to, da je oprema Exception v samem vrhu ponudbe.

Prostora v Cliu je dovolj. Bodite le dovolj preudarni in doplačajte za petvratno različico. Visokorasli vozniki utegnejo imeti nekaj težav pri iskanju položaja za volanom. Sedišče je precej visoko, volan pa dokaj daleč postavljen.

Pogrešali smo tudi kakšen predalček več. Tako smo recimo kozarček, ki naj bi služil kot pepelnik, največkrat uporabljali za odlagališče mobilnega telefona. Med opremo smo našli (saj ne, da je bilo težko spregledati) tudi navigacijski sistem TomTom.

Njegovo delovanje ni nič posebnega, saj tisti zunajserijski niso veliko drugačni. Zanimivo je le upravljanje prek daljinskega upravljalnika, ki je, medtem ko počiva, priročno nameščen v posebnem utoru pod menjalno ročico.

Turbodizelski motor v Cliu je stari znanec na naših testih. Večkrat smo ga opisali kot zelo primernega za to izvedenko. Njegovih 63 kilovatov sicer ne omogoča zelo dinamične vožnje, bo pa izpolnil pričakovanja pri vsakdanjih nalogah v prometu.

Pretikanje z menjalnikom je izredno lahkotno opravilo, kar mu štejemo v dobro. Mogoče smo pogrešali le šesto prestavo, da bi bil trušč manjši.

Lega na cesti je precej nevtralna, če pa že pretiravate, je meja zdrsa precej predvidljiva. Le občutek na volanu je precej negotov zaradi slabše komunikativnosti volanskega mehanizma v povezavi z električnim servovolanom.

Torej, je oprema Exception res izjem(n)a? Glede na to, da smo našteli precej dodatne opreme, ki bi jo radi videli v takem avtu, bi rekli, da ne. Dejstvo pa je, da Clio ostaja pravilo za dober nakup.

Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.430 €
Cena testnega modela: 16.920 €
Moč: 63kW (86 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,0 s
Največja hitrost: 174 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – dizelski – gibna prostornina 1.461 cm? – največja moč 63 kW (86 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.900/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/50 R 16 H (Michelin Pilot Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 174 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,0 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,0/4,4 l/100 km, izpust CO2 115 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.165 kg – dovoljena skupna masa 1.655 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.030 mm – širina 1.710 mm – višina 1.490 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 290–1.040 l
Naše meritve
T = 0 °C / p = 960 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 1.406 km
Pospešek 0-100km: 13,6s
402m z mesta: 19,0s ( 116km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,4s
Prožnost 80-120km/h: 14,2s
Največja hitrost: 174km/h (V.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,2m
AM meja: 42m
Ocena
  • Strupena kombinacija barve, uglajenosti ­motorja in lahkotnosti upravljanja.

Hvalimo in grajamo
primernost motorja
lahkotnost upravljanja menjalnika
pametna kartica
prostornost
položaj za volanom
nekomunikativen servo mehanizem
doplačljiv ESP
pomanjkanje odlagalnih mest