Kratki test: Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy Akrapovič Edition

Zdaj, ko ima tudi Akrapovičev izpuh, bi lahko Renault Clio z vso pravico uveljavljal nekdanji prodajni slogan.

Da smo si takoj na jasnem – Clio je hitrejši in boljši kot kdaj prej. Nekateri mu očitajo oddaljevanje od koncepta čistokrvnih hothatchev, a vse ima svoje razloge. Res je, ni več tistega preganjanja v visoke vrtljaje in zvoka navitega atmosferskega štirivaljnika, a tudi 1,6-litrski turbobencinar ima svoje prednosti. Poleg veliko boljše prožnosti je nezanemarljiv podatek o 25-odstotni nižji porabi goriva. Pomemben dejavnik je tudi menjalnik. Klasičnega je zamenjal dvosklopčni in Cliu odščipnil malce športnih užitkov, a ogromno doprinesel k vsakodnevni uporabnosti. Že na prvi pogled je jasno, da je govora o najmočnejši različici Clia. Pred prenovo je mogoče premalo izstopal med šibkejšimi brati, zdaj pa je s pomočjo raznih dodatkov R. S. (svetlobni podpisi LED, nov odbijač in hladilne reže) pridobil nekaj agresivnosti in prepoznavnosti.

Športnega doživetja ne primanjkuje niti v notranjosti. Uporabniško ni nič okrnjena v primerjavi s šibkejšimi različicami, notranjost Clia R. S. dosega občutek športnosti s pomočjo izdatno bočno oprijemljivih sedežev ter okrasnih elementov v imitaciji karbona in aluminija. Še najbolj zanimiv kos 'športne' opreme je sistem RS Monitor 2.0, ki na osrednjem zaslonu prikazuje razno telemetrijo vozila. Čeprav je motor narejen po vseh smernicah zmanjševanja prostornin motorjem, je odličen nadomestek prejšnjemu 'atmosfercu'. 1,6-litrski turbobencinar iztisne zavidljivih 220 'konjev', nekoč rezek zvok pa zdaj zamenja zamolklo brbotanje.

Ko vozniški program prestavimo v način Race, pa do izraza pride prav za Clia sestavljen izpuh Akrapovičevih mojstrov. Takrat poleg vseh užitkov, ki jih Clio nudi z odlično naravnanim podvozjem, elektronsko zaporo diferenciala in natančnim volanskim mehanizmom, dobimo še veselje do iskanja tiste prave resonance zvoka ter prestavljanja pri pravih motornih vrtljajih, ko v izpuhu brutalno poči neizgorelo gorivo. Clio R. S. se je z aktualnim modelom mogoče res nekoliko oddaljil od prvotnega koncepta, a se je hkrati precej približal kupcem, ki zahtevajo malce več kompromisa med športnostjo in vsakodnevno uporabnostjo. Z nekaterimi dodatki, kot je Akrapovičev izpuh, pa so še malce 'popoprali' vso zadevo, da se ne zamerijo tistim najbolj športno naravnanim kupcem.

besedilo: Saša Kapetanovič 
foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

Renault Clio Energy TCe 120 Intens

Renault Mégane R.S. 275 CUP

Renault Twingo GT

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 26.190 €
Cena testnega modela: 28.760 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.537 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.618 cm3 – največja moč 162 kW (220 KM) pri 6.050/min – največji navor 260 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama– gume 205/40 R 18 Y (Michelin Pilot Super Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 135 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.204 kg – dovoljena skupna masa 1.711 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.090 mm – širina 1.732 mm – višina 1.432 mm – medosna razdalja 2.589 mm – prtljažnik 300–1.145 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.473 km
Pospešek 0-100km: 7,1s
402m z mesta: 15,1s ( 153km/h)
poraba na testu: 10,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Clio R. S. prinaša ogromno vozniških užitkov, a hkrati nudi povsem zadostno vsakdanjo uporabniško izkušnjo.

Hvalimo in grajamo
kompromis med športnostjo in uporabnostjo
vodljivost in lega
motor
enolična notranjost