Clio, ki čuti Slovenijo?

2. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli

"Slovenski" Clio meri na kupce z najbogatejšim paketom opreme do zdaj.

Renault je s Slovenijo povezan že kar nekaj let. Ne nazadnje ima v Novem mestu svojo tovarno, ki velja za eno od boljših znotraj podjetja, v njej pa so specializirani predvsem za proizvodnjo vozil segmenta A in B. V slednjega se uvršča tudi Renault Clio, ki smo ga v Sloveniji takoj vzeli za svojega že v prvi generaciji. Renault se je na to odzval že sredi devetdesetih let s predstavitvijo posebne serije Clia z oznako Slovenian Open v čast teniškemu turnirju v Domžalah.

Clio se zdaj, dobrih 20 let po izvedbi Slovenian Open, po cestah vozi že v svoji četrti generaciji, tudi ta pa se počasi poslavlja. A je po mnenju Renaulta vseeno še uporaben. Francoska znamka se je tako znova obrnila k slovenskim kupcem in jim ponudila (še eno) posebno izdajo Clia, tokrat v slogu 'našega' turističnega slogana I feel Slovenia.

Očitno je, da ima Renault o Sloveniji precej dobro mnenje. Le tako si namreč lahko razlagamo njihovo radodarnost pri vgrajevanju dodatne opreme v avtomobil. Začne se že navzven. Oblikovno je avtomobil povsem enak vsem preostalim različicam – z izjemo športnih različic z oznako R. S. – od katerih se tako razlikuje le po škrlatno rdeči barvi, v katero je bil odet testni primerek, v glavne žaromete vgrajenih sprednjih dnevnih LED-lučeh in zadnjih LED-lučeh (kar pri Cliu že samo pove, da gre za višjo stopnjo opreme), temnih platiščih iz lahke litine in majhni plaketi na prtljažniku avtomobila, v katero je vgraviran napis I feel Slovenia. Na prvi pogled nič novega torej. A glavnina sprememb je v notranjosti. Umetno usnje na obrobah sedežev, žamet na sredini in sredinskem naslonu za roko dajejo občutek prestiža, tudi sedeži so vredni pohval, saj ponujajo zadostno količino bočnega oprijema. Infozabavni sistem je posodobljen, a je ob neposrednem soncu težko berljiv, pa tudi sicer se ne uvršča med bolj pregledne ali hitre. Na prvi pogled je tehnike torej dovolj, a bo voznik med vožnjo hitro opazil odsotnost aktivnega radarskega tempomata ali pa senzorjev za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu.

Motor? 0,9-litrski turbo trivaljnik z oznako TCe 75 vozniku ponuja 56 kilovatov moči. V praksi je avtomobil še posebno v mestnih središčih precej poskočen, težave pa mu povzročajo urna pospeševanja na avtocesti. A 130 kilometrov na uro (in kakšen kilometer več ob prehitevanju) se boste peljali brez težav. Bi pa vseeno od njega pričakovali nekaj več uglajenosti. Dokler motorja ne segrejemo, ta deluje nemirno in neodzivno.

S Cliom I feel Slovenia je Renault želel še za nekaj mesecev podaljšati zanimanje slovenskih kupcev za omenjeni avtomobil, kar mu bo najverjetneje tudi uspelo. Na prvi pogled gre za udoben in bogato opremljen avtomobil, ki pa se mu pod kožo leta na trgu že poznajo.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 16.240 €
Cena osnovnega modela s popusti: 15.740 €
Cena testnega modela s popusti: 14.040 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 362 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 723 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski– gibna prostornina 898 cm3 – največja moč 56 kW (75 KM) pri 5.000/ min – največji navor 120 Nm pri 2.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 V (Goodyear Eagle Ultragrip)
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 114 g/km
Mase: prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.630 kg
Zunanje mere: dolžina 4.062 mm – širina 1.732 mm – višina 1.448 mm – medosna razdalja 2.589 mm – posoda za gorivo 45 l
Prtljažnik: 300–1.146 l
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.076 km POSPEŠKI
Pospešek 0-100km: 14,0s
402m z mesta: 18,3s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,4s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 23,3s (V.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena
  • Clio I feel Slovenia stavi na svoj videz in udobje, saj se po zaslugi izbranih materialov lahko kosa tudi z nekoliko dražjimi avtomobili, za katerimi pa zaostaja na področju varnostnih tehnologij

Hvalimo in grajamo
udobje v kabini
lega na cesti
odziven in pregleden informativno-razvedrilni sistem
delovanje hladnega motorja
pomanjkanje varnostnih tehnologij