Renault Kangoo 1.9 dCi 4X4 Privilege

27. 5. 2004 | Aljoša Mrak
Deli

Le redki imajo priložnost in možnost gledati modro nebo podnevi ali svetle zvezde ponoči - kar iz notranjosti avtomobila. Srečneži!

Ko smo takole sedeli za volanom povišane različice Kangooja, kjer z roko skoraj ne dosežeš spodnjega dela strehe, smo ugotavljali, da si z njim praktično kupiš svoj del neba.

In če lahko skozi dve strešni okni gledaš modrino podnevi in s punco doživljaš večerno zvezdnato romantiko, pa se lahko bojimo le ene stvari: nizke oblačnosti. Malce v šali smo ugotavljali, da moraš pri poročilih slediti nizkim oblakom, ki bodo zasedli notranjost Kangooja, in se jim izogniti …

Seveda šala le ponazarja višino, s katero Kangoo razvaja, in vedrost duha, ko se s prijatelji pogovarjaš o tem avtomobilu za prosti čas. Ne moremo si predstavljati, da tega avtomobila ne bi kupili tisti, ki radi z družbo zahajajo v hribe, ki pogosto kolesarijo ali se, recimo, ukvarjajo s prostim padalstvom. Zakaj?

Razen že omenjenega prostora je Kangoo gnan na vsa štiri kolesa. In prav štirikolesni pogon je v kombinaciji z radodarno višino (različica 4x4 je namreč kar za 200 milimetrov oddaljena od tal), terenskimi gumami in dodatnimi plastičnimi odbijači kot naročen za terenske vragolije.

Pri Renaultu so naredili dobro potezo in pobrskali po Nissanovih predalih, kjer so od japonskih strokovnjakov pobrali stalni štirikolesni pogon s hidravlično sklopko, ki samodejno prenaša moč na kolesni par z boljšim oprijemom. Torej je kot naročen za njihovega Kangooja!

Pri vožnji po mestu pogon čutite le pri zelo ostrih ovinkih, ko hočeta prednji kolesi naravnost, sicer pa ne. A pravi užitek se začne šele v blatu, ko mestni avtomobili obupajo, Kangoo pa se kot za šalo sprehodi skozi večje luže ali razrite vaške ceste. Tudi poraba goriva, ki je nihala med dobrih osem in slabih deset litrov, ne bi bila prehud finančni zalogaj za voznika, še posebej zaradi cenejšega plinskega olja.

Srce tega avtomobila je že znani 1, 9-litrski turbodizelski motor dCi, ki z 62 kilovati in krajšim menjalniškim prenosom zagotavlja boljše pospeške, vendar tudi več hrupa pri višjih hitrostih. A temu avtomobilu pristaja bolj kot Cliu ali Méganu.

Lastniki tega večnamenskega Kangooja pa lahko pričakujejo tudi nekaj slabih lastnosti. Predalov je toliko, da potrebuješ pol dneva, da vse preiščeš, hlače si boste zaradi izdatne višine pri vstopanju pogosto umazali in … da, nič več ne bo opravičil, zakaj ne bi šli na izlet.

Aljoša Mrak

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.593,06 €
Cena testnega modela: 19.162,49 €
Moč: 62kW (84 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 16,2 s
Največja hitrost: 146 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1870 cm3 - največja moč 62 kW (84 KM) pri 4000/min - največji navor 180 Nm pri 2000/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 H (Michelin Syncrone M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 146 km/h - pospešek 0-100 km/h 16,2 s - poraba goriva (ECE) 9,3/6,3/7,4 l/100 km
Mase: prazno vozilo 1330 kg - dovoljena skupna masa 1830 kg
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1031 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 6322 km
Pospešek 0-100km: 18,5s
402m z mesta: 20,4s
1000m z mesta: 38,1s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 22,3 (V.)s
Največja hitrost: 146km/h (V.)
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,1m
AM meja: 45m
Hvalimo in grajamo
štirikolesni pogon
prostorna notranjost
ogromno predalčkov
dvojna drsna vrata
hrup pri večji hitrosti
kratek sedalni del sedežev
nadomestna guma v prtljažniku