Ko pogledamo Kangoojevo karoserijo, se nam kar samo od sebe zastavi vprašanje: ali je lahko ta avto »duhovni« naslednik legendarne Katrce?
Novost v Kangooju je 1, 9-litrski turbodizelski motor z neposrednim vbrizgom goriva v zgorevalni prostor. Motor je znan že iz drugih Renaultovih modelov, in sicer v močnejši izvedbi z 98 KM ter v šibkejši izvedbi s »samo« 80 KM. Kangooju so namenili šibkejšo izvedbo, ki svoje delo opravlja spodobno in pričakovanju primerno.
Pri hladnem zagonu ni potrebnega nobenega predgretja, a ob upoštevanju poletnih zunanjih temperatur in dizelske tehnologije to niti ni tako čudno. V »življenje« se zbudi z glasnim dizelskim ropotom, a ga segret spusti na sprejemljivo raven.
Motorja zaradi dobre prožnosti ni treba priganjati v visoke vrtljaje, saj lepo vleče že od nizkih 1800 pa vse do 4000 vrtljajev v minuti. Da je motor zelo prožen, se pozna tudi pri porabi goriva, saj kljub razmeroma visokim hitrostnim povprečjem na testu ni porabil več kot 7, 4 litra na 100 kilometrov prevožene poti, ob le malo pazljivejši vožnji pa celo le 6, 1 litra na 100 kilometrov.
Zdaj že dokaj dobro poznana pridobitev je tudi izvedba z dodatnimi bočnimi drsnimi vrati. Tako lahko zadnji potniki sedajo v avto z obeh strani, namesto da se »drsajo« na drugo stran vozila čez celo klop.
V Kangooju vas bodo spremljali razni črički, ki se skriti v ceneni plastiki oglašajo med vožnjo čez cestne neravnine. Dodaten znak cenene izdelave sta tudi plastična obloga tal, ki pa je zato trpežnejša, in veliko vidne pločevine v barvi vozila.
Položaj za volanom je že dodobra poznan iz drugih Kangoojev: pokončna drža, ki spominja na vožnjo v avtobusu, obilica prostora nad glavo tudi za zelo visoke ter (pre)položen volan. Pri vožnji skozi ovinke se vozilo dokaj močno nagiba, zato ne moremo voziti prav dirkaško, a tudi pri zmerni vožnji je zaradi dokaj trdega vzmetenja precej neudobno.
Glede prostornine prtljažnika je Kangoo nekaj litrov pod razrednim povprečjem: osnovnih 650 litrov lahko z zlaganjem zadnje klopi (po tretjinah) razširimo na zajetnih 2600 litrov. Tudi pri ceni je Kangoo pod povprečjem, saj stane osnovna različica, opremljena s klimatsko napravo, dobrih 2, 7 milijona tolarjev, to pa je za približno 100 do 200 slovenskih tisočakov manj od tekmecev, kar tudi ni zanemarljiva vsota denarja.
Mislim, da je Kangoo z vsemi svojimi prednostmi in pomanjkljivostmi v vseh pogledih zelo dober naslednik Katrce in tega se mu nikakor ni treba sramovati.
Peter Humar
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 12.839,68 € |
Moč: | 59kW (80 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,1 s |
Največja hitrost: | 160 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,7l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 93,0 mm - gibna prostornina 1870 cm3 - kompresija 18,3 : 1 - največja moč 59 kW (80 KM) pri 4000/min - največji navor 160 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg (Bosch) - turbinski polnilnik na izpušne pline (Garett T2) - tekočinsko hlajenje 6,7 l - motorno olje 5,0 l - oksidacijski katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,720; II. 2,050; III. 1,390; IV. 1,030; V. 0,820; vzvratna 3,640 - diferencial 3,440 - gume 165/70 R 14 R (Michelin Agilis 41) |
Zmogljivost: | največja hitrost 160 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,1 s - poraba goriva (ECE) 7,1/4,9/5,7 l na 100 km (plinsko olje) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamična vodila, vzdolžna vodila, vzvojne vzmetne palice, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1120 kg - dovoljena skupna masa 1700 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 595 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3995 mm - širina 1660 mm - višina 1830 mm - medosna razdalja 2600 mm - kolotek spredaj 1400 mm, zadaj 1410 mm - rajdni krog 10,9 m |
Notranje mere: | dolžina 1600 mm - širina 1410/1460 mm - višina 1170/1200 mm - vzdolžnica 890-1070/860-670 mm - posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | (normno) 650-2600 l |
T = 21 °C, p = 1016 mbar, rel. vl. = 73 % | |
Pospešek 0-100km: | 13,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 36,1s ( 139km/h) |
Največja hitrost: | 160km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 6,1l/100km |
poraba na testu: | 7,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 55,4m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 63dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 61dB |
Napake med testom: | sproščeno (odvito) prednje levo kolo |
-
Kangoo je v izvedbi s petimi vrati in z varčnim motorjem dTi dobra izbira, saj nam bo avtomobil dobro služil bodisi za prevažanje družine z veliko prtljage na izlete ali za tovorjenje pralnih strojev in drugih večjih predmetov, za katere vedno zmanjka prostora v »navadnih« avtomobilih.