Renault Laguna 2.0 16V Fairway

7. 4. 2000
Deli

»Welcome! The Vehicle's Computer is now checking systems for you.« Tako nekako vas pozdravi prijazen moški glas, če pritisnete gumb (REP) na levi strani armaturne plošče. S tem zaženete računalnik, da preveri, ali je avtomobil pripravljen na vožnjo. Glas vas opozori na vse, kar bi lahko ogrožalo varno vožnjo (če voznik ni pripet z varnostnim pasom, če so odprta vrata …).

Vendar zvočni opozorilnik, ki je vštet v opremo Fairway, pravzaprav ni bistvena novost v Laguni, je pa vsekakor zanimivost. Seveda, če vas glas moti, ga lahko izklopite in potem vas opozarjata le še kratek zvočni signal in izpis na informacijskem zaslonu. Ta pa je v sončnem vremenu na žalost slabo viden.

Enako je z izpisom o delovanju (sicer učinkovite) klimatske naprave. Za slabo vidljivost so pravzaprav krive »dnevne« luči, ki se v Laguni ne dajo, oziroma tudi po zakonu ne smejo, ugasniti niti podnevi.

Najbolj nov je v Laguni pravzaprav motor. Dvolitrski štirivaljnik sodi v zadnjo generacijo Renaultovih motorjev, torej ne more brez 16-ventilske tehnike. Odmične gredi so votle (manjša teža), odmikači pa imajo vrtljive drsnike, kar pomeni tudi do 50 odstotkov manj trenja.

Krmiljenje ventilov (sesalna veja) je spremenljivo, in sicer v dveh stopnjah. S tem so dosegli dva različna režima delovanja, ki sta odvisna od motornih vrtljajev. Navor je malenkost narasel, pomembneje pa je, da so to dosegli 750 vrtljajev prej kot pri starem motorju.

S spremenljivim krmiljenjem so zagotovili tudi enakomernejšo razporeditev navore po širšem območju vrtljajev. Optimalna vrednost navora je sedaj med 1300 in 4250 motornimi vrtljaji, kar se v praksi čuti kot dobra odzivnost motorja, manj prestavljanja in boljše pospeševanje tudi pri nižjih vrtljajih. Preklop oziroma zamuda delovanja je praktično nezaznavna.

Sodobni motor kljub temu, da je močnejši od prejšnjega, prav nič bolj ne onesnažuje okolja. Poraba na testu sicer ni bila najmanjša, presegala je deset litrov, a to je, upoštevaje udobje in velikost avtomobila, še vedno zadovoljivo. Zamerili smo ji le večji hrup, ki je delno posledica delovanja motorja v višjih vrtljajih, delno pa tudi piša vetra.

Z novimi motorji tako Laguna še vedno ostaja zanimiva, z bogato opremo pa lahko zadovolji marsikaterega voznika. Čeprav v jeseni pričakujemo nov model, pa s sedanjim pravzaprav ni nič narobe. Tisti, ki imajo radi preizkušen avtomobil, najbrž ne bodo odlašali. Onim, ki morajo imeti prvi prav vsako novost, pa se, jasno, že cedijo sline.

Igor Pucihar

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 18.501,29 €
Moč: 101,5kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 208 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,7 × 93,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,8 : 1 - največja moč 101,5 kW (140 KM) pri 5500/min - največji navor 188 Nm pri 3750/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 5,3 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,720; II. 2,050; III. 1,390; IV. 1,010; V. 0,890; vzvratna 3,550 - diferencial 3,780 - gume 205/55 R 16 (Michelin Pilot XSE M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 208 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,8 s - poraba goriva (ECE) 10,5/6,1/7,7 l na 100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, torzijske vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1275 kg - dovoljena skupna masa 1900 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1400 kg, brez zavore 625 kg - dovoljena obremenitev strehe 70 kg
Zunanje mere: dolžina 4508 mm - širina 1752 mm - višina 1433 mm - medosna razdalja 2670 mm - kolotek spredaj 1481 mm, zadaj 1456 mm - rajdni krog 11,5 m
Notranje mere: dolžina 1610 mm - širina 1470/1460 mm - višina 880-960/880 mm - vzdolžnica 890-1120/840-600 mm - posoda za gorivo 66 l
Prtljažnik: (normno) 450-1335 l
Naše meritve
T = 5 °C, p = 1022 mbar, rel. vl. = 67 %
Pospešek 0-100km: 10,1s
1000m z mesta: 31,6s ( 166km/h)
Največja hitrost: 205km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,6l/100km
poraba na testu: 10,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 52,3m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Ocena
  • S sodobnimi motorji Laguna še vedno lahko lovi (ali celo prehiteva) tekmece. Lep primer je novi dvolitrski bencinski motor. Privablja tudi z bogato opremo, s petvratno uporabnostjo in z dobrimi voznimi lastnostmi. Kako se kdo počuti za volanom, pa je odvisno od okusa vsakega posameznika.

Hvalimo in grajamo
bogata oprema
udobje
upravljalna ročica za radio
notranja osvetlitev
zmogljiv motor
menjalnik
vodljivost, vozne lastnosti
pri dnevni svetlobi slabo vidni prikazovalniki
hrup pri visokih hitrostih
namestitev stikala varnostnih utripalk
majhen predalček pred sopotnikom
le po globini nastavljiv volanski obroč