Renault Laguna 2.0 dCi (110 kW) Privilege

24. 4. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Po moči motorja tale Laguna sodi malo nad sredino motorne lestvice Lagun, po opremi pa v vrh. Brez dvoma gre torej za dobro mero avtomobila.

Ljubitelji dizlov lahko namreč pri Laguni izbirajo med štirimi motorji: 110-'konjskim' 1, 5-litrskim ter tremi različicami dvolitrskega ? s 130, 150 in 175 'konji'. In ravno srednji med njimi se zdi Laguni pisan na kožo. Ni preveč 'navit', zato je njegovo obnašanje uglajeno, skokov in padcev moči oziroma navora ni niti v nizkih niti v visokih vrtljajih, motor pa vleče enakomerno in brez sunkov.

Tudi tresljajev in hrupa je ugodno malo, hkrati pa je zmogljivosti dovolj, da ga za hitrejšo vožnjo ni treba obremenjevati do konca ? posledica je ugodna, malo manj kot devetlitrska poraba. Šlo bi celo proti sedmim litrom, če bi bili res nežni, a tudi čez enajstico, če bi bila stiska s časom velika, omejitve pa dovolj visoke.

Motor daje vtis, da bi se odlično razumel tudi s samodejnim menjalnikom, ki si ga je v Laguni mogoče zaželeti, a tokrat smo bili 'obsojeni' na šeststopenjskega ročnega. Obsojeni? Saj ne, da bi bilo z njim kaj hudo narobe, a v tako bogato opremljeni različici avtomobila, ki s svojim podvozjem (tako z lego na cesti kot z blaženjem udarcev izpod koles) daje jasno vedeti, da ni namenjen hitrim, ampak umirjenim voznikom, bi bil mnogo bolj primeren samodejni menjalnik.

In oprema je res dovolj bogata. Prisotni so seveda vsa varnostna elektronika, dvopodročna klimatizacija, samodejna parkirna zavora (tistim, ki imajo dve levi roki, zna stvar na klancih priti še kako prav), samodejni brisalniki, radio z MP3-predvajalnikom in še in še. Da je funkcij veliko, priča tudi kopica stikal na armaturni plošči in sredinski konzoli, ki so namenjena ne le krmiljenju naštetih funkcij, temveč ? vsaj v testni Laguni ? tudi uprav­ljanju navigacijske naprave (ki premore tudi zemljevid Slovenije).

Uporaba bi bila še bolj preprosta, če bi bil barvni zaslon občutljiv za dotik, a tudi s krmilnikom med sedežema gre. Sedeži so zdaj bolj udobni kot v prejšnji Laguni, še vedno pa malce zmoti prepoložen in za višje voznike tudi preveč oddaljen volanski obroč ? pa tudi preglednost nazaj-vstran bi lahko bila boljša (in nos avtomobila manj 'skrit').

A dejstvo vseeno ostaja: Laguna je dovolj prostorna, v tej različici dobro motorizirana in v celoti udobna limuzina, ki bo znala dobro služiti tistim, ki tako limuzino potrebujejo in ki se bodo znali sprijazniti z drobnimi pomanjkljivostmi.

Dušan Lukič, foto:? Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 27.950 €
Cena testnega modela: 31.030 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Bridgestone Blizzak LM-25 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – poraba goriva (ECE) 7,8/5,1/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.480 kg – dovoljena skupna masa 2.025 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.695 mm – širina 1.811 mm – višina 1.445 mm – posoda za gorivo 66 l.
Prtljažnik: 450–1.377 l
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 2.321 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 17,0s ( 137km/h)
1000m z mesta: 30,7s ( 172km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/11,8s
Prožnost 80-120km/h: 9,6/12,3s
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če naj bo limuzinska Laguna, je 150-'konjski' dCi verjetno najboljša izbira (za enako velikim turbobencinarjem, seveda). In najbogatejša oprema. Le menjalnik zamenjajte za samodejnega.

Hvalimo in grajamo
motor
oprema
prostor zadaj
sedenje za višje voznike
prostori za drobnarije
preglednost