Renault Mégane Coupe 1.6 16V Confort Dynamique

12. 12. 2002
Deli
Renault Mégane Coupe 1.6 16V Confort Dynamique

Mégane. Me ne gane. Me gane? Ja, ime je bilo pri prejšnjem modelu Mégana res kot ustvarjeno za to, da so iz njega nastajale različne besedne zveze, še posebej, ker je bil prejšnji Mégane čisto povprečen predstavnik svojega razreda. Z novim je drugače - tokrat gre za velik korak naprej. Tokrat bo kup besednih iger verjetno precej pozitivneje usmerjen. Novi Mégane gane!

Ni kaj, vodilnim pri Renaultu moramo tokrat čestitati. Zakaj njim? Zato ker so prav oni tisti, ki so morali na koncu reči »da«. Ko se s temi mislimi sprehodite proti novemu Méganu, vas prešine, da morda prednji del razkriva še najmanj novega. Pa to ni čisto res. Vse bolj »zabuhlim« žarometom, ki jih danes srečujemo na novih avtomobilih, so pri Renaultu rekli »ne« in Méganu namenili ozke in dokaj klinaste.

Še več novega razkriva stranska silhueta. Ta je izrazito nevsakdanja, toda do stebrička B je pravzaprav izoblikovana povsem klasično. Šele od tam dalje se spodnji rob strehe v širokem loku prevesi proti zadnjem blatniku, zgornji pa se nadaljuje v ravni liniji. Stebriček C, ki ga izoblikujeta ti dve liniji, tako deluje na pogled neverjetno masiven, nehote pa se vam zazdi, da se v spojler zaključuje tudi streha. Toda to je le optična prevara. Nekoliko daljšo streho namreč pričara ravno odrezano steklo stopničasto zaključenega zadka. Zadka, s katerim je prvič na ceste zapeljal Avantime.

O njem bi se dalo sicer veliko razpravljati, toda dejstva, da se nad njim navdušujejo tudi tisti, ki v naša življenja prinašajo nove oblike, ne smemo spregledati. Pravzaprav bi lahko zapisali, da je prav zadek tisti, ki še nekoliko bolj kot prednji del temu Méganu zagotavlja to, kar upravičeno pričakujemo od naslednika Mégana Coupé.

Toda s tem se novosti še ne zaključijo. Klasično ključavnico je zamenjala optična. Podobno kot pri Laguni, Vel Satisu in drugih prestižnejših predstavnikih znamke Renault. Pokrovček posode za gorivo pa vratca. Torej adijo neprijetni vonji po gorivih.

Ko sedete v notranjost, vas ta prepričuje, da je vsaj tako nova kot zunanja oblika Mégana. Armaturna plošča je dobila nove merilnike, od katerih sta glavna - merilnika hitrosti in vrtljajev - obrobljena s svetlečo plastiko. Novo obliko so dobili tudi obvolanske ročice, izdatno nastavljiv volanski obroč, sredinska konzola, vrtljiva stikala prezračevalnega sistema in radio. Tega morda ne bodo veseli nekoliko starejši, saj so stikala na njem precej majhna, zato pa to zagato uspešno rešuje nadvse pripravna obvolanska ročica. In tako bi si ob vsem, kar ponuja armaturna plošča, na koncu zaželeli le nekoliko boljše materiale. Pa ne povsod! Le na nadstrešku merilnikov, kjer bi bila plastika lahko mehkejša, ter okoli stikal prezračevalnega sistema, saj je imitacija česarkoliže tam precej neposrečena.

Zato pa v novem Méganu zagotovo ne boste imeli težav z drobnarijami. No ja, če le ne boste pozabili, kam ste jih založili. Pred sovoznikom je namreč velik, osvetljen in v kombinaciji s klimatsko napravo tudi dodatno hlajen predal. V vratih so kar štirje. Dva se skrivata v naslonu za roke. Še dva, prav tako skrita, boste našli v dnu, pred prednjima sedežema. Izredno pripraven se nahaja tudi med prednjima sedežema, ki je po zaslugi oblike ročice ročne zavore uporabno globok.

Pohvaliti je treba tudi odlagalni prostor na dnu sredinske konzole, namenjen manjšim drobnarijam, ki zaradi tkanine, s katero je prevlečen, tudi dejansko služi svojemu namenu.

Če se odločate za trivratnega Mégana, morda ne bo odveč opozorilo: da pazljivo odpirajte vrata na ozkih parkiriščih. Pa tudi, da se tisti, ki jim boste ponudili sedež na zadnji klopi, z vami najverjetneje ne bodo prav pogosto vozili. Vendar ne zaradi udobja. Na zadnji klopi se namreč sedi povsem spodobno, tudi predalčkov je dovolj, prav tako bralnih lučk in celo prostora za glave ne primanjkuje, zato pa to ne velja za noge. Toda nikar se ne obremenjujte. Daljšim potem in štirim odraslim potnikom tudi prtljažnik ni namenjen. Še posebej če so potniki tiste vrste, ki na vsako pot garderobno omaro najraje preselijo kar v kovčke. Davek na obliko zadka boste namreč plačali vsakokrat, ko boste težje kose prtljage zlagali v prtljažnik in iz njega. Dvigovanje tovora in krepitev mišic vam takrat ne uide, saj boste morali tja grede »breme« dvigniti 700, nazaj pa vsaj 200 milimetrov visoko. Tudi če se boste temu še tako izogibali, vam to ne bo uspelo, če vam bo počila guma. Novi Mégane je namreč eden redkih Renaultov, ki so mu rezervno kolo običajnih mer uspeli pospraviti v dno prtljažnika.

Vendar pustimo črne misli ob strani in se raje posvetimo vožnji. Kot smo že omenili, za zagon motorja služita kartica in stikalo »Start«. Motor, ki se je tokrat oglašal izpod motornega pokrova s tehnologijo VVT (Variable Valve Timinig), ponuja dodatnih 5 konjskih moči in 4 njutonmetre. Pa to morda sploh ni toliko pomembno. Mnogo bolj razveseli volanski obroč, ki je zdaj nameščen bolj navpično kot pri predhodniku. Z delovnim položajem tako ne bo večjih težav. O vseh potrebnih informacijah vas obvešča potovalni računalnik, ki ne skopari s podatki, je pa nekoliko moteče dejstvo, da se je med njimi mogoče sprehajati le enosmerno.

Avdio sistemu je, kot smo že omenili, mogoče ukazovati tudi z obvolansko ročico, luči se ob zagonu motorja prižgejo samodejno, to velja tudi za zatemnitev osrednjega ogledala, za delovanje brisalnikov skrbi tipalo za dež - čeprav mu to ne uspeva najbolje - mnogo spodobneje pa svoje delo opravlja zadnji brisalnik, ki obriše šipo v trenutku, ko pretaknete v vzvratno prestavo. Vse to seveda pomeni, da je veliko »zamudnega« dela v novem Méganu vozniku prihranjenega.

Toda še bolj kot nad tem bodo voznik, predvsem pa potniki, navdušeni nad podvozjem. Vzmetenje res ni več tako mehko, kot smo bili tega vajeni - kar bodo opazili predvsem potniki zadaj - je pa zato nagibanje karoserije v ovinkih toliko manj očitno. Lega v ovinkih je po zaslugi dobrega bočnega oprijema sedežev dolgo nevtralna, pa tudi občutek izza volanskega obroča je dober.

Kaj vse zmore novi Mégane, sicer nismo mogli preskusiti, saj nam tega niso dopuščale zimske gume, ki so se v ovinkih hitro pričele upirati večjim hitrostim, toda verjamemo, da so njegove meje zelo visoke. In če ob tem pomislimo še na najvišjo oceno, ki jo je novi Mégane dobil na preizkusnem trčenju NCAP, potem - no ja, bolj za šalo kot zares - tudi takšni podvigi niso več pretirano tvegani.

I

n ko tako odkrivate, kaj vse ponuja novi Mégane, ugotovite, da vas še zdaleč ne gane le njegova oblika. Mnogo bolj kot to vas morda pritegnejo malenkosti, ki so namenjene predvsem vam in potnikom ter zato toliko manj mimoidočim.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.914,04 €
Cena testnega modela: 15.690,20 €
Moč: 83kW (113 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 192 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 12 let garanije za prerjavenje
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 429,81 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 470,29 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 79,5 × 80,5 mm - gibna prostornina 1598 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 83 kW (113 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 16,1 m/s - specifična moč 51,9 kW/l (70,6 KM/l) - največji navor 152 Nm pri 4200/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen), VVT - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 4,9 l - akumulator 12V, 47 Ah - alternator 110 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,720; II. 2,046; III. 1,391; IV. 1,095; V. ,8991; vzvratna 3,545 - prestava v diferencialu 4,030 - platišča 6,5J × 16 - gume 205/55 R 16 V, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,8 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 192 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 8,8/5,7/6,8 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombilimuzina - 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, BAS, EBD, EBV, mehanska ročna (nožna) zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,2 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1155 kg - dovoljena skupna masa 1705 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 650 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg
Zunanje mere: dolžina 4209 mm - širina 1777 mm - višina 1457 mm - medosna razdalja 2625 mm - kolotek spredaj 1510 mm - zadaj 1506 mm - najmanjša razdalja od tal 120 mm - rajdni krog 10,5 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1580 mm - širina (komolci) spredaj 1480 mm, zadaj 1470 mm - višina nad sedežem spredaj 930-990 mm, zadaj 950 mm - vzdolžnica prednji sedež 890-1110 mm, zadnja klop 800-600 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 460 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo l
Prtljažnik: (normno) 330-1190 l
Naše meritve
T = 5 °C, p = 1002 mbar, rel. vl. = 63 %, Stanje števca: 1788 km, Gume: Goodyear Eagle Ultra Grip M+S
Pospešek 0-100km: 10,9s
1000m z mesta: 32,8s ( 155km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,5 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 17,9 (V.)s
Največja hitrost: 188km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,9l/100km
Najvišja poraba: 11,9l/100km
poraba na testu: 10,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 72,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,7m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 51dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 50dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (328/420)
  • Novi Mégane privlači že s svojo obliko. Še posebej v trivratni različici! Toda avtomobil je odličen tudi pod pločevino. Zanimiva notranjost, dobro počutje potnikov, vrhunska varnost, sprejemljiva cena … kupcev mu najbrž ne bo primanjkovalo.

  • Zunanjost (14/15)

    Za obliko si Mégane nedvomno zasluži najvišje ocene, na visoki ravni pa je tudi končna izdelava.

  • Notranjost (112/140)

    Spredaj je ponujeno vse potrebno udobje, to pa ne velja za prostor na zadnji klopi in v prtljažniku.

  • Motor, menjalnik (35 /40)

    Čeprav motor ni najmočnejši, svoje delo opravlja zelo spodobno in to velja tudi za menjalnik.

  • Vozne lastnosti (76 /95)

    Nekoliko trše vzmetenje je sicer manj udobno, vendar svoje prednosti pokaže med ovinki.

  • Zmogljivost (20/35)

    Zadovoljivi pospeški, povprečna prožnost in spodobna končna hitrost. To smo pravzaprav tudi pričakovali.

  • Varnost (33/45)

    Testi so pokazali svoje, vseeno pa si nekaj graje zaslužita tipalo za dež in preglednost (C-stebriček).

  • Gospodarnost

    Cena, garancija in izguba vrednosti so spodbudni. Pa tudi poraba goriva, čeprav naši podatki tega morda ne pokažejo.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
oblika
kartica namesto ključa
voznikov delovni prostor
število predalov
bogata oprema
varnost
sprejemljiva cena
velika stranska vrata (ozka parkirišča)
prostor za noge zadaj
komaj povprečno velik prtljažnik
glasen motor v višjih vrtljajih
delovanje tipala za dež