Renault Megane Coupé-Cabriolet 2.0 Turbo

10. 11. 2005
Deli

Okej, nekdo lahko uživa le, če ima v rokah (svoj) ključ (svojega) avtomobila za 15 in več milijonov. Temu bi lahko rekli tudi pomanjkanje domišljije.

Res je malce odvisno od ’kaste’, ki ji pripadaš ali morda kateri si želiš pripadati. Ampak med povprečnimi ljudmi je Mégane smotrna izbira; od tistega, ki želi le prevoz, do drugega, ki si z njim gradi imidž. Zakaj ne; Mégane je še vedno frajerski.

Méganov je - vemo - več. In med njimi je verjetno najbolj uživaški prav takšen, kot ga vidite na fotografijah. Vetrnjaštvo je namreč že vseh sto in več let avtomobilizma poseben ’šport’, ki ga je treba doživeti. Malo je tistih, ki ga potem zavrnejo, zlasti če sedijo v takšnem Méganu, ki - znova preverjeno - brez strehe, a z dvignjenimi šipami, nameščeno vetrno mrežo in gretjem, usmerjenim v noge, lahko ustvari krasno razpoloženje ’zgoraj brez’ tudi pri temperaturah okrog 10 stopinj Celzija. Vsak kabriolet tega ne zmore tako dobro.

Praksa pokaže nekaj slabosti, ki delno izhajajo že iz imena Mégane, delno pa iz dodatka C-C: notranjost je nekoliko utesnjena, potovalni računalnik in prevoženi kilometri si delijo en zaslon, vzmeti naslonjala prednjih sedežev in varnostnih pasov so rahlo pretoge, notranjost se (pre)hitro zarosi (zato je treba pogosto posegati v avtomatiko klimatske naprave), zadnja šipa je v dežju mokra (se pravi: ni brisalnika), na zadnjih sedežih je prostora za človečke do 1, 6 metra višine, ob karoserijskih spojih je opazno več piša, kolo za nastavitev ledvenega dela je nedosegljivo in gumaste preproge (v testnem avtomobilu) niso prirejene tlom, zato motijo. To je to.

Iz istega naslova izhaja tudi nekaj lepih lastnosti: mehkost in prijaznost do voznika, (zelo) pameten oziroma zares uporaben ključ (kartica), odličen (berljiv, bogat z informacijami) osrednji zaslon, odlične zavolanske komande avdiosistema, številni notranji predali (vključno s pokritima v vratih) in najuporabnejši pokrovček posode za gorivo nasploh.

In za uživače: motor! Ni surovo brutalen, vsaj do srednjih vrtljajev ne, a jasno pokaže svojo moč. V spodnjem območju vrtljajev je lepo vzgojen, kultiviran, da ga z lahkoto voziš mirno, počasi, lagodno. Če s plinom vztrajate nad 3500 vrtljaji v minuti, se mehko, a jasno zgane, postane hud in takšen zmore zagotoviti odlične športne užitke na vseh oblikah cest.

Kot pri vseh Renaultih se zdi sklopka ’mehka’ (čeprav ne zdrsne) in bi lahko bila za bolj športen občutek nekoliko ’trša’, pa stabilizacijskega eespeja ni mogoče izklopiti, a ta dovoljuje kar nekaj zdrsa ob pogonu, da to lahko izkoristite (na primer) med pospeševanjem iz ovinka. Tudi zato je takšen Mégane zelo uživaški.

Pa tisti Mégane Renault Sport? Že, že, več surovosti, ampak kje je veter v laseh in vse, kar sodi zraven?

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.281,09 €
Cena testnega modela: 28.371,72 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbobencinski - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 120 kW (163 KM) pri 5000/min - največji navor 270 Nm pri 3250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V (Michelin Pilot Primacy).
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,7 s - poraba goriva (ECE) 10,9/6,1/7,9 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1415 kg - dovoljena skupna masa 1870 kg.
Zunanje mere: dolžina 4355 mm - širina 1777 mm - višina 1404 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T=22 °C / p= 1000 mbar / rel. vl.: 49 % /Stanje km števca: 12446 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 17,0s ( 137km/h)
1000m z mesta: 30,4s ( 179km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,9/10,1s
Prožnost 80-120km/h: 9,3/12,4s
Največja hitrost: 220km/h (VI.)
poraba na testu: 11,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
AM meja: 39m
Ocena
  • Takšen Mégane je več avtomobilov v enem: kupe, kabriolet, športnik in pogojno tudi družinski avtomobil. Z nekaj zelo dobrimi rešitvami in nekaj drobnimi slabostmi. Ampak motor v njem je res dober.

Hvalimo in grajamo
motorne zmogljivosti in kultiviranost
prijaznost v vožnji
večkratna uporabnost (kupe, kabrio, športnik)
pametni ključ
nešporten menjalnik
utesnjena notranjost
občutek premehke sklopke
toga vzmet sedežnega naslonjala