Megana poznamo že štiri leta. Kombijevsko različico leto dni manj. Tudi dvolitrski bencinec ni novost. Novost je rahla oblikovna prenova, predvsem pa je nekaj svežega takšna kombinacija karoserijske oblike in motorja.
V času, v katerem je dizelski motor zakon in ko so nekateri pripravljeni ovirati promet, da bi le prihranili zadnjo kapljo goriva, je sedeti za volanom avtomobila z bencinskim motorjem, in to dokaj zmogljivim bencinskim motorjem, pravi užitek. Dvolitrski šestnajstventilski štirivaljnik ni vrhunec motorne tehnike v tem trenutku, a to pravzaprav ni pomembno. Je dovolj uglajen, rad se vrti, ni preglasen (in ne ropota kot dizel) in je lahko povsem varčen pri porabi.
Povprečje 10, 6 litra za 100 prevoženih kilometrov (na testu) se bo tistim, ki se radi hvalijo s šestimi in manj litri, zdelo sicer visoko, a če hkrati zapišemo še, da se bo lahko varčen voznik okoli vozil tudi s številko malo nad osem na potovalnem računalniku, hitro postane jasno, da ta motor ni slaba izbira. Resda na 100 prevoženih kilometrov porabi približno dva litra goriva več, a po drugi strani je od primerljivega dizelskega Megana Grandtoura testni cenejši za 360 tisočakov.
Za ta denar pa dobite veliko goriva - za približno 80 tisoč kilometrov razlike med porabo bencinarja in dizla. K temu prištejte dejstvo, da roke ne smrdijo po dizlu (in da po njem vsakokrat ob dolivanju goriva ne hodite), da so zmogljivosti motorja na voljo v precej širšem razponu vrtljajev (od tisoč pa do več kot šest tisoč), da je hrupa in tresljajev manj, da je . . Tale Megane je odličen dokaz, da avtomobilom z bencinskimi motorji še ni odzvonilo in da je tisti minimalni prihranek, ki ga ob dolgoletni uporabi avtomobila omogoči dizel, več kot premajhen, da bi odtehtal vse prednosti bencinarja.
Torej: da naj bo bencinar, smo že dokazali. A zakaj tak motor v kombijevsko različico oziroma Grandtour, kot jim rečejo pri Renaultu? Marsikdo bi bil jasen in odločen: ker je to edina različica Megana (morda z izjemo štirivratnega), kjer je zadek všeč tudi ljudem, ki imajo radi sivo povprečje - hkrati pa je dovolj zanimiv, da ga tudi približno ne moremo označiti za dolgočasnega.
Še več: s kombinacijo nagnjenega zadnjega stekla, zanimivih zadnjih luči, ki se ostro zajedajo v stebričke strehe, njene proti zadku spuščajoče se linije in ne nazadnje klinaste linije oken je lahko ta Megane pravi športni limuzinski kombi po videzu, in ne športni po uporabnosti prtljažnega prostora. Ta namreč že v osnovi meri zelo zdravih 520 litrov (in je tako večji od marsikaterega konkurenčnega), vanj pa smo brez težav nametali naš testni komplet kovčkov. Pohvalno.
Prostora pred prtljažnikom ob pomladitvi Megana (vseh modelov, ne le Grandtoura) pred nekaj tedni niso veliko spreminjali. Nekaj novih materialov, malce drugačna armaturna plošča . . Zato je lahko ocena takšna, kot je bila doslej: dovolj prostora spredaj, dovolj zadaj, malce nerodno sedenje za volanom (če ste višje rasti), zato pa (zaradi kombijevskega zadka) netežavno tudi pri glavah zadaj.
Ker je bila oprema testnega Grandtoura primerno bogata, razvajajo tudi odklepanje, zaklepanje in prižiganje motorja brez ključa (in le s kartico v žepu), samodejna klimatska naprava se je izkazala za zelo učinkovito (to je bil tudi eden od popravkov, ki so jih inženirji namenili Meganu ob prenovi) in le nenavadna ročica ročne zavore včasih zmoti; še zlasti zato, ker je predal za njo sicer prostoren, so se morali zaradi nje odpovedati odlagalnemu prostoru več - ti pa so vedno dobrodošli.Izza volana bi bil tale Megane lahko tudi kupe. Kombijevski zadek je sicer nekaj daljši (in v mestu nerodnejši), zato pa je boljši kot pri tri- in petvratni različici.
Še beseda ali dve o življenju na cesti. Megane je Francoz, zato je bolj (a manj kot v preteklosti) kot k športnosti nagnjen k udobju. Kompromis je odličen in videti je, da so inženirji delo opravili dobro. Megane se v ovinkih nagiba, a ne preveč, podvozje dobro pobira udarce z asfalta (razen najkrajših in najostrejših), le volan si zaradi svoje premajhne povratne povednosti zasluži manjši minus.Stvar je še posebej očitna na bolj spolzki cesti - in na žalost ESP v serijsko opremo tega vozila še ni vključen, zato pa so serijske dobre zavore in šest varnostnih blazin.
Sicer pa: glede na ponujeno cena ni napačna (tudi če prištejete še 169 tisočakov za ESP), saj so Megani pri trgovcih ponavadi na voljo s precejšnjim popustom. In ko v račun dodate še to dejstvo, postane takle Grandtour odličen družinski avto - pa še bencinski motor si lahko privoščite, ne da bi imeli občutek, da ste potratni.
Dušan Lukič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 20.910,53 € |
Cena testnega modela: | 21.832,75 € |
Moč: | 98,5kW (134 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,4 s |
Največja hitrost: | 198 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,0l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 98,5 kW (134 KM) pri 5500/min - največji navor 191 Nm pri 3750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Michelin Pilot Alpin M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 198 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,4 s - poraba goriva (ECE) 10,9/6,4/8,0 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1290 kg - dovoljena skupna masa 1870 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4500 mm - širina 1777 mm - višina 1467 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | 520-1600 l |
T=-2 °C / p= 1029 mbar / rel. vl.: 66 % /Stanje km števca: 752 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 132km/h) |
1000m z mesta: | 31,4s ( 166km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,5/11,8s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,9/15,7s |
Največja hitrost: | 195km/h (V. in VI.) |
poraba na testu: | 10,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 50,5m |
AM meja: | 40m |
-
Megane Grandtour je odličen dokaz, da je tako velik avto popolnoma primeren družinski prevoz, da udobno podvozje še ne pomeni zibanja skozi ovinke in da je bencinski motor lahko varčna odločitev.