Tisti, ki se še spomnite starejših generacij hitrih družinskih avtomobilov (Angleži jim radi rečejo hot-hatchi), se spomnite tudi, kako brezkompromisni in vsakdanje omejeno uporabni so znali biti. Takšnih je zdaj malo.
Ja, generacije kupcev se menjajo, in kot smo se pri ’navadnih’ avtomobilih navadili, da so vse bolj veliki, masivni in udobni, se tudi pri malih športnikih navajamo na kompromise, ki jih delajo bolj vsakdanje uporabne. Saj ne, da bi bilo s tem kaj hudega narobe, a treba se je zavedati: čeprav proizvajalci v isti sapi trdijo, da večja dnevna uporabnost še ne pomeni, da je avto kaj manj ’oster’, to na koncu ne drži, ker enostavno ne more držati. Ali je podvozje dirkaško ali udobno. Lahko je sicer nastavljivo in računalniško vodeno, a to pomeni prirastek teže, ki je velik nasprotnik dobrih voznih lastnosti.
No, na srečo še obstajajo proizvajalci, ki znajo narediti tudi bolj ekstremne modele. Pri Renault Sportu so tudi novega Megana R.S. sicer naredili bolj vsakdanjega, a po drugi strani ohranjajo bolj ’našpičene’ različice, ki imajo še vedno pristni duh pravih malih športnikov. Recimo Megane R.S. Trophy.
Tale Trophy sicer še ni čisto na vrhu ponudbe tega, kako blizu je takšen avto lahko dirkalniku, saj obstaja še Trophy-R, a njegove karbonske karoserijske dele bo pogrešal le redko kdo – po drugi strani pa bi si tudi v Trophyju želeli Akrapovičevega izpušnega sistema. Tale serijski je, čeprav ni enak kot v navadnem Meganu R.S., še vedno prenežen, premalo oster pri pospeševanju in premalo pokajoč pri popuščenem plinu. In ko smo že pri minusih, najbolje, da z njimi tudi takoj zaključimo, saj si je tale R.S. Trophy prislužil le še enega: gibi prestavne ročice ročnega menjalnika so (ob tem, da avto ne zna sam dodajati vmesnega plina pri prestavljanju navzdol, stopalke pa se razporejene prenerodno, da bi to voznik počel sam) pretrdi, premalo natančni in prepočasni. Roko na srce: vzemite dvosklopčni EDC. Se splača.
Vse drugo je večinoma vrhunsko: od (doplačilnih) Recarovih športnih školjkastih sedežev prek možnosti prilagoditev digitalnih merilnikov do odzivnosti in zmogljivosti motorja, ki daje vedno znova vedeti, da lahko izpolni praktično vse voznikove želje. 1,8-litrski turbo, ki so mu moč z za R.S. klasičnih 280 povečali na 300 ’konjev’, daje občutek, da zmore več in več. Ko k temu dodamo odlično podvozje Cup, ki je za vsakdanjo družinsko uporabo sicer v resnici pretrdo (pa kaj!), filigransko vodljivost in morda malce pretrd volan, ki pa ponuja obilje povratnih informacij in izvrstne zavore, je jasno: tudi če niste zelo hitri, zna že z občutkom, ki ga tale R.S. Trophy zagotavlja tudi na cesti pri zmernih (in legalnih) hitrostih, ponuditi obilje vozniškega užitka. Ko pa zapeljete na stezo … Takrat postane čisto druga žival. Natančen, izjemno hiter, z neopaznim, a dobrodošlim delovanjem sistema 4Control (štirikolesno krmiljenje), zelo opazno in dobrodošlo pomočjo mehanske zapore diferenciala in zanesljivimi zavorami.
Bi raje posegli po Trophy-R? Ne. Bi si pa izbrali Trophy z menjalnikom EDC in tako ali drugače prišli do Akrapovičevega izpuha. Potem bi bil to najboljši R.S., kar se ga da dobiti.
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 41.530 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 34.340 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 39.780 EUR € |
Moč: | 220kW (300 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 6,1 s s |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,2 l/100 kml/100km |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 EUR € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.099 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.798 cm³ – največja moč 220 kW (300 KM) pri 6.000/min – največji navor 400 Nm pri 2.400–4.800/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 245/35 R 19 (Pirelli P Zero). |
Zmogljivost: | ajvečja hitrost 260 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 8,2 l/100 km, izpust CO2 185 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.419 kg – dovoljena skupna masa 1.899 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.372 mm – širina 1.874 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.669 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 384–1.247 l |
Okoliščine meritev: T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.642 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,1 ss |
---|---|
402m z mesta: | 13,8 ss ( 168 km/hkm/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 5,9 s (IV.)s (9,3 s (V.)) |
Prožnost 80-120km/h: | 6,1 s (V.)s (9,4 s (VI.)) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 34,1 mm |
AM meja: | 40,0 mm |
Trušč pri 90km/h | 59 dbdB |
-
Tale Megane R.S. Trophy je tik pod vrhom Renaultove ponudbe športnikov. In verjetno tudi, če si ga omislite z dvosklopčnim menjalnikom, najboljša izbira med njimi – če ste še stare vozniške sorte, ki avta ne sodi le po vsakdanji uporabnosti.