Renault Megane Sedan 1.5 dCi Confort Expression

3. 8. 2006 | Aljoša Mrak
Deli

Zaradi večjega prtljažnika, udobja, mehkobe upravljanja in varčnega turbodizelskega motorja je ta Megane mikaven

za družine. Zanj, zanjo in za malega torej.

On, glava družine, je želel varčen motorček, da ga ne bo vsakič bolela glava med obiskom bencinske črpalke. A čeprav živi gospodarno, premišljeno, se zaveda, da je treba kdaj pa kdaj tudi pohoditi stopalko za plin. Da avtomobil poskoči! Recimo med prehitevanji ali ob dinamičnih speljevanjih v križiščih. Zato je želel dovolj poskočen turbodizelček, ki - recimo - pri Meganu iz poldrugega litra prostornine razvije kar 78 kW (105 KM).

Več kot preveč za družinski avtomobil, poleg tega pa se odlikuje z majhnim hrupom (no, razen po zagonu mrzlega motorja, vsekakor pa ne v šesti prestavi na avtocesti) in s skromno povprečno porabo goriva (na testu samo 7, 6 litra). Ona si je želela malce večji avtomobil, v katerega bi lahko spravila tudi kakšen večji kos prtljage (zložljiv voziček, recimo), da bi bil prostorsko še obvladljiv (zato nikakor ne limuzinskega kombija, kjer je vožnja na vzvratni ogledali prej pravilo kot izjema) in predvsem prijazen do uporabnika.

Zato je bil Megane prvi na seznamu, saj je pri Renaultih že kar tradicionalna mehkoba upravljanja. Volanski obroč lahko kljub nežnim ženskim rokam vrti tudi cel dan (varčnejši električni servo), stopalko za zavore bolj boža kot pohodi, voznikov sedež lahko dvigne in ga približa volanskemu obroču, da z upravljanjem in s preglednostjo nima večjih težav. Za vsak primer si je zaželela še parkirna tipala, ki bdijo okrog slabše preglednega zadka, da se zaradi nepazljivosti ne bi takoj podpisala na odbijač ali blatnik.

Na koncu ostane še malček. Dovolj velik, da že hodi, a še vedno premajhen, da bi govoril. Čeprav bi imel marsikaj za povedati, ga starša ne bi nič vprašala. Če bi imel volilno pravico, bi stavil na veeeliiik zadnji sedež z ogromno igračami. In to je to. No, če bi potem po starševsko (recimo temu racionalno) mlel in tuhtal, razpravljal in se kregal, bi hotel še stranske (oziroma zadnje) zavesice, ki se izvlečejo iz zadnjih vrat in zadnje poličke ter omogočajo lažje delo sicer odlični samodejni klimatski napravi, predvsem pa onemogočajo sončnim žarkom motenje zasluženega počitka po izčrpavajočem izletu. Želel bi tudi sidrišča Isofix, da otroški stolček ne bi obremenjeval le varnostnih pasov, predvsem pa mehko podvozje, da mu ne bi bilo slabo. Uf, se je kar nabralo zahtev, kajne?

A potem pride še četrti član družine, ponavadi najbolj zoprn. Tako imenovani družinski proračun. To ne bo šlo, tole bomo črtali s seznama, pri teh zahtevah ste bili preveč razsipni . . In če ste imeli srečo in ste proračun prepričali o nakupu Megana z opremo Confort Expression, boste lahko uživali v elektriki v osrednji ključavnici in vseh štirih šipah, predvsem pa se lahko zanesli na sistem ABS in kar šest varnostnih blazin. Za ceno 4, 8 milijona, kar za srednje veliko limuzino z večjim prtljažnikom (a manjšo odprtino! ) ni veliko. Če bi namreč imeli volilno pravico vsi štirje, bi le redki avtomobili ustrezali vsem omenjenim (družinskim) kriterijem!

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.725,42 €
Cena testnega modela: 20.893,84 €
Moč: 78kW (106 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 186 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1461 cm3 - največja moč 78 kW (106 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 H (Michelin Energy).
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,2 s - poraba goriva (ECE) 5,8/4,1/4,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1240 kg - dovoljena skupna masa 1795 kg.
Zunanje mere: dolžina 4498 mm - širina 1777 mm - višina 1460 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 520 l
Naše meritve
T=18 °C / p= 1009 mbar / rel. vl.: 63 % /Stanje km števca: 8526 km
Pospešek 0-100km: 11,3s
402m z mesta: 17,8s ( 127km/h)
1000m z mesta: 32,6s ( 160km/h)
poraba na testu: 7,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Lahko bi dejali, da če je avtomobil dober za številčnejše družine na Bližnjem vzhodu, Kitajskem in v Afriki, potem je dober tudi za povprečnega Slovenca. Čeprav pri nas nismo največji ljubitelji štirivratnih limuzin, saj si očetje raje omislijo kombijevsko različico, je sedan ena od rešitev za tiste, ki se raje vozijo v večjem prostoru.

Hvalimo in grajamo
motor
velikost prtljažnika
šeststopenjski menjalnik
udobje
mehkoba upravljanja
nima držala na notranji strani pokrova prtljažnika
majhen dostop do prtljažnika
sedeži imajo slabo bočno oporo