Ko dopolnimo trideset let, ponavadi preklopimo na družinsko življenje. Pohajkovanje s prijatelji in pobalinsko začinjene neprespane noči raje zamenjamo s toplim domom, kjer je v dvoje najlepše. Počasi začnemo misliti tudi na druge, ne le nase. Kar se pozna tudi pri izbiri avtomobila.
Neverjetno, a resnično. Človek je očitno programiran, da sledi utečenim življenjskim ciklom. Če so dvajseta naravnana na zaključek študija, brezskrbna pohajkovanja in kasneje iskanje zaposlitve, so trideseta ožigosana z grajenjem gnezdeca in načrtovanjem potomstva. Ali je to zapisano v naših genih ali pa nas v to potisne okolica (prijatelji, ki so v enakem življenjskem obdobju, prigovarjanja starejših v smislu »ali nič ne premišljujeta o otroku« itd.), pa bo tako za vedno ostala neznanka.
Toda omenjena življenjska obdobja zelo zaznamujejo tudi izbiro avtomobila. Če smo prej premišljevali o kupejih, si bolj razbijali glavo z vprašanji, koliko »konjev« in kakšna »huda« aluminijasta platišča izbrati, sedaj postanejo pomembnejši prtljažni prostor (le kam bomo dali voziček? ), zadnja vrata (da se ne polomiš, ko otroka daješ v otroški sedež! ) in varnost (isofix, nasploh aktivna in pasivna varnost avtomobila). Skratka, začneš premišljevati o kombiju ali štirivratni različici določenega modela, kar bi pri dvajsetih v zgražanju takoj stlačil v zakotni del možganskega tkiva.
Mégane je zanimiv avtomobil, saj je sveže oblikovan, varen, malce domač (nekateri pravijo, da je Renault kar slovenski) in z bogato paleto različic. Še posebej sedaj, ko sta tudi v Sloveniji na voljo štirivratna različica Sedan in kombijevski Grandtour. Kot ste lahko že prebrali v dvajseti letošnji številki, kjer smo zapisali prve vtise z vožnje z mednarodne predstavitve, Mégane Sedan ni le daljši od kombilimuzinske različice, ampak ima za 61 mm daljšo medosno razdaljo, s čimer zagotavlja več prostora za kolena zadnjih potnikov (230 mm).
Veliko več pozornosti so namenili tudi udobju: če kombilimuzinska različica koketira s športnostjo, je Sedan veliko bolj mehko vzmeten. Blažilniki in gibi obes so naravnani na udobje, prav tako sedeži, na katerih pa se v primerjavi s trivratno različico sedi veliko višje. Sicer pa so vozne lastnosti družinskega Mégana podobne kot so pri preostalih različicah, ki smo jih v Avto magazinu že večkrat opisali. Le v skrajnih okoliščinah, ko gumam začnejo pohajati moči, lahko izza volanskega obroča zaznate, da za seboj vlačite malce večji del avtomobila, ampak to bodo opazili le najbolj tankočutni vozniki, preostalih devetdeset odstotkov pa ne. Lega je sicer zelo zanesljiva, moti mogoče le volanski servo, ki daje vozniku le skromne podatke o tem, kaj se dogaja s prednjima pogonskima kolesoma.
Menda naj bi si Sedana kupilo veliko ljudi, ki so se prej spogledovali z večjo Laguno. Razloga za to sta dva: Laguna se jim zdi predraga ali pa prevelika, po drugi strani pa vztrajajo pri odločitvi, da hočejo veliko avtomobilskega prostora. Kakorkoli, podobno kot v Laguni bo na zadnji klopi kraljevsko sedel tudi 180 centimetrov velik potnik, saj je dovolj prostora tako za glavo kot za noge. Njegovo udobje bodo še povečali zaprt predalnik, ki so ga namestili v zadnjo poličko (torej pod zadnjo šipo), in pomične zaščitne mreže proti soncu, ki so jih vgradili na zadnja stranska vrata in ob zadnjo šipo.
Kot zanimivost lahko povemo, da imata tako Sedan kot Grandtour enako velik osnovni prtljažnik (520 litrov), vendar je za razliko od Sedana (ki ima le po tretjini deljivo zadnjo klop) pri kombijevski različici omenjeno prostornino možno povečati na zavidljivih 1600 litrov. Sedan torej razveseljuje z osnovno prostornostjo prtljažnika, manj navdušeni pa smo bili nad ozko luknjo, skozi katero lahko le tlačimo prtljago v prtljažni prostor.
Sodoben 1, 9-litrski turbodizelski dCi, šeststopenjski menjalnik in oprema Dynamique Lux pa so poleg prostora v prtljažniku razlogi, da je počutje v Méganu zelo prijetno, že kar razkošno. Turbodizel s 120 konjskimi močmi je najboljša rešitev, sploh v primerjavi z anemično dvolitrsko bencinsko različico, saj je razmeroma tih, varčen in precej zmogljiv. Šesta prestava je uporabna le na avtocesti kot »varčna izbira«, bogata oprema (ksenonski žarometi, aluminijasta platišča, štiri varnostne blazine, samodejna klimatska naprava, tempomat, radio z možnostjo poslušanja CD-jev …) pa postavlja Mégana na kar eno »avtomobilsko« stopnico višje.
Toda če mislite, da je Mégane ljudski avtomobil, narejen in primeren za (tridesetletno) »rajo«, pokukajte k ceni. Avtomobili so res vedno boljši, vendar hudiča, kdo pa si jih bo sploh še lahko privoščil?
Aljoša Mrak
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.333,17 € |
Cena testnega modela: | 21.501,84 € |
Moč: | 88kW (120 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,7 s |
Največja hitrost: | 196 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1870 cm3 - največja moč 88 kW (120 KM) pri 4000/min - največji navor 300 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Goodyear Eagle Ultra Grip M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,7 s - poraba goriva (ECE) 7,1/4,4/5,4 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1295 kg - dovoljena skupna masa 1845 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4498 mm - širina 1777 mm - višina 1460 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | 520 l |
T = 5 °C / p = 1000 mbar / rel. vl. = 64 % / Stanje kilometrskega števca: 5479 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 130km/h) |
1000m z mesta: | 31,6s ( 164km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,7 (V.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 13,5 (VI.)s |
Največja hitrost: | 196km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 48,4m |
AM meja: | 40m |