Renault Scenic 1.9 dCi (96 kW) Avantura

17. 1. 2008
Deli

Dialog v naši pisarni:

A: »Zakaj je avtu ime Avantura, na bokih piše pa Conquest? «

B: »Ker so pri nas poslovenili ime.«

A: »Pa je avantura slovenska beseda? «

B: »Bolj kot conquest že.«

Naslov je večpomenski in tudi če bi vmes pisalo Renaultova, bi ga lahko razumeli napačno. Tole je le najdražja različica modela Renault Scénic Avantura, upoštevaje motor, seveda.

Še pred Avanturo pa: Scénic se še vedno zdi posrečena kombinacija vseh elementov ? oblike, uporabnosti, varnosti, udobja, ergonomije in še česa, tako da lastnik drobne zamere (majhni zunanji ogledali, precej položen volanski obroč, stikalo za pomik zunanjih ogledal daleč spredaj) zlahka pozabi. Če ima v nosu 1, 9-litrski turbodizel, se zdi še bolj prijazen: motor je prožen, saj tudi v zadnji (šesti) prestavi pri 50 kilometrih na uro, ko igla merilnika motornih vrtljajev kaže vrednost 1.500, že lepo potegne, pri 60 kilometrih na uro pa se lahko lotite tudi prehitevanja, če ni zelo na tesno. Pri tem je tudi zelo varčen; pri mirni vožnji je namreč lahko zadovoljen tudi z manj kot sedmimi litri goriva na 100 kilometrov, kaj dosti več kot deset pa jih nikoli ne zahteva.

Pa Avantura? Če ne pričakujete preveč, boste prijetno presenečeni. Vedite namreč, da nima štirikolesnega pogona, ima pa za dva centimetra dvignjeno podvozje, daljše gibe blažilnikov, spremenjeno vzmetenje, manj toga stabilizatorja, vse skupaj (tudi sistem ESP) pa je prirejeno tudi za vožnje po manj ravni podlagi. Neravnine odlično blaži, se pa kljub temu še ne nagiba v ovinkih.

Boljša polovica je rekla: »Tole je pa zelo pozitiven avto.« Kdo ve, kako naj si človek to razlaga, je pa res, da so njegova živahna (za Avanturo ekskluzivna) cayenne oranžna barva karoserije, oranžni varnostni pasovi, oranžni šivi na sedežih in na usnju volanskega obroča ter prestavne ročice in oranžne drobne črte na sredinski konzoli prijetni na pogled. Čeprav so malenkosti, lahko komu veliko pomenijo. Avantura je prepoznavna že po zunanjosti – s spremenjenima odbijačema, (s tem motorjem) s 17-palčnimi lahkimi platišči, z dodatnimi obrobami pragov in robov blatnikov ter z ‘ojačitvami’ dna na prednjem in zadnjem delu. Vse drugo je enako kot pri ‘klasičnem’ Scénicu, vključno z opremo (ki je tu s parkirnim PDC zadaj, s strešnima nosilcema, s samodejno klimatsko napravo, s tipalom za dež ter z boljšo avdionapravo nadgrajen Dynamique) in z bivanjem v njem.

Takole pravijo modri: avanture so lahko drage natanko toliko, kot imate denarja. Če pa gre za Scénica, so stvari dosti bolj ‘zemeljske’. Zelo prijeten avtomobil!

Vinko Kernc, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.730 €
Cena testnega modela: 25.820 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 192 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.870 cm? – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 300 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Michelin Pilot Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 7,5/5,2/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna masa 2.010 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.259 mm – širina 1.810 mm – višina 1.620 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 406–1.840 l
Naše meritve
T = 2 °C / p = 860 mbar / rel. vl. = 72 % / Stanje kilometrskega števca: 9.805 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,6s ( 128km/h)
1000m z mesta: 32,3s ( 162km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,6/12,3s
Prožnost 80-120km/h: 10,7/12,0s
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 9,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Avantura je zelo uporabna različica Scénica – za tiste, ki sem ter tja radi zaidejo z asfalta na izlet. Uporabnost Avanture je združena z že znanima prijetnostjo bivanja in z uporabnostjo notranjosti v Scénicu. Pa še s čim.

Hvalimo in grajamo
zunanji videz (Avantura)
motor, menjalnik
počutje, uporabnost
podvozje
drobni notranji oranžni dodatki
domet
majhni zunanji ogledali
precej položen volanski obroč
levo obvolansko stikalo nima funkcije za ‘hitro’ brisanje