Renault Trafic Passenger 2.5 dCi Privilege

13. 5. 2004 | Peter Kavčič
Deli

V tujini boste za kombije, ki so razkošno opremljeni in namenjeni prevažanju potnikov in ne zgolj tovora, pogosto slišali izraz »shuttle«. Kaj bi prevajali, ko si verjetno vsi pod tem izrazom najprej predstavljamo hitro prevozno sredstvo za več ljudi in nekaj tovora. No, če so vsi tisti kombiji nekako povprečni, torej navadni »shuttli«, pa je Renault Trafic Passenger z 2, 5-litrskim motorjem dCi in opremo Privilege pravi space shuttle - vesoljsko plovilo.

Z malo domišljije bi ga pri nas takoj prilepili na vesoljsko raketo, ki bi ga ponesla v nebo. Dobro, malo za šalo, malo za res, ampak poglejte ga, mar ni nekaj posebnega? Prikupni, spuščajoči se nos z velikimi lučmi deluje precej aerodinamično. Potem pa ima še nekoliko nenavadne bočne linije in tisto grbo nad potniško kabino, kot na velikem letalu »jumbo jet«.

Tudi notranjost je nekoliko »vesoljska«: kup merilnikov, radio s številnimi gumbi, stikala, zračniki za dotok svežega zraka potnikom na dolgem potovanju, prestavna ročica, ki je ergonomsko nameščena na povišani sredinski konzoli in odlično sede v dlan, so le del kokpita, namenjenega vozniku.

Pogled z voznikovega sedeža nazaj pa razkrije še dve vrsti udobnih sedežev in tako se v takem Traficu lahko udobno pelje sedem ljudi (dobavljiva je seveda tudi različica za prevoz devetih potnikov). Odraslih potnikov, da ne bo pomote. Sedenje na sedežih oziroma klopeh je namreč udobno, saj je prostora v širino višino in med posameznimi vrstami več kot dovolj.

Poleg tega pa lahko polno naložen Trafic sprejme še precej prtljage. Tovarna navaja prostornino 1.170 litrov, če pustimo zadnjo klop pri miru. če potrebujemo tovorni prostor, pa ta prostornina naraste tudi na 5.900 litrov.

Torej takšen Trafic vsekakor ni primeren le za prevoz ljudi. Pravzaprav je izredno uporaben. Ker ni prevelik, smo se z njim dobro znašli v mestni gneči, v kateri smo hvalili dobro preglednost naprej zaradi visokega položaja sedenje in pogled nazaj v odličnih vzvratnih ogledalih.

Ker je kombi (torej bolj oglate vrste avtomobil), pa ni bilo težav tudi pri določanju razdalje pločevine oziroma odbijačev od drugih avtomobilov. Kdo bi si mislil, ampak včasih je s takšnim kombijem celo lažje prilesti skozi ozko grlo kot pa z veliko limuzino, ki ji ne vidiš konca ne spredaj ne zadaj.

Še bolj kot v mestu pa je njegova uporabnost blestela zaradi prilagodljive notranjosti. če ste tiste vrste človek, ki ima veliko konjičkov in zato veliko športnih pripomočkov, ki pa zavzamejo precej prostora, bi zelo verjetno cenili prostor, ki bi vam bil na voljo v takšnem kombiju. Primeren bi bil tudi za daljša potovanja za več ljudi.

Po avtocestah namreč brez težav potuje s hitrostjo 130 km/h, seveda pa gre tudi hitreje. Mi smo mu namerili končno hitrost 166 km/h. Toda varčni in izredno zmogljivi dizel vse to prenaša mirno. Svojih 135 KM namreč iztisne pri 3.500 vrt/min, največji navor - 310 Nm pa doseže pri vsega 1.750 vrt/min.

Vam povemo, kako je to videti v praksi? Ko smo pohodili plin, nas je skoraj po športno izstrelilo naprej, predvsem pa smo si lahko dovolili lenarjenje s sicer natančno prestavo ročico menjalnika; prožnost motorja je čista poezija. No, sicer je od 0 do 100 km/h pospešil v 15 sekundah, kar za dve toni težko vozilo tudi ni slabo.

Ker je Trafic kombi, bi morda pričakovali nekoliko neudobno vožnjo čez luknje (predvsem v zadnji vrsti sedežev), vendar ni bilo težav. Tudi skozi ovinke se je peljal zanesljivo, predvsem pa se je presenetljivo dobro zaustavljal. Za varno zaviranje so namreč skrbeli ABS in štirje veliki zavorni koluti.

Takle »shuttle« na kolesih vas bo stal dobrih šest milijonov in pol. Pravzaprav ni malo, toda če pogledate, da za ta denar dobite Renaulta Espacea z osnovnim dizelskim motorjem, ki pa nikakor ne more ponuditi toliko prostora, Trafic niti ni pretirano drag. Ponudi namreč kombijevski prostor s precej avtomobilističnega pridiha.

Peter Kavčič

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.097,48 €
Cena testnega modela: 27.315,97 €
Moč: 99kW (135 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,2 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2464 cm3 - največja moč 99 kW (135 KM) pri 3500/min - največji navor 310 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/65 R 16 (Continental VancoWinter).
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,2 s - poraba goriva (ECE) 10,3/7,7/8,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 2010 kg - dovoljena skupna masa 2835 kg.
Zunanje mere: dolžina 4782 mm - širina 1904 mm - višina 1940 mm - prtljažnik do 1170-5900 l - posoda za gorivo 90 l.
Naše meritve
T = -4 °C / p = 1032 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 4810 km
Pospešek 0-100km: 15,0s
402m z mesta: 19,1s ( 113km/h)
1000m z mesta: 35,7s ( 140km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,2 (V.)s
Prožnost 80-120km/h: 20,0 (VI.)s
Največja hitrost: 166km/h (VI.)
poraba na testu: 9,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 55,7m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
oblika
uporabnost
motor, menjalnik
preglednost naprej, vzvratna ogledala
cena
ob bogati opremi smo pogrešali sedeže, ki so bolj udobni in prilagodljivi