Manjši križanci so čedalje bolj priljubljeni, tudi pri nas. In zanimivo: skoraj polovico modelov, ki so na voljo, izdelujejo v Španiji. Tudi Seatovo Arono, seveda.
Arona je še vedno sveža, pa čeprav ni najnovejša med vsemi konkurenti v svojem razredu. A vseeno: na primerjalnem testu smo ugotovili, da je v močni konkurenci še sedmih tekmecev zanesljivo odnesla zmago. Okej, med njimi ni bilo Hyundaijeve Kone, ki je bila takrat ravno v procesu prihoda na trg, a vseeno je bila zmaga zaslužena.
V tistem primerjalnem testu je bila Arona opremljena z enakim motorjem kot ta testna (kar je odlično, saj smo tokrat lahko s tako motorizirano Arono prevozili veliko več kilometrov kot na primerjalnem testu), a tokrat z oznako Xcellence, kar pomeni precej bogato serijsko opremo. Še nekaj doplačil je ceno testne Arone dvignilo z osnovnih (za Xcellence) 19 na 23 tisočakov. In za ta denar od avta pričakujemo veliko. Ali to tale Arona tudi ponuja?
Da. Info-zabavni sistem je vzoren, sedenje vrhunsko, ergonomija prav tako. Prtljažnika je dovolj, preglednost izza volana zelo dobra, sedeži so odlični. In glede na zunanje mere je tudi notranjega prostora dovolj. Ob omenjenih doplačilih je dovolj tudi (varnostnih in udobnostnih) asistenčnih sistemov.
Litrski trivaljnik je dobra izbira. Je dovolj živahen, a hkrati prijetno varčen, šeststopenjski ročni menjalnik prijeten za uporabo (a bi raje imeli dvosklopčni DSG) – bi si pa želeli krajšega hoda sklopke. Krmiljenje je dovolj natančno, je pa podvozje nastavljeno precej čvrsto, zato se zna (na račun prijetne lege na cesti) v notranjost prebiti kakšen sunek s slabe ceste.
Dovolj glede na ceno? Če iščete na zunaj zanimivo oblikovan, sicer pa korekten, vozniško prijeten in dovolj prostoren mali križanec, ob tem pa ne pričakujete oblikovalskih presežkov v notranjosti, potem da.
Preberite še:
Cena testnega modela: | 23.517 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 19.304 € |
Cena testnega modela s popusti: | 23.517 € |
Obvezno zavarovanje: | 437 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 920 € |
Motor: | 3- valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 5.000–5.500/min – največji navor 200 Nm pri 2.000–3.500/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Pirelli Cinturato P7) |
Zmogljivost: | največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 113 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.187 kg – dovoljena skupna masa 1.625 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.138 mm – širina 1.780 mm – višina 1.552 mm – medosna razdalja 2.566 mm – posoda za gorivo 40 l |
Prtljažnik: | 355 l |
T = 25°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.888 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,9s |
---|---|
402m z mesta: | 17,0s ( 133km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,0/15,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,2/22,1s (V./VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,9m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 61dB |
-
Arona oblikovno navzven ponuja več kot navznoter, kot paket pa je ravno s tem motorjem v samem vrhu ponudbe razreda