TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*

8. 5. 2025 | Matjaž Gregorič

Za znamko Alfa Romeo je prihod Juniorja priložnost za ponovno uveljavitev v trenutno zelo priljubljenem avtomobilskega razreda. A tudi vprašanj in dvomov ne manjka – je nov model dovolj poseben, da ne bo »utonil« med številnimi agresivnimi tekmeci?

Zgodba z novim kompaktnim modelom znamke Alfa Romeo se je začela nesrečno. Ko so pri proizvajalcu novincu hoteli nadeti ime Milano, ki je izviralo iz njihove zgodovine, so naleteli na birokratsko oviro, ko je italijanski vladni uradnik izjavil, da je uporaba tega imena neprimerna oziroma nedovoljena. In tako je nesojeni Milano postal Junior, kar pa v ničemer ne spremeni njegove vsebine.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

No, tudi ime Junior pri Alfa Romeo ni tuje, ampak pustimo preteklost, ki se ne ponavlja, ampak se vse bolj izgublja v primežu nove mobilnosti, ki je popolno nasprotje tistega, kar se je pri apeninski avtomobilski znamki dogajalo v minulih desetletjih. In zdaj se Alfa Romeo po sedmih letih vrača v spodnji srednji velikostni razred, oziroma v trenutno zelo modno in temu primerno dobro zasedeno množico kompaktnih križancev.

Alfisti in težave z identiteto

S tem modelom Alfa Romeo prvič uporablja skupna jedra koncerna Stellantis in  platformo ter tehnologijo, ki so jo že ničkolikokrat preizkusili pri Fiatu, Citroenu, Peugeotu, Oplu in Jeepu. Prav zato imajo zapriseženi alfisti z Juniorjem težave, saj so prepričani, da Alfa Romeo izgublja identiteto.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

Še posebej, ker je v tem koncernskem kotlu doživel infarkt znameniti cuore sportivo (športno srce), kajti v nosu je 1,2-litrski bencinski trivaljnik, ki s pomočjo prisilnega vpihovanja zraka spravi iz sebe razmeroma zadržanih 100 kilovatov (136 KM) in 230 Nm navora. Bencinski stroj ima tudi hibridnega pomočnika, elektromotor, ki prispeva 21 kilovatov in 55 Nm navora in je namenjen predvsem varčevanju  z gorivom.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

Dvomi v pristne elemente Alfa Romea pa se začnejo že pri oblikovnem slogu zunanjosti, kjer bode v oči predvsem nenavadna plastična maska ​hladilnika, ki je na prvi pogled videti kot nedokončano umetniško delo. Ampak ne želim biti kritičen za vsako ceno in priznam, da ostrina sprednjega dela in kupejevskega zadka skupaj z dinamičnimi bočnimi linijami ustvarja športno držo.

Spredaj prostorno, zadaj utesnjeno

Testni Junior je na obeh bokih ponosno nosil oznako speciale, ki pripada nadgrajenemu osnovnemu nivoju opreme, a to še ne pomeni, da je na in v avtomobilu kaj posebej žlahtnega. V potniški kabini je kar precej trde plastike, katere cenenost dokaj učinkovito razbijajo posamezni elementi iz boljših materialov. V sprednjem delu ni zaznati izrazite utesnjenosti, sedeža sta dobro odmerjena in nekoliko skromno oblazinjena, moj hrbet bi si želel tudi izdatnejše bočne opore.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

Zadaj je zgodba drugačna, prostor za noge na sedežni klopi je okleščen do te mere, da si kolena grizejo že osnovnošolci druge triade, zato Junior zadaj ni za seniorje z manj gibljivimi okončinami. Hkrati pa pohvale prtljažniku, ki je s 415 do 1280 litri prostoren in praktičen; dno prtljažnika je mogoče nastaviti na tri nivoje.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

In zraven je v potniški kabini še nekaj uporabnih domislic, na primer police na vratih, kjer je mogoče odložiti tudi večje plastenke, prostoren predal v sredinski konzoli s točko za brezžično polnjenje telefonov in še dva velika predala za shranjevanje drobnarij.

Športna notranja arhitektura

Digitalna merilnika z osnovnimi informacijami sta lepo vdelana v ohišje, ki po obliki spominja na pretekle Alfine modele, na sredini pa je 10,25-palčni osrednji komunikacijski zaslon, ki je postavljen tako kot bi bil vgrajen naknadno in površno. Pod njim so k sreči fizična stikala za nastavitev vseh funkcij klimatske naprave in glasnosti radijskega sprejemnika.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

Zelo praktična so tudi mehanska stikala za začetno stran izbirnikov in bližnjico za utišanje nadležnih piskov asistenčnih sistemov. Upravljanje vseh funkciij sicer zahteva veliko drsanja po zaslonu, vendar je uravnavanje razmeroma enostavno.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

Notranji arhitekti so si zamislili voznikovo mesto z majhnim, razmeroma nizko nameščenim volanom in stikali za zagon motorja, menjalnik in način vožnje na sredinski konzoli, ki so do potankosti podobna kot v drugih modelih koncerna Stellantis in delujejo že kar nekako sterilno. Toda priznam, vse skupaj vsaj malo diši po športnosti.

Motor kot najšibkejši člen

Žal pa Junior pod motornim pokrovom nima ničesar, kar bi jasno poudarjalo značilnosti znamke Alfa Romeo. Že nekoliko zlajnani, čeprav posodobljeni 1,2-litrski trivaljni motor na papirju obeta spodobno zmogljivost, a tega v praksi nekako ne zna prikazati. Pri speljevanju potrebuje kar močan pritisk stopalke za plin in tudi ob pospeševanju iz ležerne vožnje, se z zmernostjo doseže bore malo.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

Bencinski stroj torej potrebuje energičnega voznika, takšnega, ki se rad vsaj občasno zapodi v kakšen ovinek. Volan se zdi relativno čvrst in ni pretirano neposreden ali hiter, nagibanja karoserije ni veliko, Junior zelo dolgo vozi nevtralno in brez napora in sproščeno doseže visoke hitrosti v ovinkih.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

Udobje vzmetenja je, oziroma bi bilo solidno, a ga v dobršni  meri pokvarijo težka 18-palčna kolesa, ki so tudi del paketa opreme speciale. Zaradi njih namreč blažilniki ne uspejo v celoti opraviti svojega dela, kar potniki občutijo kot zoprne sunke cestnih grbin. In pri zaviranju se zdi avtomobil nekoliko mehkoben, neodločen.

Kaj torej manjka?

Najmanjšemu modelu znamke Alfa Romeo manjka nekaj več športnega navdiha, igrivosti, morda tudi kančka surovosti. Namesto tega ponuja udobno in gladko (čeprav nekoliko neizrazito) upravljanje.

TEST: Alfa Romeo Junior ibrida Speciale– Arrivederci cuore sportivo*
Matjaž Gregorič

Dejstvo, da je identiteta Alfe Romeo z modelom Junior še nekoliko bolj zabredla v krizo, a očitno je njenim strategom vseeno, če se tradicionalnim alfistom Junior ne zdi dovolj športen, lep ali preprosto poseben. Morda pa je to priložnost, da strategi v Milanu h zaviti kači na ščitu zvabijo nove, drugačne generacije kupcev.

In za konec še enkrat k naslovu: nasvidenje športno srce – v želji, da se v modele Alfe Romeo še kdaj vrne kaj bolj energičnega. Zato arrivederci in ne adio (zbogom).

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 27.490 €
Cena testnega modela: 29.490 €
Tehnični podatki
Motor: bencinski 3-valjni, vrstni s turbinskim polnilnikom - gibna; prostornina 1199 cm3 - moč 100 kW (136 KM) pri 5.750 vrt./min - navor 230 Nm pri 1.500 vrt./min; elektromotor 21 kW / 55 Nm
Prenos moči: pogon na sprednji kolesi - 6-stopenjski , dvosklopčni samodejni menjalnik
Zmogljivost: pospešek 8,9 s do 100 km/h - najvišja hitrost 206 km/h; rezervoar - 44 l; poraba WLTP - 4,9 l/100 km; emisije CO2 - 110 g/km;
Mase: prazno vozilo 1305 kg - nosilnost 485 kg - skupna dovoljena masa 1790 kg;
Zunanje mere: dolžina 4.173 mm - širina 1.781 mm - višina 1.539 mm - medosna razdalja 2.562 mm
Prtljažnik: 415/1280 l
Hvalimo in grajamo
dinamična, športno navdahnjena zunanjost
prostornost v sprednjem delu potniške kabine
lega na cesti, vodljivost
izguba identitete znamke
anemičen trivaljni motor
trdi plastični deli v notranjosti