V pravi smeri?

24. 8. 2021 | Matjaž Korošak
Deli

Elektrificirana petica je lahko resno hitra, ji pa dodatna teža postavlja nekaj za Beemveja opaznih ovir.

Pri BMW-ju so elektrifikacijo vzeli resno, saj skoraj ni modelske serije, da ne bi mogli izbrati tudi priključnega hibrida. In ne glede na gonjo okoljskih organizacij še vedno trdno stojim za izjavo, da je priključni hibrid trenutno edina prava in logična rešitev, vsaj za tiste, ki vozijo več. Pustimo ob robu moč e-motorja in doseg (ta seveda mora biti čim daljši), mišljen je pač koncept. Skratka, dokler le gre, poganja avto elektrika, če ne, vstopi motor z notranjim zgorevanjem. In oba pogona se seveda vseskozi logično dopolnjujeta in nadgrajujeta. Sliši se obetavno.

In v glavnem tako tudi je, posebno še pri BMW-ju, ki ima zdaj že resne izkušnje na tem področju, saj ima v ponudbi kar 25 vozil PHEV. Kar impresivna številka, priznam. No, petica je zdaj z večjo baterijo (12 kWh) seveda predvsem zmogljivejša, predvsem pa je večji doseg. Tovarna navaja sicer 66 kilometrov, ampak z opremo izjemno založen testni primerek, ki je seveda premogel tudi štirikolesni pogon, tega seveda ne more ponuditi (z vso opremo zagotovo blizu 2050 kilogramov).

No, moje izkušnje pravijo, da se je v mestu zagotovo mogoče približati 50-kilometrskemu dosegu, zlasti še v idealnih okoliščinah, toda pri žgočih 32 stopinjah se seveda nisem trpinčil brez klime. In seveda, ko je baterija pri koncu, je treba na polnilnico. Dokler je to domača in gre za polnjenje čez noč, je vse v redu. Toda dopolnjevanje med počitki in opravki v mestu ne bo prineslo kake resne koristi, saj vgrajeni polnilnik 'spusti' v baterijo le 3,7 kWh, tako da časovno omejene mestne polnilnice prav dosti ne bodo pomagale pri povečanju dosega. Škoda, da pri BMW-ju ne ponujajo vsaj malo zmogljivejšega notranjega polnilnika, s čimer bi osmislili tudi krajše postanke.

Da je avto na zunaj identičen klasično gnanim primerkom, verjetno ni treba poudarjati. Takšen je tudi v dodelani notranjosti, kjer baterija nekoliko kazi le prtljažni prostor, ki ga je za 130 litrov manj in je tudi na pogled opazno plitvejši. No, pri Touringu to niti ni tako zelo dramatičen podatek, saj je mogoče prtljažni prostor (zdaj 430-litrski) izkoristiti bolje kot pri limuzini. Večji davek na velikost in dodatno težo pomenita baterija in celoten sistem, ki doda 185 kilogramov. In večino teh je obešenih nad zadnjo os ali prek nje. To povzroči za sicer običajno temeljito vzmetene BMW-jeve modele prav nenavaden učinek pozibavanja v zavoju in prek grbin.

V redu, v športnem načinu delovanja blažilnikov (stane dobrih 800 evrov, ampak je skoraj nujen) je to komaj kaj čutiti, ampak s tem je tudi sposobnost filtriranja grbin in grbinic precej omejena. Ima pa to tudi zabavno posledico, saj že v malo bolj poduhovljeno odpeljanem zavoju, tudi ali predvsem v počasnejši vožnji, zadnja prema hitro izgubi boj z oprijemom in odločen trenuten navor e-stroja (260 Nm) jo hitro potisne iz zavoja …

Če nič drugega, je zato smiselno vedno polniti baterijo! Je pa treba dodati, da sistem tudi na daljši poti smiselno in dosledno pomaga ICE-stroju ter tako tudi po sto in več kilometrih še vedno učinkovito zmanjšuje porabo. Zagotovo pa več priključno­hibridnega smisla najdete v precej lažji in zato učinkovitejši 520e, ki ponuja nekaj manj motorne moči, je pa zato za resnih 270 kilogramov lažji ...

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 103.281 €
Cena osnovnega modela s popusti: 67.750 €
Cena testnega modela s popusti: 103.281 €
Moč: 215kW (292 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,1 s
Največja hitrost: 225 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 2,2l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.237 €
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni – vrstni – turbobencinski - gibna prostornina 1.998 cm3 – največja sistemska moč 215 kW (292 KM); največji navor 420 Nm – bencinski motor: največja moč 135 kW/184 KM pri 5.000–6.500/min; največji navor 300 pri 1.350–4.000/min – elektromotor: največja moč 80 kW/109 KM; največji navor 265 Nm.
Baterija: 12 kWh – čas polnjenja pri 3,7 kW: 3,6 ure.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek od 0-100 km/h 6,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 2,2 l/100 km, izpust 51 g/km – poraba elektrike 19,9 kWh. 
Mase: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zunanje mere: dolžina 4.963 mm – širina 1.868 mm – višina 1.498 mm – medosna razdalja 2.975 mm – prtljažnik 430–1.560 l – posoda za gorivo 46 l
Prtljažnik: 430–1.560 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 2,8 l/100km
Hvalimo in grajamo
dobro delujoč hibridni sistem
majhna poraba, tudi s prazno baterijo
zelo spodobna vodljivost
porazdelitev dodatne teže
počasen vgrajen polnilnik
priporočljiva vgraditev uravnavanih blažilnikov