Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko

26. 7. 2025 | Matjaž Gregorič

Saj veste, kaj okušate na brbončicah ob znani mehiški enolončnici, ki ji z dodatnim ščepcem pekoče mlete paprike povečate ostrino. Natanko tako so storili v bavarski avtomobilski manufakturi, ko so na BMW X3 nalepili oznako M50.

Samozavesten in močan, pravzaprav oster, takšen je BMW-jev srednji športni terenec v najžlahtnejši podobi.  X3 M50 tudi tistim, ki mislijo, da gre za navaden avtomobil z vpadljivimi detajli, ostrejšim sprednjim delom in agresivnim zadkom, sporoča, da je nekaj posebnega.

Razkazuje tisto česar drugi nimajo

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Razkazovanje mišic je vidno na vsakem delu, od prenovljene maske hladilnika BMW v obliki ledvičke, ki jo pri BMW X3 M50 impresivno predstavljajo vodoravne odprtine in  črnina sprednjega dela, do širokih kolesnih loko in podolgovate strešne linije ter izraziti stranskih pragov. In nujno ga je treba pogledati še v zadek, kjer bahavo razkazuje štiri vpadljive zaključke izpušnih cevi, torej tisto, kar večina novejših avtomobilov sramežljivo skriva.

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Ne, BMW X3 M50 xDrive ni navaden športni terenec z atletskim videzom, ampak pravi, skoraj »čistokrvni« športni avtomobil.  Z najnovejšim 3,0-litrskim vrstnim šestvaljnim motorjem, z majhno hibridno pomočjo elektromotorja, štirikolesnim pogonom in prefinjeno nastavitvijo vzmetenja, združuje moč, nadzor in udobje ali, če hočete, ščepec bavarske elegance.

In potem tisto zamolklo brbotanje

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Vrstni bencinski šestvaljnik ima zmogljivo konjenico, razvije 280 kW/381 KM in 580 Nm navora, medtem ko elektromotor proizvede 13 kW/18 KM in 200 Nm. S pritiskom na zagonsko stikalo  legendarni bavarski šestvaljni motor postreže z značilnim  »bisernim« zvokom. Sistemska moč 292 kW/398 KM in ogromnih 580 Nm navora športnega terenca katapultirata z mesta do 100 km/h v vsega 4,6 sekunde in ga poganjata vse do elektronsko omejene najvišje hitrosti 250 km/h.

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Toda suhoparnost številk je premalo za globinski vpogled v dušo tega avtomobila.  Šestvaljni motor se ne dokazuje le s surova močjo ampak jo zna servirati brez turbo zamika in brez oklevanja, pri čemer gre (tudi) zasluga 48-voltni blagi hibridni tehnologiji, ki takoj sproži električno asistenco. Zato je odziv na ukaz s stopalko za plin skoraj takojšen, pospeševanje linearno  in motorno vrtenje odločno vse do rdeče črte merilnika vrtljajev.

Morda se motim, ko pravim »biserni zvok« bavarskega šestvaljnika, ki oddaja robustno  in vznemirljivo brbotanje, ki ga je mogoče še dodatno »obogatiti« z umetno zvočno kuliso. Dobro je, da je umetni zvok mogoče izklopiti, kajti ta motor in njegov originalni zvok govorita sama zase.

Športnost za vse okuse

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

In potem je tu še 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki deluje gladko, odzivno in v športnem načinu z opaznim sunkom pri prestavljanju navzgor s polnim plinom. In hkrati tistim, ki mislijo, da so njihovi možgani pametnejši od elektronskih in raje prestavljajo ročno, omogoča, da to lahko to storijo z velikima obvolanskima prestavnima vzvodoma

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Za najbolj športno navdahnjene obstaja možnost, da s preprostim daljšim potegom levega prestavnega vzvoda vse pogonske komponente za 10 sekund izostrijo na največjo moč in zmogljivost. Če so bili sopotniki do tega trenutka dremavi, jih bo grob pospešek zagotovo spomnil,  da sedijo v športnem avtomobilu. A tudi brez tega voznik svoj adrenalin potešijo z vožnjo v športnem režimu.

Po proizvajalčevih obljubah naj bi motor svojo bencinsko žejo potešil s povprečno porabo od 7,7 do 8,3 litra na 100 kilometrov, a po realističnem scenariju je ta številka vsaj za liter višja. Ampak se mi zdi, da si tisti, ki se odločijo za X3 M50, kaj dosti ne belijo glave s porabo in trenutnimi cenami bencina.

Podvozje z igrivo lahkotnostjo

Podvozje je naravnost odlično, s prilagodljivimi blažilniki, inteligentni diferencialom M Sport in učvrščenimi komponentami karoserije zagotavljajo vodljivost, ki daleč presega vodljivost tipičnega športnega terenca. Volanski mehanizem je natančen, neposreden in predvidljiv ter postreže z zadostnimi povratnimi informacijami o voznih razmerah.

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Avtomobil se z ovinki spopada s skoraj igrivo lahkotnostjo in se zaradi visokega največjega navora, ki ga še dodatno podpira sistem štirikolesnega pogona s poudarkom na zadnjih kolesih, zlahka izvleče iz krivin. Še več, odziven elektronsko krmiljen diferencial z omejenim zdrsom na zadnji osi pomaga natančno porazdeliti moč med zadnjima kolesoma. Podkrmarjenju in rahlemu nagibanju karoserije se sicer ni mogoče v celoti izogniti, toda s prilagodljivo nastavitvijo vzmetenja je mogoče način vožnje prilagoditi voznikovemu razpoloženju.

Notranjost z dinamičnim pridihom

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Ob vstopu v notranjost voznika pozdravi markanten športni sedež z odlično oporo med športno vožnjo in z žlahtnim  udobjem na dolgih potovanjih. Spredaj je dovolj prostora za tiste, ki n presegajo dveh metrov telesne višine, zadaj se lahko udobno namestijo potniki do približno 185, mrda celo do 190 centimetrov.

Radodarnost prtljažnika ni sporna, osnovna prostornina je 570 litrov, nakladalni prag je sicer precej visok, vendar ravno dno olajša natovarjanje in raztovarjanje. Z zloženimi zadnjimi sedeži se prostornina poveča na 1700 litrov, v notranjosti pa so na voljo še številni praktični predali in odlagalna mesta za drobnarije.

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Športno vzdušje poudarja trikraki volan s sploščeno spodnjo stranjo in rdečimi okrasnimi šivi ter z elegantno temno srebrno obrobo vzbuja užitek v vožnji. Medtem ko so zgornji deli notranjosti izdelani iz prijetno mehkih površin, so spodnji deli oblog iz trde plastike, vendar ne kaže videza cenenosti.

Odlična radijska in motorna kulisa

Instrumentarij je seveda digitaliziran,  pred voznikovimi očmi je za osnovne informacije o avtomobilu zaslon z diagonalo dobrih 31 centimetrov, še večji pa je osrednjo zaslon s skoraj 38-centimetrsko diagonalo, ki je namenjen osrednjim upravljalnim elementom. Dodatno voznik vidi podatke še na projicirnem zaslonu na vetrobranskem steklu.

Test: BMW X3 M50 XDrive - Chili con carne po bavarsko
Matjaž Gregorič

Poleg  zelo visoke ločljivosti se sistem hitro odziva na vnose, ki jih voznik lahko vnaša tudi s poznanim vrtljivim stikalom na sredinski konzoli. Za dobro vzdušje v kabini skrbi tudi kakovosten zvok iz radijskega sistema priznanega proizvajalca sistem Harman Kardon, ampak, kot že rečeno, lepo je poslušati tudi glasbo šestvaljnega motorja.

Ne nazadnje tudi to spada med užitke v vožnji, ki jih nudi ta visoko zmogljivi avtomobil v kombinaciji vsakdanje uporabnosti športnega terenca. Cena je sicer visoka, toda gre za enega najbolj popolnih in dinamičnih predstavnikov tega razreda.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 85.100 €
Cena testnega modela: 85.100 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni, vrstn - gibna; prostornina - 2.998 cm3 - moč - 280 kW (381 KM) pri 5200 vrt/min -navor - 548 Nm pri 1900 vrt/min. Prenos: pogon -
Prenos moči: štirikolesni pogon , xDrive; menjalnik 8-stopenjski, sekvenčni samodejni
Zmogljivost: pospešek - 4,6 s 0-100 km/h - najvišja hitrost 250 km//h - poraba WLTP - 7,7 l/100km - ,emisije CO2 175 g/km;
Mase: teža praznega vozila1.955 kg - nosilnost 670 kg - -skupna dovoljena masa 2.625 kg;
Zunanje mere: dolžina 4.755 mm - širina 1.920 mm - višina 1.660 mm - medosna razdalja - 2.865 mm.
Prtljažnik: 570/1.700 l
Hvalimo in grajamo
motorne zmogljivosti in menjalnik
športno uglašeno podvozje
prostornost potniške kabine in potovalno udobje
videz posameznih plastičnih delov notranjosti
nepotrebna umetna zvočna kulisa
visok nakldalni rob prtljažnika