Test: BMW X7 M60i xDrive - Šprinter z nahrbtnikom

Čistejše linije, prestiž, prostornost, mogočen pokrov motorja, pod njim pa, v času, ko morajo inženirji zaradi evropskega ekološkega terorja nad avtomobili vleči ročno zavoro, morda eden zadnjih zares mogočnih bencinskih draguljev. Zdi se, da so pri BMW najbolje od vseh interpretirali idejo o hitrem in velikem modelu  SUV. Se pa začenjam bati, da so Bavarci s svojo legendarno črko M v zadnjem času vendarle nekoliko preveč radodarni.

Veliki modeli SUV so si v zadnjih letih postali podobni kot jajce jajcu. Hočem reči, katerega koli boste pač izbrali, boste dobili s stališča varnostnih sistemov, pomožnih sistemov za avtonomno vožnjo ter tudi glede tehničnih podatkov avtomobil, ki bo resda zadovoljil vse vaše potrebe, a se bo hkrati zgolj po znački na nosu in morda v podrobnostih razlikoval od sosedovega.

Tam okrog 200 dizelskih kilovatov moči je med ljubitelji teh avtomobilov nenapisan standard, ki jamči dovolj živahnosti in v kombinaciji z moderno tehnologijo podvozja ter vso podporno elektroniko tudi dovolj vozniške dinamike. Prav takšnega X7 imajo tudi pri BMW, zato ga, če vam je seveda všeč, mirno izberite. Konec testa!

Razen če pod pokrovom motorja ne grmi osemvaljnik

Tako nekako bi, če bi beseda tekla o običajnih vozilih SUV, z mirno vestjo zapisal vso resnico o tem razredu, ki je prevzel toliko voznikov – tudi mene. Vseeno pa sem bil, potem ko mi je urednik za test dodelil najnovejšega BMW X7, ki se diči z oznako 60 in se za povrh baha še s črko M, postavljen pred svojevrsten izziv. Kaj zapisati? Te avtomobile prepoznam z zavezanimi očmi, po zvoku, vonju in otipu. In vem, da tudi tisti z oznakami AMG, S, R in M s svojo maso zakonom fizike kljubujejo dovolj težko, da je vprašanje o tem, ali si prestižno oznako zares zaslužijo, še kako na mestu.

No, pri BMW so, odkar črko M v kombinaciji z dvomestno številko dodeljujejo nekaterim svojim modelom, okrog tega vprašanja še najbolj pošteni. Namreč, njihova nomenklatura modelov v teh primerih v prvi vrsti obljublja vrhunski motor in njemu sprejemljiv preostanek avtomobila, ne pa tudi dirkaških komponent vzmetenja ter krmilnega in zavornega sistema.

Torej, bolj kot na čem drugem, je pri BMW X7 M60i poudarek na zmogljivem motorju. S kar 530 »konji« (390 kW) sistemske moči ta avtomobil praktično podvaja zgoraj omenjene nenapisane standarde. Sistemske moči? Da, X7 M60i je namreč MHEV (blagi hibrid), kar seveda pomeni, da je v osemstopenjski samodejni menjalnik vgrajen tudi elektromotor. Pravzaprav je vloga tega elektromotorja predvsem v tem, da lajša sicer visoke rotacijske in inercijske odpore osemvaljnika, hkrati pa do pogonskih osi distribuira izdatnih 200 njutonmetrov dodatnega navora.

Moč, prestiž, varnost in udobje pred dinamiko

Navkljub črki M o športnosti tokrat ne morem govoriti. Za moje pojme se resna športnost konča pri 1500 kilogramih, od tod naprej pa lahko v smislu vožnje govorim le še o dinamiki, ki pa je zelo raztegljiv pojem. Hočem reči – od avtomobila, ki vam v osnovi ponuja 530 »konjev« in 750 litrov prtljažnega prostora (ali pa sedem sedežev), pričakujem predvsem to, da bodo stabilizatorji, zračne blazine in drugi elementi podvozja brezhibno vpili vse cestne neravnine, hkrati pa karoserijo v hitrih zavojih podprli dovolj čvrsto, da se skupaj s sopotniki ne bom pozibaval, nagibal in potresaval kot žele na torti.

Moram reči, da je X7 na tem področju v celoti izpolnil moja pričakovanja, in tisti, ki prave črke M še ne poznate, ne boste našli nobenega prostora za pripombe. Tisti, ki veste, kako spretno sicer bavarske črke M obvladujejo vse podlage in zavoje, pa boste takšnega X7 mimogrede in nehote pripeljali do (pre)hitrega podkrmarjenja ter tako sebi in pnevmatikam zagotovili nekaj stresa.

A tovrstne situacije so vselej izjema, do katerih bo morda prišlo enkrat ali dvakrat. Preprosto zato, ker se takšno divjanje s tem avtom niti ne spodobi niti se mu ne poda. Poleg tega krmiljenje in odzivnost pedala za plin vseeno nista tako zelo neposredna in hitra, da bi v takšni vožnji lahko užival. Če prav pomislim, je tako tudi prav. Dirkaško ali športno odzivno krmiljenje bi pri tako širokih pnevmatikah ob velikih avtocestnih hitrostih gotovo občutljivo vplivalo na smerno stabilnost in s tem tudi udobje ter počutje voznika in njegovih gostov.

Je vreden?

To, o gostih, mislim resno. Notranjost tega avtomobila je na račun velikih steklenih površin, izbranih materialov, usnja, alkantare, prostornosti, ozvočenja, zvočne izolacije, s »kristali« obložene sredinske konzole ter vsega drugega udobja bolj kot avtomobilski kabini podobna razkošnemu salonu.

Kdor bo v tak avtomobil sedel prvič, bo ob pogledu na vse, kar ponuja, enostavno frapiran. Elektrika skrbi za pomik vsega, kar se v avtomobilu premika. Šele potem pridejo na vrsto druge napredne funkcije, kot so hlajenje, gretje, masaža, programi za sproščanje in podobno.

Menim, da je vprašanje o tem, ali je BMW X7 M60i vreden visoke cene, odveč. Tisti, ki razmišljate zeleno, boste v tem avtomobilu, ki v povprečju kuri 14 litrov fosilnega goriva, videli predvsem sovražnika planeta. Tisti, ki stavite na udobje, enostavno uporabo vseh funkcij infozabavnega sistema, mogočno pogonsko tehniko, lahkotnost v rokah in sproščujoč ambient, pa boste za ta denar težko našli podobnega tekmeca.

Končna ocena

Pa je vendarle nekoliko drugačen. Zaradi motorja seveda. Če iščete prestižen in zmogljiv SUV, boste pri BMW potrkali na prava vrata.

Preberite še: Spoznajte vulkanizerko, pri kateri želijo menjati gume vsi

BONUS VIDEO: Avantgarden, odštekan in udoben: DS 7 izstopa med modernimi SUV-ji

 

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 172.004 €
Cena osnovnega modela s popusti: 133.200 €
Cena testnega modela s popusti: 172.004 €
Moč: 390kW (530 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 4,7 s
Največja hitrost: 250 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 12,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: V8 – 4-taktni – turbobencinski – gibna prostornina 4.395 cm3 – največja moč 390 kW (530 KM) pri 5.500–6.000 vrt./min – največji navor 750 Nm pri 1.800–4.600 vrt./min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 12,1 l/100 km, izpust CO2 274 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.600 kg – dovoljena skupna masa 3.355 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.181 mm – širina 2.000 mm – višina 1.835 mm – medosna razdalja 3.105 mm.
Prtljažnik: 1.376–2.560 l.
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 13,8 l/100km
Hvalimo in grajamo
Pogonski sklop, motor in menjalnik
Oprema in njena funkcionalnost
Kakovost notranjosti
Prostornost
Športno-elegantna podoba
Ekonomija v vseh pogledih
V črko M nismo povsem prepričani