Test: Chevrolet Orlando 1.8 LTZ

19. 6. 2011 | Aljoša Mrak
Deli

Škodoželjneži so namigovali, da je njegova zunanja oblika podobna hiši, pa mi trdimo, da je lahko novi Orlando tudi dom. No, drugi dom.

Saj je pravokoten kot pomična hiša, je bila glavna ugotovitev šaljivcev. Kaj pa bi drugega lahko pričakovali od ameriškega avtomobila, so letele puščice na novega Chevroleta, ki ga v resnici izdelujejo v tovarni General Motorsa v Južni Koreji. Na koncu pa smo družno ugotovili, da je nos avtomobila kljub ogromni maski in skoraj grotesknemu logu celo lep in avtomobil v celem skladen. Da, na neki način celo všečen.

Po dobrem vtisu zunanjosti smo bili presenečeni tudi nad notranjostjo. Resda določene stvari dišijo po Ameriki, vendar oblika in funkcionalnost voznikove okolice navdušita. Prednja sedeža sta dobra, položaj za volanom odličen, celo vklop zadnjega brisalnika so pritaknili na konec desne obvolanske ročice, da omogoča pogled za avtomobil le z migljajem prsta desne roke. Bravo, Chevy! Za zaprt predalnik, ki je skrit na vrhu sredinske konzole, vam mora nekdo povedati, sicer je velika možnost, da ga spregledate. Idealno za tihotapce, vam povem.

Potem pa gremo naprej in vidimo, da kar so z rokami naredili (dobrega), so z zadnjico podrli. Zakaj so vmesnika za USB in iPod postavili na spodnji rob tega skritega predalnika, da z normalnim USB-ključem nato ne morete zapreti pokrova? Zakaj so potem upravljanje potovalnega računalnika dali na levo obvolansko ročico, da morate za sprehod skozi izbirnike nadležno vrteti del te ročice?

Še slabše je v prtljažniku. Medtem ko lahko pohvalimo njegovo velikost in pravilno obliko, pa pri sedemse­dežni postavitvi nimate kam odložiti roloja. Zato potrebujete garažo ali klet, da sploh lahko peljete sedem ljudi v tem avtomobilu. Halo? Višje postavljena klop v drugi vrsti ni vzdolžno pomična (škoda!), je pa prostora na šestem in sedmem sedežu povsem dovolj, da bi mojih 180 centimetrov in 80 kilogramov zlahka preživelo kakšno krajšo pot po Sloveniji. Tam zadaj sicer ni obljubljena dežela, a se lahko preživi tudi po zaslugi višje namestitve sedežev, saj manj obremenjujemo noge. Pri avtobusni postavitvi pa pozabite na prtljažnik, saj ga ostane le za vzorec.

Chevrolet Orlando je prijazen do voznika, čeprav ta ni vešč upravljanja tako velikih premičnin. Vzvratni ogledali sta tako ogromni, da se ju ne bi sramovali niti v kakšni manjši kopalnici, družinsko naravnanost pa kaže notranje ogledalce, ki razkriva dogajanje na zadnjih sedežih. Kvadratna karoserija omogoča lažje orientiranje, kje se robovi odbijačev končajo, pri tesnih parkiranjih pa se lahko zanesete tudi na parkirna tipala. Škoda, ker so jih pritaknili samo zadaj, saj izdaten nos avtomobila malce zavaja.

Saj poz­nate situacijo, ko imaš občutek, da bo počilo, potem pa vidiš, da je bilo še 30 centimetrov prostora. Med vožnjo boste takoj zaznali, da je adut tega avtomobila podvozje, slabi strani pa sta motor in men­jalnik. Podvozje si Orlando v osnovi deli z Opel Astro, napovedujejo pa ga tudi za novo Zafiro, zato si je zaslužilo velik plus. Zaradi natančnega volanskega sistema je vijuganje po ovinkih prej užitek kot tlaka, če seveda ob tem pozabimo na 1,8-litrski bencinski motor. Tale osnovna motorizacija je bolj lene vrste, kar niti ni čudno, saj je kljub tehnologiji dvojnih ­odmičnih gredi motor v osnovi star in predelan, da ustreza okoljski normi Euro5.

Z drugimi besedami: že tako star motor so morali še bolj zadaviti, da skozi izpušno slamico ne izdihuje preveč do okolja neprijaznih snovi. Zato bo dogajanje do 100 km/h povprečno, čeprav bo že za to treba kar pošteno pritiskati na plin, nad to hit­rostjo pa postane slabokrven. Ali so za to krivi aerodinamika hiše, kot so šaljivci nadaljevali svojo zgodbo, star motor ali zgolj petstopenjski menjalnik, ne vemo. Najbrž kombinacija vseh treh. Zato pa že nestrp­no pričakujemo dvolitrske turbodizelske različice, ki imajo že v osnovi šeststopenjski menjalnik in več navora. Po našem mnenju se splača doplačati tistih 2.500 evrov, kolikor je razlika med primerljivima bencinskim in turbodizelskim Orlandom, saj 12 litrov povprečne porabe goriva res ne more biti v ponos bodočim lastnikom.

Novi Chevrolet z latinskoameriškim imenom kljub kockasti obliki ni premična hiša, je pa lahko prav prijeten drugi dom. Da se razumemo: v službi preživimo več časa kot doma (ne upoštevaje spanja), vedno več časa pa zapravimo na cesti. Pri Avto magazinu še posebno, zato je bil Orlando naš drugi dom.

besedilo: Aljoša Mrak foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Eastern Europe
Cena osnovnega modela: 16571 €
Cena testnega modela: 18279 €
Moč: 104kW (141 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,9 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 12l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1433 €
Gorivo: 15504 €
Gume (1) 1780 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 7334 €
Obvezno zavarovanje: 3610 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3461 €
Skupaj 33122 € (strošek na km: 0,33 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 80,5 × 88,2 mm – gibna prostornina 1.796 cm³ – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 104 kW (141 KM) pri 6.200/min – srednja hitrost bata pri največji moči 18,2 m/s – specifična moč 57,9 kW/l (78,8 KM/l) – največji navor 176 Nm pri 3.800/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,82; II. 2,16; III. 1,48; IV. 1,12; V. 0,89; – diferencial 4,18 – platišča 8 J × 18 – gume 235/45 R 18, kotalni obseg 2,02 m.
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,6 s – poraba goriva (ECE) 9,7/5,9/7,3 l/100 km, izpust CO2 172 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.528 kg – dovoljena skupna masa 2.160 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.100 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 80 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.836 mm – kolotek spredaj 1.584 mm – zadaj 1.588 mm – rajdni krog 11,3 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.500 mm, v sredini 1.470, zadaj 1.280 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, v sredini 470, zadaj 430 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 64 l.
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan –klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov in sovoznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik.
Naše meritve
T = 12°C / p = 1.121 mbar / rel. vl. = 35 % / Gume: Bridgestone Blizzak LM-25V M+S 235/45/R 18 V / stanje kilometrskega števca: 6.719 km.
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 18,2s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,8s (4)
Prožnost 80-120km/h: 18,1s (5)
Največja hitrost: 185km/h (5)
Najmanjša poraba: 11,3l/100km
Najvišja poraba: 13,2l/100km
poraba na testu: 12 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 77,1m
Zavorna pot pri 100km/h: 44,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Ocena skupaj (317/420)
  • Nekaj točk je izgubil zaradi motorja in zgolj petstopenjskega menjalnika, pridobil pa pri ceni in udobju. Komaj čakamo na preizkus turbodizla!

  • Zunanjost (12/15)

    Zanimiv, prepoznaven, celo malce eksotičen.

  • Notranjost (99/140)

    V primerjavi s tekmeci izgubi predvsem pri prtljažniku in notranji opremi, vsekakor pa gre v korak z njimi pri udobju in ergonomiji.

  • Motor, menjalnik (51 /40)

    Če bi preizkusili turbodizla in šeststopenjski menjalnik, bi se v tej kategoriji bistveno bolje odrezal.

  • Vozne lastnosti (56 /95)

    Lega na cesti je eden od adutov tega avtomobila, saj je podvozje v osnovi enako Astrinemu.

  • Zmogljivost (21/35)

    Glede zmogljivosti bi rekli le: počasi in z užitkom.

  • Varnost (33/45)

    K pasivni varnosti nimamo večjih pripomb, pri aktivni pa pri Chevroletu niso bili preveč radodarni.

  • Gospodarnost (45/50)

    Povprečna garancija in dobra cena, malce večja poraba goriva in večja izguba vrednosti pri prodaji rabljenega.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
položaj za volanom
podvozje
opremljenost
zanimiva oblika zunanjosti, predvsem nosa avtomobila
šesti in sedmi sedež
upravljanje zadnjega brisalnika
skrit predalnik
zmogljivosti in poraba goriva
zgolj petstopenjski menjalnik
upravljanje potovalnega računalnika
rolo v sedemsedežniku
postavitev vmesnika za USB in iPod