Test: Citroën C-Elysee 1.6 VTi 115 Exclusive

22. 3. 2013 | Dušan Lukič
Deli

Nekateri proizvajalci tistim manj avtomobilsko razvitim državam namenijo kar svoje stare modele. Spet drugi naredijo sicer nove, a iz starih kosov.

Če že ne iz starih, pa vsaj iz obstoječih preizkušenih delov, ki so seveda posledično tudi cenejši kot biseri sodobne avtomobilske tehnologije (ali pa vsaj spodobno sodobni kosi). Če je izbira dobra in združena s premišljenim oblikovanjem in premišljeno zasnovo, ki omogoča čim cenejšo, a hkrati ne premalo kakovostno izdelavo. Poleg tega je treba, recimo, upoštevati tudi specifične zahteve takšnih trgov – na nekaterih so, recimo, priljubljene predvsem limuzine. In običajno (a ne vedno) proizvajalci o takšnih avtomobilih govorijo kot o globalnih.

In v to kategorijo skupaj s svojim levjim bratom, Peugeotom 301, spada tudi Citroën C-Elysee. Jasno je, da svoje osnovno poslanstvo opravlja dobro – in ne dvomimo, da bo na trgih, ki jim je primarno namenjen, dobro sprejet. Navsezadnje je dovolj sodobno, a še vedno klasično oblikovan (prav zato ima limuzinsko karoserijo s klasičnim prtljažnim pokrovom), zato je njegov trebuh nekoliko višje od tal, kot je na naših cestah v navadi, vzmetenje je naravnano bolj na udobje, karoserija je slabim cestam primerno ojačena, vse skupaj pa je zasnovano tudi s čim preprostejšim in cenejšim vzdrževanjem v mislih.

Vse lepo in prav in po teh merilih je C-Elysee dober avtomobil, a kako se odreže po merilih, po katerih sicer ocenjujemo avtomobile? Seveda ne tako dobro kot recimo Citroën C4.

Začnimo pri dobrih straneh: 1,6-litrski motor je svojimi 85 kilovati oziroma 115 'konji' povsem dovolj zmogljiv, da dobro tono težko limuzino poganja brez posebnih težav in dovolj živahno. Ob tem sicer (predvsem v mestu) ni najbolj varčen, povprečna poraba se je na našem testu ustavila nekaj nad osmimi litri za 100 prevoženih kilometrov, je pa zvočno in pri tresljajih dovolj uglajen, da iz potniške kabine ne bo pritožb. V prostem teku, recimo, je skoraj neslišen. Škoda, da je stopalka za plin preobčutljiva, zato vrtljaji ob speljevanju preradi poskočijo. No ja, bolje to, kot da bi zaradi premajhne občutljivosti ugašal.

Petstopenjski ročni menjalnik nosi precejšen del krivde za ne ravno majhno porabo. Je namreč precej na kratko izračunan in pri avtocestnih 130 kilometrih na uro se vrti s kar tremi tisočaki in pol vrtljajev. Šesta prestava bi stvari umirila in zanesljivo zmanjšala porabo.

Kabina je prostorna (z izjemo prostora okoli glav pa vzdolžnega pomika voznikovega sedeža in prostora okoli stopalk), kar je od takega avtomobila tudi pričakovati. Dovolj dolga medosna razdalja pomeni, da tako spredaj kot zadaj dovolj udobno sedijo tudi odrasli. Sedeži zadovoljivo opravljajo svojo nalogo in počutje za volanom bi bilo lahko zelo dobro, če ne bi zmotil prevelik volanski obroč, ki je spodaj ravno odrezan. Le zakaj, saj C-Elysee ni športnik?

To, katerim trgom je avtomobil namenjen, je tudi razlog, da lahko prtljažnik odprete le s stikalom v kabini in na daljincu ključev, prav tako pa to pojasnjuje udobne nastavitve podvozja, ki dobro blažijo vse vrste udarcev izpod koles, in tudi čez največje grbine za umirjanje hitrosti se s C-Elyseejem ni bati, da bi poškodovali trebuh vozila. Če imate na svoji poti kak kos makadama, se vam ga s tem avtomobilom ni treba bati.

Seveda ima tako podvozje tudi negativno stran: močno podkrmarjeno, nihajočo lego na cesti, ki ne spodbuja zaupanja voznika. C-Elysee preprosto ni za tiste, ki se jim za volanom rado mudi.

Minus smo pripisali tudi nekaterim ergonomskim posebnostim. Stikala za pomik stekel, recimo, so nameščena daleč od rok okoli prestavne ročice, pa še samodejnega pomika vsaj voznikovega stekla ne omogočajo. In medtem ko lahko po eni strani zapišemo, da je oprema kar bogata (vključno s parkirnim sistemom zadaj in sistemom za prostoročno telefoniranje bluetooth), se po drugi strani ob doplačilih, kot so elektronske komande sicer ročne klime (kar pomeni veliko pritiskanja na gumbe vsake toliko časa), lahko le nasmehnemo. Manj nasmeha so deležni glasni, ropotajoči brisalniki (brez nastavljivega intervalnega delovanja) ali vzmeti v tečajih vrat, zaradi katerih vrata vse prerada zamahnejo nazaj proti vozniku.

Prtljažnik? Velik, a ne rekordno velik. Izdelava? Dovolj dobra. Cena? Nizka, pravzaprav. Čez 14 tisočakov boste namreč tako, skoraj štiri in pol metre dolgo limuzino le težko spravili, in pod to mejo je bila tudi cena testnega C-Elyseeja. In pravzaprav bi si v njem želeli le eno doplačilo: tempomat z omejevalnikom hitrosti. Vse drugo je, glede na to, za kakšen avtomobil v resnici gre, dovolj dobro.

Ali C-Elysee torej preživi sodbo po sodobnih avtomobilskih standardih? Če ste se sposobni sprijazniti z nekaj (nadležnimi) pomanjkljivostmi, vsekakor. Le preveč ne smete pričakovati od njega.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.400 €
Cena testnega modela: 14.130 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 188 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.587 cm³ – največja moč 85 kW (115 KM) pri 6.050/min – največji navor 150 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55/R16 H (Michelin Alpin).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,4 – poraba goriva (ECE) 8,8/5,3/6,5 l/100 km, izpust CO2 151 g/km.
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste – rajdni krog 10,9 m – posoda za gorivo 50 l.
Mase: prazno vozilo 1.165 kg – dovoljena skupna masa 1.524 kg.
Prtljažnik: 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = -1 °C / p = 1.011 mbar /rel. vl. = 72 % / Stanje kilometrskega števca: 2.244 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 17,1s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 19,1s (V.)
Največja hitrost: 188km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,4l/100km
Najvišja poraba: 9,2l/100km
poraba na testu: 8,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,5m
AM meja: 41m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (272/420)
  • Dovolj preprost, dovolj zanesljiv, dovolj udoben. Ja, dovolj za tiste, ki iščejo takšen avtomobil.

  • Zunanjost (10/15)

    Glede na to, da je bilo treba narediti klasično limuzino za 'drugačne' trge, se je oblikovalcem delo dokaj dobro posrečilo.

  • Notranjost (81/140)

    Vzdolžno je prostora dovolj, manj ga je pri komolcih in okoli glav.

  • Motor, menjalnik (48 /40)

    Kratek menjalnik in živahen motorček sta razlog za zelo sprejemljive pospeške, le motorni vrtljaji na avtocesti so precej visoki.

  • Vozne lastnosti (49 /95)

    Udobno podvozje je razlog tudi za dinamično podpovprečno lego na cesti. Vsega pač ni mogoče imeti.

  • Zmogljivost (22/35)

    Tak C-Elysee je dovolj hiter, da ne boste med počasnimi, če tega nočete.

  • Varnost (23/45)

    Ne aktivna ne pasivna varnost (na žalost, a razumljivo) nista na ravni sodobnih vozil.

  • Gospodarnost (39/50)

    Ko pogledate na cenik, precej lažje odpustite napake. Pa še oprema je za ta denar dokaj bogata.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
cena
prostornost
dovolj zmogljiv motor
brisalniki
stikala za pomik stekel
podvozje
poraba