Test: Citroen C3 Turbo 100 Max – Temeljit obračun s preteklostjo

Nova generacija avtomobila, ki so ga prodali v skoraj pet milijonski nakladi se poslavlja od okroglin in sledi modnim smernicam, ki narekujejo drugačen pristop.

Nekoč majhni avtomobili, ki so vsi po vrsti zrasli do štirih metrov ali še kakšen centimeter čez, so v zadnjih letih postajali tudi vse dražji in izbire pod dvajsetimi tisočaki je bolj malo. Nekatera znana imena so tudi že zapustila prizorišče, kajti tudi v ta avtomobilski razred se zajedajo takšni in drugačni križanci.   

Test: Citroen C3 Turbo 100 Max – Temeljit obračun s preteklostjo
Matjaž Gregorič

Od okroglin do oglatosti

Za nekoliko drugačno pot so se s četrto generacijo modela C3 odločili pri Citroenu, kjer so kot kaže v celoti pospravili preteklost. Namreč nekoč jajčasto prikupen malček je v novi podobi precej zrelejši, okrogline so zamenjali ostrejši karoserijski robovi, novinec pa je tudi precej višji od predhodnik in skupaj z zajetno oddaljenostjo od tal spominja na športne terence. Ob tem je seveda treba vedeti, da za C3 v kratkem prihaja še novi C3 Aircross, ki bo tudi precej večji od predhodnika in bo lahko prepeljal tudi sedem potnikov.

Test: Citroen C3 Turbo 100 Max – Temeljit obračun s preteklostjo
Matjaž Gregorič

No, ne glede na to, treba je priznati, da je novi C3 všečen avtomobil, ki zna osvojiti tako poglede mlajše generacije kot tudi tistih, ki so že v jeseni življenja. Na zunanjosti premore ravno prav dekorativnih elementov in mednje štejem tudi videz žarometov in zadnjih luči, ter plastične elemente na bokih in obloge blatnikov.

Notranjost je solidno prostorna

Tudi v potniški kabini so notranji arhitekti pokazali kar zvrhano mero domišljije, čeprav sem negodoval zaradi nepraktičnosti nekaterih odlagalnih predalov in polic.  Nekaj privajanja zahteva tudi majhen volanski obroč v slogu Peugeotovega i-cockpita, čeprav tukaj ni spuščen tako nizko in merilniki ne zastirajo pogleda na cesto. Oblika digitalnega instrumentarija je vendarle nekoliko posebna, saj so ga stlačili v ozko režo pod vetrobranskim steklom. Kakšen voznik z dioptrijo bi si morda želel večje številke in grafične znake, a vsega pač ni mogoče imeti.

Test: Citroen C3 Turbo 100 Max – Temeljit obračun s preteklostjo
Matjaž Gregorič

Z bogatejšim nivojem opreme pride na sredino tudi 10,25-palčni komunikacijski zaslon na dotik, no, k sreči pa so bili snovalci toliko pri pameti, da so pod njim pustili celo vrsto nekaterih ključnih mehanskih stikal, levo od volana pa se jih najde še nekaj, med drugim za izklop samodejne zaustavitve in ponovnega zagona motorja in za utišanje zoprno sintetično zvenečih zvočnih opozorilnikov.

Test: Citroen C3 Turbo 100 Max – Temeljit obračun s preteklostjo
Matjaž Gregorič

Še vedno velja, da je C3 majhen avtomobil, prostornost potniške kabine je spodobna, a brez presežkov. V prtljažniku se ob zasedenih vseh sedežih najde za 310 litrov prtljage, Žal pa je nakladalni prag precej visok in samo v dražjih nivojih opreme se zadnji sedeži zložijo v razmerju 60:40. Zadaj je odmerjeno skoraj dovolj prostora za noge, spredaj pa si voznik in sovoznik nista v napoto.

Pogonski stroj z mešanimi vtisi

Kmalu bo novi C3 dobil tudi električni pogon, a zaenkrat težišče prodajne strategije temelji na 1,2-litrskem bencinskem trivaljniku, s prisilnim »vdihavanjem« zraka, ki omogoča 74 kilovatov moči (oziroma okroglih 100 KM) in je zaenkrat v kombinaciji s solidno natančnim šetststopenjskimročnim menjalnikom.  Ta pogonski stroj zapušča mešane vtise, na strani plusov je dobro zadušen trušč, ki premaga zvočno zatesnitev kabine le pri res visokih vrtljajih, pri minusih pa kljub solidnemu navoru 205 Nm in razmeroma živahnemu delovanju, izpostavljam, da se pri polni težnostni obremenitvi motorja hitro loteva utrujenost. In tudi poraba, ki se v povprečju vzpne na 6,5 litra na 100 kilometrov ni poseben vrhunski dosežek.

Test: Citroen C3 Turbo 100 Max – Temeljit obračun s preteklostjo
Matjaž Gregorič

Čeprav se na trenutke zdi, da na majhne volanskem obroču voznik nima vseh relevantnih informacij izpod koles, se med ovinkarjenjem ne dogaja noč, kar ne bi bilo značilno za avtomobile s s prednjim pogonom, torej tendence po poplesavanju zadka in hkrati nekoliko preveč nagibanja karoserije, kar pa je davek za udobnejšo nastavitev vzmetenja.

Na začetku sem omenjal visoke cene majhnih avtomobilov; osnovni C3 je sicer res naprodaj za desetaka manj kot 15 tisoč evrov, a je precej bolj skromen z opremo, zato je velika verjetnost, da bodo šle bolje v denar izvedbe, katerih cena je dva, tri ali celo več tisočakov višja.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 14.990 €
Cena testnega modela: 19.500 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni vrstni – prostornina 1.199 cm3 – moč 74 kW (100 KM) pri 5.500 vrt./min – največji navor 205 Nm pri 1.750 vrt./min. Prenos moči: samodejni tri stopenjski menjalnik Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h, 8,0 s – poraba goriva (WLTP) 4,4 l/100 km, izpust CO2 100 g/km. Mase: . Zunanje mere: dolžina 4.113 mm – širina 1.797 mm – višina 1.500 mm. Prtljažnik: 293 l. Naše meritve Poraba goriva na normnem krogu: 5,5 l/100km
Prenos moči: ročni 6-stopenjski menjalnik, pogon na prednji kolesi
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h, 10,6 s – poraba goriva (WLTP) 5,6 l/100 km, izpust CO2 126 g/km.
Mase: prazno vozilo od 1.226 kg – dovoljena skupna masa 1.622 kg
Zunanje mere: dolžina 4.015 mm – širina 1.755 mm – višina 1.567 mm - medosna razdalja 2.540 mm
Prtljažnik: 310 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,5 l/100km
Hvalimo in grajamo
simpatična zunaja oblika, videz križanca
razmeroma dobra prostornost
solidne motorne zmogljivosti
nadležen sintetični zvok smernikov in opozorilnikov
številni neuporabni odlagalni prostori
izrazito nagibanje karoserije v ovinkih