Velik skok v zelje? Dacia je namreč z novim Dokkerjem resno ogrozila prodajni uspeh 'hišnega' Kangooja.
Čeprav pri Dacii zagotavljajo, da bodo za Dokkerji oprezali predvsem obrtniki (pozor, dostavna različica je na voljo že za 6.400 evrov brez DDV) in da bo po potniški različici manj povpraševanja, se nam zdi, da bo marsikdo, ki namerava kupiti Kangooja, vsaj odšel do salona in si ogledal Dokkerja. Precej številk govori v korist slednjemu, nabor opreme, izbor materialov in motorjev pa v korist Kangooju.
Pustimo primerjavo ob strani in se posvetimo samo Dacii. Okej, tale Dokker na lepotnem tekmovanju ne bo zmagal, ni pa tudi tako vpadljiv s svojo pojavo, da bi se ljudje zgražali. Seveda sta uporabnost in prostornost vodilo pri oblikovanju tovrstnih limuzinskih kombijev, zato ni žalitev, če kdaj rečemo, da so škatlasti.
Očetje pri Avto magazinu smo vsakič znova navdušeni nad drsnimi vrati. Vstopanje, izstopanje, pripenjanje in odpenjanje otrok je ob paru drsnih vrat (pri vstopni opremi Ambiance so serijska le desna drsna vrata) močan atribut tega avtomobila. Tu so še krilna prtljažna vrata, ki pridejo prav, če prostora za odpiranje ni veliko. Na zadnji klopi (ki ni vzdolžno pomična) je prostora ogromno, da ne govorimo o tistem nad glavo.
Zato je malce manj razumljivo, da so ob vsej obilici prostora prednjemu paru sedežev odščipnili nekaj centimetrov vzdolžnega pomika, kar bodo občutili predvsem dolgonogi potniki. Prtljažni prostor je z osnovno prostornino 800 litrov prepričljiv do te mere, da nismo niti poskusili spraviti testnih kovčkov v notranjost in smo v tehnične podatke samo napisali, da pogoltne ves komplet. Ob podrti zadnji klopi bi lahko v notranjosti celo napihnili spalno blazino.
Nadstandardnih materialov v notranjosti seveda nismo pričakovali. Plastika je na otip trda in tudi velik predal na vrhu armaturne plošče je neuporaben za vse predmete, ki bi se med ovinki vozili sem in tja. Velika prednost v splošnem pomanjkanju žlahtnosti je osrednji multimedijski sistem. Čeprav gre za dokaj novo zadevo, ki jo zadnje čase vgrajujejo v Renaulte in Dacie, ga zdaj že kar dobro poznamo. Preprosta uporaba prek preprostega uporabniškega vmesnika in dokaj zadovoljiv navigacijski sistem sta poglavitni prednosti te multimedijske naprave.
Ima pa Dokker nekaj pomanjkljivosti, ki smo jih v preteklosti opazili tudi v drugih Dacijinih modelih: obvolanske ročice je težavno premikati med različnimi položaji, števec motornih vrtljajev je brez rdečega polja, skala pa vse do 7.000 vrtljajev na minuto (dizel!), v predorih smo zadaj neosvetljeni, ker dnevne luči delajo le spredaj, ni samodejnega odpiranja oken z le enim pritiskom na gumb, ni merilnika zunanje temperature ...
Odlagalnih prostorčkov je v Dokkerju ogromno. Že omenjeni predal na vrhu armaturne plošče je požrešen, nedaleč stran pred sovoznikom je poleg klasičnega predalnika še majhna polička in tudi 'žepi' v vratih so precej zajetni. Nedvomno pa ne gre spregledati uporabnega predala nad glavama prednjih potnikov. Zaradi velikosti police se ne bi čudili, če bi kdo pomislil, da bi otroka k počitku spravil prav tja zgoraj.
'Naš' Dokker z 1,5-litrskim turbodizlom z močjo 66 kilovatov in opremo Laureate je bil vrh ponudbe na ceniku. Motor v kombinaciji s petstopenjskim menjalnikom je odlična izbira vse do avtocestnih hitrostih, kjer ga malce 'zmanjka'. Od menjalnika smo si želeli malce več natančnosti pri pretikanju, ampak daleč od tega, da bi se pri hitrosti pretikanja v vsakdanjem prometu kaj zatikalo.
Razumljivo, Dokkerju ustreza precej umirjena vožnja, saj je tudi podvozje naravnano na nekoliko slabše cestišče. Tudi zaradi daljše medosne razdalje bo kratke neravnine precej manj čutiti med vožnjo.
Tako opremljenemu Dokkerju je težko kaj očitati. Treba pa je vedeti, da je imel poleg višje stopnje opreme 'naš' avtomobil kar nekaj dodatkov s seznama doplačilne opreme. Čeprav pri serijski opremi sistem ESP ni na voljo, so se pri slovenskem zastopniku odločili, da tovrstnih avtomobilov ne bodo dajali v prodajo. Torej je doplačilo 250 evrov 'v startu' obvezno. Podpiramo potezo v korist varnosti, ne podpiramo pa oglaševanja najnižje cene brez vštetega 'obveznega' doplačila.
Če pri nakupu Dokkerju namenite prednost pred Kangoojem, je večna toleranca do nekaterih zgoraj naštetih pomanjkljivosti obvezna. Če pa mislite, da boste nenehno razmišljali, da bi se lahko za nekaj več denarja prevažali bolj sofisticirano, v avtomobilu z enako zasnovo, raje razmislite o nakupu Kangooja.
Besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.400 € |
Cena testnega modela: | 13.740 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,7 s |
Največja hitrost: | 162 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,0l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 km splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 981 € |
---|---|
Gorivo: | 8.256 € |
Gume (1) | 955 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 7.666 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.040 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.745 € |
Skupaj | 23.643 € (strošek na km: 0,24 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 76 × 80,5 mm – gibna prostornina 1.461 cm³ – kompresija 15,7 : 1 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,1 m/s – specifična moč 45,2 kW/l (61,4 KM/l) – največji navor 200 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,73; II. 1,96; III. 1,23; IV. 0,9; V. 0,66; VI. 0,711 – diferencial 3,73 – platišča 6 J × 15 – gume 185/65 R 15, kotalni obseg 1,87 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 162 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,1/4,5 l/100 km, izpust CO2 118 g/km. |
Voz in obese: | limuzinski kombi – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna masa 1.854 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 640 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka. |
Zunanje mere: | dolžina 4.363 mm – širina 1.751 mm, z ogledali 2.004 mm – višina 1.814 mm – medosna razdalja 2.810 mm – kolotek spredaj 1.490 mm – zadaj 1.478 mm – rajdni krog 11,1 m. |
Notranje mere: | vzdolžnica spredaj 830–1.030 mm, zadaj 650–880 mm – širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.460 mm – višina nad glavo spredaj 1.080–1.130 mm, zadaj 1.120 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 480 mm – prtljažnik 800–3.000 l – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – pritrdišča ISOFIX – ABS – servo volan – električni pomik šip spredaj – električno nastavljivi vzvratni ogledali – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – deljiva zadnja klop. |
T = 22 °C / p = 1.024 mbar / rel. vl. = 35 % / Gume: Barum Brillantis 2 185/65/R 15 T / stanje kilometrskega števca: 2.664 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,7s |
---|---|
402m z mesta: | 19,0s ( 116km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,8s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 18,6s (V.) |
Največja hitrost: | 162km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 5,1l/100km |
Najvišja poraba: | 7,2l/100km |
poraba na testu: | 6,0 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 72,8m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,0m |
AM meja: | 41m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč v prostem teku: | 40dB |
-
Prostornost in cena sta aduta, s katerima Dokker meša štrene pri konkurentih. To, da se je varčevalo pri materialih, še nekako ‘požremo’. Nikakor pa ne sprejmemo tega, da moramo doplačati za ESP, ki bi moral biti uzakonjen kot obvezna oprema vsakega avtomobila.
-
Zunanjost (6/15)
Lep ni, da bi izstopal v nasprotni smeri, se pa ni za bati.
-
Notranjost (94/140)
Izjemno prostorna notranjost z ogromnim prtljažnikom, a malce slabšimi materiali.
-
Motor, menjalnik (44 /40)
Primeren motor, ki zadovolji večino potreb. Servovolanu manjka malce več smisla za komunikacijo z voznikom.
-
Vozne lastnosti (50 /95)
Precej dobra lega, karoserija pa ni najbolj naklonjena bočnemu vetru.
-
Zmogljivost (23/35)
Do hitrosti, ki so še legalne, mu ni kaj zameriti.
-
Varnost (23/45)
Doplačljiv ESP in štiri varnostne blazine odščipnejo precej točk.
-
Gospodarnost (47/50)
Točke izgubi pri garanciji, a pridobi pri ceni.