Test: Ford Focus 1.6 EcoBoost (110 kW) Titanium

Če ste prebrali veliki test karavanske različice Focusa v letošnji 16. številki, potem veste, da je šef razpredal o popolnosti. ­Bolje rečeno približku, ki ga lahko doseže ­avtomobilska ­industrija pri mobilnosti. Petvratni Focus s turbobencinskim motorjem je še bliže idealu, kot je bil ­njegov turbodizelski predhodnik.

Test: Ford Focus 1.6 EcoBoost (110 kW) Titanium (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
26. 9. 2011

Slabost 1,6-litrskega turbodizla je bila slabša odzivnosti pri nižjih vrtljajih, česar pri 1,6-litrskem turbobencinskem bratu s 110 kilovati ne boste doživeli, saj lepo 'vleče' že iz kletnih prostorov in vas popelje v višave hitreje, kot bi vam policisti dovolili.

Toda mišic ni treba kazati zgolj z divjanjem, saj lahko s pridom izkoristite navor tako pri prehitevanju nedeljskih voznikov kot pri pozdravljanju nadležnih voznikov za vami, ki jim je varnostna razdalja španska vas, ali le golem užitku pri polnem pospeševanju do avtocestne hitrostne omejitve. Po cestninski postaji boste vedno v novi družbi, saj le redki zmorejo (ali hočejo) tako hitro novim dogodivščinam naproti. Vse v bencinski uglajenosti in brez naprezanja.

Toda tudi ta pravljica ima hudobneža, ki se mu reče – poraba goriva. S povprečno porabo goriva 9,6 litra seveda ne smemo biti zadovoljni, kot verjetno niso tudi pri Fordu, prav tako ne z 10 litri, ki jih zlahka dosežete z malce bolj dinamično vožnjo. Tu je turbodizel s povprečno žejo 7,1 litra v prednosti in verjemite mi, da z njim v takšni prometni gostoti, kot smo ji priča zadnja leta, ne boste nič počasnejši.

Toda navor pri nižjih vrtljajih in tihost delovanja sta aduta, ki bi celo mojo malenkost prepričala o nakupu bencinskega brata. Pa še dirkalnik Fiesta WRC ima v osnovi enak motor, kar vedo le redki. Damo minus Fordovemu marketingu?

Ročni šeststopenjski menjalnik smo že pohvalili: deluje hitro in tekoče, zato je do voznikove desnice zelo prijazen. Podobno zadovoljni smo bili z natančnim volanskim mehanizmom, ki je s kirurško natančnostjo sledil ukazom voznika, in s podvozjem, ki je pravi kompromis med udobjem in športnostjo. Kakovost izdelave je na zavidljivi ravni, če zanemarimo muhasto delovanje zadnjih parkirnih tipal, ki so zaznale oviro tudi takrat, ko za avtomobilom ni bilo ničesar. Kaj slišim, da je za to kriva umazanija na tipalih? Hmmm, niti ne, ker smo jih ročno očistili.

Seveda ne moremo mimo sistemov, kot so opozorilo na mrtve kote, aktivni tempomat, (pol)samodejno parkiranje, ugašanje na kratkih postankih, gretje vetrobranskega stekla, prepoznavanje prometnih znakov in dodatno opozarjanje nanje, pomoč pri speljevanju v klanec, opozorilo o nenamerni spremembi voznega pasu itd. Vsi omenjeni sistemi so cukrčki, ki so za tehnofile balzam za dušo, niso pa nujno potrebni za definicijo dobrega avtomobila.

Tajili bi, če bi trdili, da nismo uživali, ko smo jih uporabljali, čeprav je treba imeti do teh sistemov distanco, zdrav odnos. Marsikoga sem popolnoma navdušil z bočnim parkiranjem, pri katerem uprav­ljanje volana prepustimo pameti avtomobila, toda izkušenejši vozniki bi ga lahko parkirali v manjšo 'luknjo'.

Aktivni tempomat dobro uravnava hitrost in oddaljenost do spredaj vozečega avtomobila, čeprav je treba pri nas varnostno razdaljo zmanjšati na minimum, sicer vam vsi 'skačejo' pred avtomobil, vi pa se vozite vedno bolj zadaj in vedno počasneje. Pa še levi ovinki, ko je prehitevani avtomobil na desnem pasu, ga pogosto zmedejo. Tudi vibriranje volanskega obroča pri nenamerni spremembi voznega pasu (po domače brez smernika) bi mirno pogrešali.

Raje se na dolgih poteh ustavimo na kakšni kavi več, bomo varnejši vozniki. Vse drugo pa priporočamo.

Edina večja prednost karavanske različice je 476-litrski prtljažnik, saj ima petvratna le podpovprečno luknjo s 316 litri. Zato pa kombijevska različica nima tako seksi zadnjih luči …

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Ford Focus 1.6 EcoBoost (110 kW) Titanium

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 21.570 €
Cena testnega modela: 25.620 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,6l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.596 cm³ – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.700/min – največji navor 240 Nm pri 1.600–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50/R17 W (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,6 – poraba goriva (ECE) 7,7/5,0/6,0 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 11,0 m – posoda za gorivo 55 l.
Mase: prazno vozilo 1.333 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov ­Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 x kovček (68,5 l)

Naše meritve

T = 22 °C / p = 1.010 mbar /rel. vl. = 32 % / Stanje kilometrskega števca: 1.671 km
Pospešek 0-100km: 9,2s
402m z mesta: 16,7s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,6/10,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,9/15,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 210km/h (V./VI.)
Najmanjša poraba: 9,2l/100km
Najvišja poraba: 10l/100km
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 51dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 51dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 36 dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (343/420)
  • Čeprav je dosegel nekaj manj točk kot turbodizelski brat, je to zgolj zaradi manjšega prtljažnika, večje porabe goriva in izrazitejše izgube vrednosti. Po zmogljivostih pa je daleč pred enako velikim turbodizlom, zato komaj čakamo na kombijevski 2.0 TDCI (s 163 ‘konji’), da o RS-u sploh ne govorimo.

  • Zunanjost (13/15)

    Zanimivo oblikovan, še posebno izstopa oblika zadnjih luči.

  • Notranjost (100/140)

    Dovolj prostoren tudi za družinsko tlako (če ne upoštevamo podpovprečno velikega prtljažnika), veliko opreme.

  • Motor, menjalnik (57 /40)

    Mehanika in spremljajoča elektronika sta prav gotovo najboljša dela avtomobila.

  • Vozne lastnosti (62 /95)

    Odlična lega na cesti, dober občutek pri zaviranju, primerno stabilen tudi po kolesnicah.

  • Zmogljivost (28/35)

    Dovolj za zahtevne in preveč za navadne voznike.

  • Varnost (41/45)

    Serijske (in doplačilne) opreme je bilo res veliko.

  • Gospodarnost (42/50)

    Malce večja poraba goriva in povprečna garancija.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
opremljenost
motor
zmogljivost
menjalnik
notranja osvetlitev
cena
poraba goriva
muhasto delovanje parkirnih tipal