Test: Ford Ranger Tremor 2.0 EcoBlue 151 kW (205 KM) – Ne boji se umazanega dela

Test: Ford Ranger, ki že dolgo kraljuje med odprtimi terenskimi dostavniki na evropskih prodajnih lestvicah, je na voljo v številnih različicah, tiste, ki so namenjene težaškim delovnim nalogam, zastopa Tremor.

Tremor v prevodu pomeni tresavica, v Rangerjevi družini pa ima ta izvedba, ki temelji na osnovni opremi, nekaj dodatkov za lažje spopadanje z delovnimi nalogami. Sem spadajo robustne 17-palčne pnevmatike in tudi nekoliko spremenjeno vzmetenje, zaradi katerega je takšen Ranger za dodatna 2,6 centimetra bolj oddaljen od tal in ima tri centimetre širši kolotek.

Dodatni zaščitni in stilski elementi

Test: Ford Ranger Tremor  2.0 EcoBlue 151 kW (205 KM) – Ne boji se umazanega dela
Matjaž Gregorič

K temu pripada še nekaj stilskih in zaščitnih elementov, na primer plošča za zaščito motorja in menjalnika na spodnji strani, zaščito posode za gorivo in snemljiva vlečna kljuka na zadnjem koncu. In ne smem pozabiti še sistema, ki samodejno vzdržuje hitrost 32 kilometrov na uro, da se voznik lahko posveti iskanju ustrezne poti na terenu. Dopolnjuje ga še režim za počasno vožnjo po skalnati in kamniti podlagi, kjer zmanjšuje zdrs koles in tako pripomore k zaščiti pnevmatik.

Test: Ford Ranger Tremor  2.0 EcoBlue 151 kW (205 KM) – Ne boji se umazanega dela
Matjaž Gregorič

Na prvi pogled pa je Tremor videti eleganten, pravi poznavalci bodo opazili, da k njegovi mogočnosti pripomoreta višja in širša drža, videz pa plemenitijo še širši nastavki blatnikov. Zanimivo je, a pri Tremorju ni žarometov s svetilnimi diodami  in jih ni v ponudbi niti za doplačilo, sicer pa mi je že ob prvem sedenju za volanom postalo jasno, da so v notranjosti uporabljeni nekateri cenejši materiali, čeprav se ne spomnim, da bi pogrešal kakšen kos opreme.

Motor in menjalnik sta dobra kombinacija

Pri motorjih ni veliko izbire, kajti Tremorja poganja samo 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki iz sebe iztisne 151 kilovatov (205 KM) in skoraj orjaških 500 Nm navora, ki se prenaša na zadnji kolesni par ali na vsa kolesa. Motor je zlahka kos orjakovi teži, za pogonski stroj v tovrstnem avtomobilu deluje razmeroma uglajeno in se dobro ujema s Fordovim desetstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Test: Ford Ranger Tremor  2.0 EcoBlue 151 kW (205 KM) – Ne boji se umazanega dela
Matjaž Gregorič

Pri njem me je zmotilo samo to, da je ročnemu prestavljanju namenjeno majhno stikalo na vrhu prestavne ročice, ki voznika pogosto zapelje v zmoto. No, ampak recimo, da me je delno potolažil pospešek z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro v 10,2 sekunde, kar za tako težko gmoto na štirih kolesih ni vselej običajno in enako velja za obljubljeno najvišjo hitrost 180 kilometrov na uro.   

Test: Ford Ranger Tremor  2.0 EcoBlue 151 kW (205 KM) – Ne boji se umazanega dela
Matjaž Gregorič

Seveda se je treba sprijazniti, da je Ranger velik in temu primerno težak avtomobil, ki mu brez težnostne obremenitve tehtnica pokaže 2.231 kilogramov. In to pomeni, da je treba vzeti v zakup tudi porabo goriva, ki je na merilnem krogu pristala na povprečju 10,4 litra, s tem pa tudi nekaj višji strošek pri polnjenju 80-litrske posode za gorivo.  

Čvrsto in odločno na brezpotju

Podvozje je nastavljeno precej čvrsto in Ranger Tremor zagotovo ni tako udoben kot kakšen elegantnejši Fordov avtomobil. No, njegovo obnašanje na cesti je zaradi manj poskakujočega zadka precej manj razposajeno, če je na tovornem prostoru, ki ga je dovoljeno obtežiti s 1.149 kilogrami, Za tovor je dobro poskrbljeno, tudi s prilagodljivim nosilcem dolgih predmetov", ki ga je mogoče preprosto premikati po celotni dolžini tovornega prostora. Poleg tega si je mogoče omisliti razdelilnike tovora in zaščitno navojnico tovornega prostora, a to spada na seznam doplačilne opreme.

Test: Ford Ranger Tremor  2.0 EcoBlue 151 kW (205 KM) – Ne boji se umazanega dela
Matjaž Gregorič

Pri vožnji po zahtevnejšem brezpotju meje mogočega pravzaprav določajo dimenzije, kajti Ranger Tremor v dolžino meri 5,37metra, širok je 1,91, medosna razdalja pa se razteza na 3,27 metra. Pri vzpenjanju je pristopni kot lahko največ 28 stopinj, pri spustu na izstopni na zadnjem delu 25,6, z vlečno kljuko pa še nekaj manj.  Pogonski sklop z zmogljivim štirikolesnim pogonom je kos tudi zahtevnejšim nalogam, med režimi delovanja je tudi samodejni, pri katerem nadzorna elektronika po potrebi sama upravlja in razporeja pogonsko silo na obe osi.

Voznik se lahko odloči tudi, da bo »zaklenil« pogon na vsa štiri kolesa, vendar ta režim ni namenjen vožnji po dobro oprijemljivih površinah. In seveda sta pri težjih »terenskih vajah« na voljo tudi reduktor motornih vrtljajev in zapora zadnjega diferenciala, čeprav zaradi robatih terenskih pnevmatik ta funkcija med preizkusom ni bila potrebna.  

Ne ustraši se umazanije

Tremor je tiste sorte avtomobil, ki naj se vam ne bi smilil, če vanj sedete z blatnimi pohodnimi čevlji; sedeži in tla so prekrita z vinilom, ki je vodoodporen in enostaven za čiščenje.

Test: Ford Ranger Tremor  2.0 EcoBlue 151 kW (205 KM) – Ne boji se umazanega dela
Matjaž Gregorič

Pred voznikovimi očmi je digitalna instrumentna plošča, kjer se podatki prikazujejo v grafiki migetajočih številk in stolpcev, medtem, ko si tisti, ki niso v najbolj prijateljskem odnosu z digitalno sedanjostjo in prihodnostjo, poleg nastavitev na osrednjem komunikacijskem zaslonu želijo tudi nekaj mehanskih stikal za upravljanje osnovnih funkcij.

Ford Ranger Tremor je odprti terenski dostavnik, ali, če hočete, poltovornjak, ki se ne upira delovnim nalogam in ga ni strah, da se bo pri tem umazal. In, če me vprašate, to sta najbolj bistveni lastnosti tovrstnih avtomobilov.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 52.930 €
Cena testnega modela: 52.930 €
Tehnični podatki
Motor: štirivaljni, turbodizelski - moč 151kW (205 KM) - navor 500 Nm pri 1.750
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - desetstopenjski samodejni menjalnik
Zmogljivost: najvišja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,2 s, poraba goriva
Mase: teža praznega vozila 2231 kg - nosilnost: 1.041 kg
Zunanje mere: dolžina 5.370 mm – širina 2.015 mm – višina 1.884 mm – medosna razdalja 3.270 mm
Prtljažnik: /
Hvalimo in grajamo
Samozavesten videz, trdnost, vzdržljivost
zmogljiv motor, uglajen samodejni menjalnik
potniška kabina, poćutje za volanom
ni žarometov s svetilnimi diodami
nerodno stikalo za ročno prestavljanje
okornost v urabnih okoljih in na parkiriščih