TEST: Ford Transit Custom Furgon 320 2.0 TDCi, 110 kW (150 KM) – Vztrajanje na vrhu

20. 11. 2024 | Matjaž Gregorič
Deli

Pravijo, da je težje ostati na vrhu kot ga osvojiti. A pri Fordu jim gre tudi z ohranjanjem evropskega vrha med dostavniki precej dobro; tam je namreč že vrsto let njihov srednjekategornik Transit Custom, ki je pred nedavnim zasijal v osveženi podobi in temeljito posodobljenimi tehnikalijami.

Pri odločitvi za nakup novega dostavnika srednje velikosti obstaja velika verjetnost, da bo Ford Transit Custom prav na vrhu seznama. To je zelo pomemben model za modri oval glede na redčenje ponudbe osebnih vozil. Dandanes morajo izdelovalci lahkih gospodarskih vozil razmišljati o številnih podrobnostih, med katere ne spadata samo uporabnost prostora za tovor in učinkovitost porabe goriva.

Svež videz in več udobja

TEST: Ford Transit Custom Furgon 320 2.0 TDCi, 110 kW (150 KM) – Vztrajanje na vrhu
Ford

Nova generacija je na prvi pogled popolnoma prenovljena, oblikovno deluje sveže in moderno ter izstopa od svojih predhodnikov, kar v svetu dostavnikov ni več nepomembno. Na  novo oblikovan sprednji del z vpadljivo rešetko hladilnika in elegantnimi žarometi s svetilnimi diodami prispeva k celotnemu dinamičnemu videzu. Prišlo je tudi do spremembe proporcev, začenši z manjšo višino, kar olajša dostop do podzemnih oziroma večnadstropnih parkirišč.

TEST: Ford Transit Custom Furgon 320 2.0 TDCi, 110 kW (150 KM) – Vztrajanje na vrhu
Janoš Pečnik

Skladno s tem je na voljo tudi več udobja za voznika in sopotnika, več je prostora za noge  vstopanje in izstopanje je olajšano, položaj za vožnjo je bolj podoben tistemu v (visokem) avtomobilu. Custom je tudi v notranjosti postal bistveno bolj digitalen, vendar je  kokpit zasnovan funkcionalno in ne igrivo. Na sredini je 13-palčni zaslon na dotik z najnovejšim Fordovim operacijskim sistemom, nekaj stikal ključnih funkcij pa je k sreči ostalo mehanskih.

Dober občutek nadzora

TEST: Ford Transit Custom Furgon 320 2.0 TDCi, 110 kW (150 KM) – Vztrajanje na vrhu
Ford

Tudi vozne lastnosti novega Transita Custom so  bolj podobne avtomobilu kot gospodarskemu vozilu. Krmiljenje je lahkotno in natančno, kar je še posebej ugodno v ozkih mestnih ulicah. Kombinacija znanega 2,0-litrskega turbodizelskega motorja s 110 kilovati (150 KM in 6-stopenjskega ročnega menjalnika je solidna, pogonski stroj opravlja svoje delo skoraj svilnato gladko, ročica menjalnika je natančna, a vseeno bi imel raje 8-stopenjsko avtomatiko. Pol neodvisno zadnje vzmetenje zagotavlja dobro lego na cestišču in s tem  vozniku občutek nadzora, ki se glede na težnostno obremenitev ne spreminja veliko.

TEST: Ford Transit Custom Furgon 320 2.0 TDCi, 110 kW (150 KM) – Vztrajanje na vrhu
Ford

Za natovarjanje so na voljo široka stranska drsna  ali dvokrilna zadnja vrata, vozilo v različici 320 je dovoljenih 1.300 kilogramov, to pomeni največjo dovoljeno maso (MTM) 3.200 kilogramov, no, natančneje 3325 kg. Daljša od obeh dolžinskih različic z medosno razdaljo 3500 mm sicer premore 6,8 kubičnega metra prostora.

Ford Transit Custom si pravzaprav zasluži opozorili za dve slabosti: sovoznik in tretji potnik se počutita nekoliko špartansko, hrup vetra nad 120 km/h pa bi lahko bil nekoliko manjši. Ampak pri Fordu imajo še nekaj manevrskega prostora za izboljšave.

 

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 35.800 €
Cena testnega modela: 39.040 €
Tehnični podatki
Motor: Turbodizelski, štirivaljni, gibna prostornina 1996 ccm, največja moč 110 kW/150 KM pri 3500 v/min, največji navor 360 Nm.
Prenos moči: pogon na spredmji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik
Zmogljivost: ni podatka
Mase: prazno vozilo 1949 kg, največja dovoljena masa 3.225 kg.
Zunanje mere: dolžina 5,450 m, širina 1,999 m, višina 1,966 m, medosna razdalja 3,500 m.
Prtljažnik: tovorni prostor 6,8 m3
Hvalimo in grajamo
osvežena zunanja podoba
izboljšano udobje za voznika
gladko delovanje motorja
prostor za sovoznika in sopotnika
motorni trušč pri višjih vrtljajih
pomanjkljiva izolacija potniške kabine