Naj se vaš pogled ne ustavi na diskretnih, a opazno izbočenih blatnikih. Bistvo ni med blatniki v obliki športne tehnike, ampak nad njimi v uporabnosti prostora.
Pri Hyundaiu in Kii imajo načelno ločene smernice. Hyundai kot večinski lastnik v tej korejski hiši poskrbi za umirjeno eleganco, Kia pa za malce več športnosti. Pavšalno bi lahko rekli, da je Hyundai za malce starejše, Kia pa za mlajše. Toda pri projektu ix20 in Venga so očitno zamenjali vlogi, saj je Hyundai videti veliko bolj dinamičen. Namenoma?
Del te dinamičnosti lahko pripišemo izrazitejšim žarometom, del pa razgibani maski s satovjem v sredini in ob skrajni rob odbijača potisnjenima meglenkama. Smernika sta v nasprotju z Vengo nameščena v vzvratnih ogledalih, saj ima sestrska Kia klasični bočni rumeni bunki pod trikotnima bočnima stekloma. Sicer pa ix20 nikoli ni imel športnih ambicij, te bo pri Hyundaiu izpolnjeval Veloster. Vendar pa s svežo podobo vseeno lahko upajo na pomlajevanje kupcev, kar še zdaleč ni slabo, saj so ti (običajno) znamki zvesti še nekaj desetletij.
Seveda se Hyundai ix20 v grobem ne loči od Kie Venga, ki smo jo objavili v 26. številki lanskega letnika. Zato svetujemo, da si najprej preberete članek kolega Vinka, potem pa nadaljujete s tem tekstom, saj se bomo v tem osredotočili bolj na razlike med obema korejska tekmeca. Ali bi moral zapisati zaveznikoma
Dinamičnost ix20, narejenega na Češkem, se čuti tudi v notranjosti. Če ima Venga tri klasične okrogle analogne merilnike, ima ix20 dva (modro obarvana) in digitalni zaslon med njima. Čeprav se zdi, da digitalni izpis ni najbolj pregleden, z nadzorom količine goriva in s temperaturo hladilne tekočine nismo imeli težav, prav tako so bili lepo vidni podatki iz potovalnega računalnika. Vse tipke in vzvodi, ki so jih posejali na sredinski konzoli, so pregledni in dovolj veliki, da tudi starejši ne bodo imeli težav. Če pokukate na volanski obroč, lahko preštejete kar 13 različnih gumbov in stikal, ki pa so tako logično razporejena, da vam pri uporabi ne bodo povzročala sivih las.
Prvi vtis voznika je prijetno delovno okolje, saj je položaj za volanom dober, preglednost pa kljub enoprostorski arhitekturi odlična. Zadnja klop, vzdolžno nastavljiva po tretjini, je odlično dopolnilo že tako uporabno velikega prostora v prtljažniku. Pravzaprav ima prtljažnik kar dva prostora, saj je tisti za drobnarije skrit v kletnih prostorih. Dogajanje za volanom pa lahko opišemo zgolj z eno besedo: mehkoba. Servovolan je bolj pisan na kožo udobju, prestavna ročica kot po maslu prehaja z zobnika na zobnik.
Moja boljša polovica je bila nad mehkobo popolnoma navdušena, moja malenkost pa malce bolj kritična, saj prevelika servopomoč pomeni manj občutka, kaj se dogaja s prednjima kolesoma, posledično pa to pomeni tudi slabšo oceno za aktivno varnost. Podvozje je udobno, zato se nagiba v ovinkih, čeprav potem isto podvozje pretrese živo vsebino tudi pri polžji vožnji čez hitrostne ovire. Najbolj pa moramo okrcati pomanjkljivo zvočno izolacijo, saj se kakšen decibel preveč pretihotapi v potniško kabino prav izpod podvozja in motornega prostora. Del te slabosti lahko pripišemo tudi petstopenjskemu menjalniku, ki razobesi belo zastavo pri večjih hitrostih na avtocesti, predvsem pa bi dobil po prstih pri porabi goriva.
Hyundai ix20 je res majhen enoprostorec, ki ga poganja 1,4-litrski bencinski motor, zato bi že zdrava kmečka pamet morala vedeti, da šparovček pač ne more biti. Toda povprečje 9,5 litra mu ni najbolj v ponos, Venga z Vinkom za volanom pa je povprečno porabila celo 12,3 litra. Pravite, da bi vi porabili manj? Mogoče, vendar za ceno kakšne krepke od souporabnikov cest, ki so se znašli za vami v vrsti …
Z opremo Comfort ne morete zgrešiti, saj je na seznamu vse tisto, kar potrebujete. Štiri varnostne blazine, dve bočni varnostni zavesi, samodejna klimatska naprava, radio z možnostjo prostoročnega telefoniranja, tempomat in omejevalnik hitrosti, ABS in celo hlajen predalnik pred sovoznikom so več kot dobra popotnica, edini minus je, da je brez sistema ESP, ki ga dobite serijsko zgolj v najboljši opremi Style. Zato k ceni testnega avtomobila dodajte 400 evrov za ESP s sistemom za pomoč pri speljevanju v klanec pa bo paket popoln! Po naših merilih je petletna Hyundaieva garancija celo boljša kot Kijina sedemletna, saj imajo pri Kii omejitev kilometrov in pet let krajšo garancijo na prerjavenje.
Hyundai ali Kia, ix20 ali Venga? Oba sta dobra, odločali bodo verjetno malenkostne razlike, bližina servisa in garancijski pogoji. Ali pa količina izborjenega popusta.
besedilo: Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.490 € |
Cena testnega modela: | 15.040 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,4 s |
Največja hitrost: | 168 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,5l/100km |
Garancija: | 5 let splošne in mobilne garancije, 5 let garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje. |
Servisni pregled na | 30.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 510 € |
---|---|
Gorivo: | 12.151 € |
Gume (1) | 442 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | 4.152 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.130 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.425 € |
Skupaj | 21.810 € (strošek na km: 0,22 €) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77 × 74,9 mm – gibna prostornina 1.396 cm³ – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,0 m/s – specifična moč 47,3 kW/l (64,3 KM/l) – največji navor 137 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,769; II. 2,045; III. 1,370; IV. 1,036; V. 0,839; – diferencial 4,267 – platišča 6 J × 15 – gume 195/65 R 15, kotalni obseg 1,91 m |
Zmogljivost: | največja hitrost 168 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,8 s – poraba goriva (ECE) 6,6/5,1/5,6 l/100 km, izpust CO2 130 g/km |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj prostorska prema z dvema prečnima in enim vzdolžnim vodilom, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1.253 kg – dovoljena skupna masa 1.710 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.300 kg, brez zavore: 550 kg – dovoljena obremenitev strehe: 70 kg |
Zunanje mere: | širina vozila 1.765 mm – kolotek spredaj 1.541 mm – zadaj 1.545 mm – rajdni krog 10,4 m |
Notranje mere: | širina spredaj 1.490 mm, zadaj 1.480 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 48 l |
Serijska oprema: | voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – servo volan – samodejna klimatska naprava – električni pomik šip spredaj in zadaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – večopravilni volanski obroč – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini in globini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik – tempomat. |
T = -2°C / p = 999 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Dunlop SP Winter Sport 3D 195/65/R 15 H / Stanje kilometrskega števca: 2.606 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,4s |
---|---|
402m z mesta: | 18,9s ( 118km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 21,3s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 168km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,7l/100km |
Najvišja poraba: | 11,6l/100km |
poraba na testu: | 9,5 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 75,1m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,1m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 66dB |
Trušč v prostem teku: | 37dB |
-
Hyundai ix20 vas bo navdušil s prilagodljivostjo, uporabnostjo in nezahtevno uporabo. Tudi s kakovostjo. Varnosti in pripomočkov za večje udobje je v četrti (od šestih) ravni opreme povsem dovolj, le za ESP morate doplačati 400 evrov. Če bi ix20 imel še to, bi namesto ocene 3 zlahka prejel 4.
-
Zunanjost (13/15)
Sveže oblikovan in všečen z vseh koncev, tudi dobro izdelan.
-
Notranjost (87/140)
Primerno opremljen, prilagodljiv prtljažnik in slabše udobje na zadnji klopi.
-
Motor, menjalnik (48 /40)
Pri podvozju so še rezerve (glasnost, udobje), dober menjalnik.
-
Vozne lastnosti (55 /95)
V zlati sredini, kar ni nič slabega.
-
Zmogljivost (22/35)
Popolnoma dovolj za umirjenega voznika, če le ni avtomobil do vrha poln potnikov in prtljage.
-
Varnost (24/45)
Pri Avto magazinu toplo priporočamo sistem ESP, zato dejstvo, da je brez, močno kaznujemo.
-
Gospodarnost (47/50)
Boljša garancija kot pri Kii, dobra cena osnovnega modela, pri porabi goriva pa se ni najbolj izkazal.