Srednji iz družine Hyundaijevih križancev je precej pogosto na vrhu seznama najbolj priljubljenih modelov v svojem razredu in z nedavno osvežitvijo si je še učvrstil položaj.
Če je bilo ob prihodu sedanje generacije nekaj zadržanosti, ki se je napajal predvsem z drzno oblikovano zunanjostjo, se je Tucson precej kmalu »udomačil« in to se vidi tudi na prodajnih lestvicah. In ob tem se sprašujem, zakaj so se pri Hyundaiju pravzaprav razmeroma zgodaj odločili za prenovo, medtem ko si domišljam, da so se pri proizvajalcu odločili osvežiti samo najbolj nujne elemente.
Še bolj dinamična zunanjost
Tako bi lahko sklepal tudi po geometrijsko izrezljani maski hladilnika, ki z rahlim preoblikovanjem pripomore k še bolj dinamični podobi sprednjega dela. In to brez nepotrebnih vložkov iz kromirane plastike ali posebnih okraskov, pač pa zgolj v kombinaciji s svetili, ki jih med posameznimi geometrijsko natančno prirezanimi režami sestavljajo svetilne diode.
Glede na to, da sprememb ni veliko, je bila oblikovna prenova zelo rahla in tudi na zadnjem delu z dvojnimi oglatimi zaključki izpušnih cevi in spremenjenim logotipom, ni veliko novega. K temu so pri Hyundaiju dodali še nekaj novih karoserijskih barv in platišč. Če potegnem črto, osvežitvenih posegov je bilo ravno prav, da so Tucsonovi še vedno drzni zunanjosti dali vitaminski učinek.
V notranjosti k zračnosti ambienta izrazito prispeva belo usnjeno oblazinjenje sedežev, ki ga dopolnjuje nekoliko spremenena postavitev armaturne plošče.
Digitalizacija na meji znosnosti
Pomemben element sprememb je multimedijski sistem, sestavljen je iz dveh zaslonov, ki sta povezana z eno ploščo, pred voznikom so okrogli digitalni merilniki in na sredini vodoravni zaslon, ki skriva navigacijo, nastavitve avtomobila, zvok ali pripomočke povezljivosti. Izbirniki sicer niso med najbolj uporabniško prijaznimi, a sistem deluje zelo hitro, brez zamikov in ima zelo lepo grafiko.
Pod zaslonom je še ločena plošča za upravljanje klimatske naprave, ki ima k sreči vsaj dve osnovni mehanski stikali in na tunelu se je pojavil velik naslon za roke, na katerem se poleg držal za skodelice nahajajo še induktivni polnilnik ter stikala za izbiro načina vožnje in kamere.
Prostornost in udobje brez sprememb
In, da ne pozabim, nov je tudi volanski obroč, ki ima na sredici namesto Hyundaijevega logotipa štiri pike, ki v Morsejevi abecedi predstavljajo črko H.
Še vedno velja, da Tucson potnikom ponuja precej prostora za udobno potovanje, medtem ko prtljažnik zaradi hibridnega pogonskega sistema sprejme »le« 577 litrov. To je približno 50 litrov manj kot pri običajni različici, a ga je mogoče enostavno povečati s preklopom zadnjih sedežev.
Zadostna zaloga moči in navora
Kadar ima Tucson na zadku izpisano hybrid, se pod pokrovom motorja nahaja 1,6-litrski bencinski štirivaljnik s turbopolnilnikom z močjo 117 kilovatov (160 KM=. V tem primeru ga podpira še 12,2-kilovatni sinhroni elektromotor, ki doprinese 100 nm navora in tako je največji navor tega sklopa 264 Nm Za hitrost z mesta do 100 kilometrov na uro Tucson potrebuje 9,4 sekunde, največja hitrost pa se pokaže s številko 192 kilometrov na uro.
Torej so na papirju zmogljivosti precej v redu. Ob zagonu se lahko zgodi, da se bencinski štirivaljnik ne oglasi takoj. energija, shranjena z rekuperacijo, je namreč dovolj za vožnjo na kratko razdaljo na elektriko, vendar se avtomobil sam odloči, kdaj naj se to zgodi. Preklopi med posameznimi pogonskimi načini potekajo gladko, brez sunkov in tudi 7-stopenjski samodejni menjalnik deluje brezhibno in se lepo vključuje v pogonski sklop.
Pri volanu je ohranjen kompromis med natančnostjo krmiljenja in stopnjo njegove pomoči. Res je, marsikateri bolj dinamičen voznik bi si želel bolj komunikativen volanski mehanizem, a večini takšen kot je verjetno ustreza. Enako velja za vzmetenje, ki ohranja ustrezno mero udobja za potnike brez pretirano grobega odzivanja na cestne grbine.
Med vožnjo se še vedno nisem mogel sprijazniti z glasnimi opozorilniki povezanimi z varnostnimi asistenčnimi sistemi. V Tucsonu delujejo zelo intenzivno, kar nekoliko pokvari vozno izkušnjo, a na srečo jih je mogoče izklopiti, vendar je treba to storiti vsakokrat ob zagonu motorja.
Poraba ni najnižja, a še sprejemljiva
In za konec še k porabi goriva, ki kar precej niha glede na vrsto in strukturo ceste, z nekaj spretnosti v mestnem prometu omogoča uporabo shranjene energije in rezultat je 6 do 7 litrov na 100 kilometrov, vendar je to res redko. Pogosteje se povzpne preko 8 litrov, povprečje s 7,9 litra na kilometrov pa presega obljubo proizvajalca skoraj za poldrugi liter, kar ni zanemarljivo.
Komur to ni pogodu, imajo pri Hyundaiju za Tucsona še vedno dizelski motor in tudi štirikolesni pogon se še vedno najde. Vsekakor pa so z medgeneracijsko osvežitvijo opravili domačo nalogo in to bi utegnilo športnega terenca še bolj potisniti v ospredje. Saj je znano, da vitamini v pravih odmerkih nikoli ne škodujejo.
Cena osnovnega modela: | 30.500 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 39.400 € |
Motor: | bencinski, štirivaljni s turbinskim polnilnikom, namščen spredaj prečno - gibna prostornion 1598 ccm - največja moč 117 kW/160 KM pri 6.000 v/min - največji navor 265 Nm pri 1.500-4.000 v/min - 3-fazni sinhroni elektromotor - največja moč 12,2 kW - največji navor 100 Nm |
---|---|
Baterija: | Li-On polimerna - zmogljivost 9,8 Ah |
Prenos moči: | pogon na sprednji kolesi, 7-stopenjski dvosklopčni smodejni menjalnik |
Mase: | masa praznega vozila 1.581 kg - največja dovoljena skupna masa 2.125 kg |
Zunanje mere: | najvišja hitrost 192 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,4 s - poraba goriva po WLTP 6,5 l/100 km, izpusti CO2 140 g/km |
Prtljažnik: | 577/1785 l |