Test: Jaguar I-Pace HSE 400HP AWD (2019)Edini!

Jaguar I-Pace je trenutno edini serijski avtomobil, ki je bil od prve skice do končnega produkta ustvarjen in zasnovan z enim ciljem - biti električni avtomobil.

Edini! (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
21. 2. 2020

Ne verjamete besedam iz uvoda? Pa poglejmo. V segmentu električnih vozil višjega cenovnega razreda, ki so ustvarjena za to, da prevzamejo nalogo primarnega vozila pri hiši, ima Jaguar v tem trenutku zgolj tri tekmece. Audi e-tron in Mercedes-Benz EQC sta sicer super avta, a sta bila ustvarjena 'na silo' na platformah drugih hišnih modelov. Tesla? Tesla je skupek komponent, ki jih lahko najdemo v številnih avtih drugih znamk.

Od Mercedesovega volanskega mehanizma, pa vse do – pazi zdaj – elektromotorjev za brisalce, ki so 'vzeti' iz ameriških tovornjakov Kenworth. Pri Jaguarju se je zgodba začela na papirju in nadaljevala po najdaljši poti, ki je potrebna, da neki novi model ugleda luč sveta: zasnova, razvoj in proizvodnja. In vse to je bilo podrejeno temu, da ustvarijo avto, ki bo optimalno prilagojen električnemu pogonskemu sistemu.

Že oblika nakazuje na to, da je I-Pace nekonvencionalen avtomobil. Dolg motorni pokrov? Zakaj bi ga potrebovali, če v nosu ni ogromnega osemvaljnika? A ni bolje teh centimetrov izkoristiti v notranjosti? Še bolj je zanimiva zasnova, ki ji težko pripišemo oznako križanec, če pa je bočna linija izrazito kupejevska, boki pa poudarjeni kot pri superšportniku. Kam ga potem uvrstiti? Jaguar I-Pace zna biti vse, in to je njegova najmočnejša karta. Dvig karoserije s pomočjo zračnega vzmetenja mu v hipu spremeni značaj.

Od spuščenega športnika z 20-palčnimi kolesi postavljenimi v skrajne robove avta, do 10 centimetrov višjega terenca, ki si upa premagovati tudi do pol metra globoke vodne ovire. Pa konec koncev: oblika, tudi če je bila podrejena zasnovi in funkcionalnosti, deluje. Avto je atraktiven, skladen ter ravno prav drzen in futurističen, da je zaznati njegovo usmerjenost k tehnologijam prihodnosti, hkrati pa tudi malce zaigra na karto sentimentalnosti do klasičnih oblin nekdanjih Jaguarjev. Razen skrivajočih kljuk na vratih, zaradi katerih je na račun nekega 'vav učinka' vstop v avto prej zakompliciran kot olajšan.

Kot rečeno, prednosti zasnove električnih avtov omogočajo boljšo izkoriščenost notranjega prostora. Ne glede na to, da ima I-Pace precej kupejevsko obliko, se to na prostornosti niti malo ne pozna. Notranji centimetri so bogato odmerjeni, zato pritožb voznika in preostalih štirih potnikov ne bi smelo biti. Če imate nekje v spominu shranjene slike notranjosti starih Jaguarjev, se vam bo zdela notranjost I-Pacea popolnoma zunaj konteksta te znamke. A tako drzni odločitvi, da sami v celoti zasnujejo avtomobil, ki bo zaznamoval prihodnost znamke, sledi edino to, da tudi tukaj pobegnejo od klasike. In prav je tako, ker dejansko vse 'štima'.

Voznikovo okolje je v celoti digitalizirano, in sicer v treh glavnih sklopih. Namesto klasičnih merilnikov je tu ogromen, 12,3-palčni digitalni zaslon, vlogo glavnega zaslona info-zabavnega sistema opravlja 10-palčni zaslon, pod njim pa je še pomožni 5,5-palčni zaslon. Slednji nekako poskrbi, da je intuicija močno izboljšana, saj je tu mogoče hitro priklicati bližnjice do opravil, ki jih v avtu največ koristimo. Tu mislimo predvsem na upravljanje klimatske naprave, radia, telefona itd.

Tudi sicer je vmesnik glavnega info-zabavnega sistema lepo zasnovan in lahek za uporabo. Sploh če si uporabnik na prvo stran nastavi bližnjice po svoji izbiri in jih ima tako vedno na dosegu prsta. Malce več prilagajanja je potrebnega za priklic želenih podatkov na merilnikih. Tam so vmesniki bolj zapleteni, upravljanje prek vrtljivega koleščka na volanu pa tudi ne najbolj enostavno. Logično je, da taka močna digitalizacija okolja poskrbi za nekatere neizbežne težave: na vseh zaslonih se močno blešči, pa hitro tudi postanejo magnet za prah in prstne odtise. In ko smo že pri grajah: pogrešali smo predal za telefon, ki bi podpiral brezžično polnjenje – nekaj, kar počasi postaja standard tudi pri avtih, ki niso tako digitalno napredni, kot je I-Pace.

Seveda velja še dodati, da je novinec opremljen s širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov. O dobrem delovanju pasivnih varnostnih elementov niti ne dvomimo, lahko pa rečemo, da je pri nekaterih asistenčnih sistemih morda vseeno še korak za konkurenco. Tu mislimo predvsem na delovanje naveze radarski tempomat in sistem za ohranjanje vozila v voznem pasu. Dvojec si enostavno privošči kakšno napako, grobo reakcijo, nepotrebno zaviranje ipd.

Pogonska tehnika? Pri Jaguarju niso nič prepuščali naključju, ko je bilo treba navdušiti z zmogljivostmi. Dva motorja, po eden na vsako os, ponujata 294 kilovatov in 696 njutonmetrov navora. Pa ne kar nekega navora, ko čakamo, da se motor zbudi. Iz ničle. Takoj. Vse to je dovolj, da dobri dve toni težka jeklena mačka do stotice poskoči v vsega 4,8 sekunde. Še bolj navdušujoča je prožnost, saj I-Pace za poskok od 60 do 100 kilometrov na uro potrebuje zgolj dve sekundi. Pa tudi tam se ne neha. Ko v športnem načinu nekje pri 100 kilometrih na uro pohodite stopalko, I-Pace 'cukne' kot avtobus LPP-ja z voznikom vajencem na praksi. Vse to se dogaja brez spremljave nekih agresivnih in motečih zvokov. Zgolj malce piša vetra okrog karoserije ter trušča pod kolesi. Kar je super, ko se želimo peljati mirno in udobno. In tudi tu je I-Pace odličen. Na račun elektrifikacije niso bili narejeni nikakršni kompromisi pri udobju. Želite ogrevanje ali hlajenje sedežev? Ima. Je treba v hipu ohladiti ali ogreti potniško kabino? Nikakršen problem.

Vsi porabniki so majhna malica za litij-ionsko baterijo kapacitete 90 kilovatnih ur. No, če bi vse te porabnike izločili in bili nežni z desno nogo, bi tak Jaguar zmogel 480 kilometrov dosega. A realnost je, vsaj s porabo z našega normnega kroga, tam nekje od 350 do največ 400 kilometrov dosega. Če imate na voljo primerno polnilno infrastrukturo, s hitrim polnjenjem I-Pacea ne bo težav. Za zdaj imamo v Sloveniji zgolj eno polnilnico, ki bi takega Jaguarja od 0 do 80 odstotkov napolnila z močjo 150 kilovatov v vsega štiridesetih minutah. Bolj verjetno je, da ga boste priklopili na 50-kilovatno polnilnico, kjer se bo do 80 odstotkov napolnil v 85 minutah. Pa doma? Če imate na hišni vtičnici 16-ampersko varovalko, ga bo treba pustiti priklopljenega ves dan (ali še več). Če si omislite domačo polnilno postajo, boste s pomočjo 7-kilovatnega vgrajenega polnilnika potrebovali nekaj manj časa – dobrih 12 ur oziroma ravno dovolj hitro, da boste čez noč dopolnili manjkajoče zaloge v bateriji.

Aktualni evropski avto leta svoj naslov opravičuje z dejstvom, da edini na avtomobilskem trgu na tako visokem nivoju združuje napredno tehniko, zmogljivosti, praktičnost in konec koncev zapuščino. Že za to drznost, da ubežijo nekim tradicionalnim okovom in se s hrabrostjo zazrejo v prihodnost, si zasluži nagrado. Če pa je še končni produkt tako dober, potem ni več kančka pomisleka, da je omenjena nagrada zaslužena. Je s takim avtom lahko živeti? Lagali bi, če bi trdili, da se mu ni treba vsaj malce podrediti oziroma vsaj prilagoditi vsakdan. Ker je njegova naloga biti glavni avto pri hiši, bo baterijski doseg vedno vprašanje, ki bo 'na tapeti' pred načrtovanjem poti. A če vaše življenje poteka znotraj omenjenega dosega, potem ni dvoma, da je tak I-Pace prava izbira.

Jaguar I-Pace HSE 400HP AWD (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Aktiv d.o.o.
Cena testnega modela: 102.000 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 94,281 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 102.000 EUR €
Moč: 294kW (400 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 4,9 s s
Največja hitrost: 200 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 25,1 kWh/100 kml/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 8 let ali 160.000 km in 70% funkcionalnosti na baterijo. 
Sistematični pregled na 34.000 km / 24

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 775 EUR €
Gorivo: 3.565 EUR €
Gume (1) 1.736 EUR €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 67.543 €
Obvezno zavarovanje: 3.300 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 14.227 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 91.146 € (strošek na km: 0,91 evra/km €)

Tehnični podatki

Motor: 2 x elektromotor – nameščen spredaj in zadaj prečno – sistemska moč 294 kW (400 KM) pri n.p.– največji navor 696 Nm pri n.p.
Baterija: 90 kWh
Prenos moči: motorja poganjata vsa štiri kolesa – 1-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja n.p. – diferencial n.p. – platišča 9,0 J × 20 – gume 245/50 R 20 H, kotalni obseg 2,27 m.
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,8 s – poraba električne energije (WLTP) 22 kWh/100 km – električni doseg (WLTP) 470 km – čas polnjenja baterije 7 kW: 12,9 h (100%), 10 (80%); 100 kW: 40 min.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 4 sedeži – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračno vzmetenje, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, zračne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna parkirna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 2.208 kg – dovoljena skupna masa 2.133 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 4.682 mm – širina 2.011 mm, z ogledali 2.139 mm – višina 1.565 mm – medosna razdalja 2.990 mm – kolotek spredaj 1.643 mm – zadaj 1.663 mm – rajdni krog 11,98 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.110 mm, zadaj 640–850 mm – širina spredaj 1.520 mm, zadaj 1.500 mm – višina nad glavo spredaj 920–990 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 560 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm
Prtljažnik: 656 + 27 l

Naše meritve

T = 23°C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Pirelli Scorpion Winter 245/50 R 20 H / stanje kilometrskega števca: 8.322 km 
Pospešek 0-100km: 4,9 ss
402m z mesta: 13,5 ss ( 149 km/hkm/h)
Največja hitrost: 200 km/hkm/h
Poraba na normnem krogu: 25,1 kWh/100 km l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 61,0 mm
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6 mm
Trušč pri 90km/h 57 dbdB
Trušč pri 130km/h 61 dbdB
Ocena skupaj (479/600)
  • Zasuk Jaguarjeve miselnosti se je z modelom I-Pace izkazal za pravilno odločitev. Tisti, ki sanjajo o nekih drugih časih in nekaterih drugih Jaguarjih, se morajo sprijazniti z dejstvom, da je čas za napredek. I-Pace je zanimiv, samosvoj, drugačen in tehnološko dovolj napreden, da lahko postavi standarde za neko generacijo vozil, ki šele prihaja na naše ceste.

  • Kabina in prtljažnik (94/110)

    Zasnova, prilagojena električnemu avtu, omogoča obilo prostora v notranjosti. Praktičnost odlagalnih površin mu odščipneta kakšno točko.

  • Udobje (102 /115)

    Izjemno dobro zatesnjena kabina, učinkovito gretje in hlajenje ter odlična ergonomija. Počutje v I-Paceu je odlično.

  • Pogonski sklop (62 /80)

    Obilo navora, ki je na voljo v vseh območjih delovanja, poskrbi za izjemno prožnost. Bateriji in polnjenju nimamo kaj očitati, dokler je dobra polnilna infrastruktura

  • Vozne lastnosti (79 /100)

    Kljub zimskim gumam, ki so bile oktobra na testnem avtu(?), je bila lega zadovoljiva. Pomaga dobro zračno vzmetenje.

  • Varnost (92/115)

    Varnostni sistemi niso vprašljivi, asistenčni pa znajo povzročati malce težav. Na račun majhnih vzvratnih ogledal je pogled nazaj malce omejen.

  • Ekonomičnost in okolje

    Glede na to, da se pri udobju ni varčevalo, je poraba energije zelo znosna. Pozna se, da je avto ustvarjen z namenom biti električni avto.

AM ocena: 4/5
Hvalimo in grajamo
Terenske zmogljivosti
Udobje
Funkcionalnost in prostornost kabine
Zvočna zatesnjenost kabine
Pogonska tehnika
Zasnova avta
Nima brezžičnega polnjenja telefonov
Premajhna vzvratna ogledala
Bleščanje v zaslonih
Skrivajoče se kljuke na vratih
Delovanje radarskega tempomata

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri