Test: Lexus UX 250h AWD - Mestni raziskovalec

16. 4. 2024 | Janoš Pečnik
Deli

Vam novejši, pretirano ambiciozno oblikovani modeli niso všeč? Morda bo tale Lexus bolj po vašem okusu. Vseeno pa preverite, kakšne kompromise boste morali sprejeti pri njem.

Urban Explorer ali krajše UX je bil v zadnjih letih najbolj prodajan Lexusov model v Evropi. Do prihoda modela LBX, ki bi mu lahko to titulo speljal, pa tudi najmanjši. Gre za križanca oziroma robustno kombilimuzino C segmenta - precej sta si podobna denimo s prvo generacijo BMW-ja X2. Na cestah je zdaj že peto leto, leta 2022 so ga tehnično malenkost osvežili in mu dodali nov paket opreme F Sport Design.

Zanimivo je, da ima tudi različico s polnim električnim pogonom, sicer pa je pogonska ponudba enostavna. Ob električni izvedbi obstaja še klasična hibridna - s sprednjim ali pa, kot v tem primeru, s štirikolesnim pogonom in brezstopenjskim menjalnikom. Kmalu ga sicer čaka še ena prenova, po kateri bo ta priključni hibrid še precej zmogljivejši.

Uroš Modlic

Odkar je UX zapeljal na ceste, so se oblikovalski trendi precej razvili - a ne nujno v pozitivno smer za vse okuse, kar je lahko, če vprašate mene, za UX tudi prednost. Tistim, ki cenite zrelo, zmerno vpadljivo oblikovanje s prepoznavnim Lexusovim podpisom, bo UX zelo verjetno še vedno všeč. Omenjeni paket F Sport Design sicer z agresivnejšo masko in odbijačema prinaša le nekaj bolj športno navdahnjene šminke.

Robustna ergonomija bo vedno dobro prestala preizkus časa

Ko sem prvič sedel vanj, je bilo vse na svojem mestu. In res sem primeren kandidat za preizkus, ker ne vem, kdaj sem sploh nazadnje sedel v Lexusu. Notranjost je brez odvečnih in nepotrebnih elementov, vse pomembne funkcije so na stikalih - in najlepši primer tega so tri velika stikala za gretje sedežev in volana, ki imajo celo možnost “AUTO”.

Se sicer pozna, da zasnova ni najnovejša, voznikova instrumentna plošča je nekoliko rigidna na primer (ob prenovi bo povsem digitalizirana), ampak notranjost je kakovostna, vzdušje je v bistvu limuzinsko. Ni zračno, ampak prijetno utesnjeno. Ima nekakšen pridih udobja stare šole. Manjkajo pa novejši premijski prijemi - mehansko povezano ročko menjalnika je na primer treba ročno prestaviti v položaj P. A po prenovi prihaja elektronska, enaka kot v novi Toyoti CH-R.

Uroš Modlic

Info-zabavni sistem so leta 2022 posodobili, pokrije osnovne potrebe po povezljivosti, ima glasovnega asistenta, nima pa več tiste - marsikomu nadležne - ploščice za upravljanje. Hitro sem se ga navadil in kaj več resnično niti ne pričakujem. Obstaja pa sicer še en večji zaslon, kot je tale 8-palčni, v dražjih paketih opreme (od Business naprej meri 12 palcev).

Za glave potnikov zadaj je razmeroma veliko prostora, za noge manj. A vzdušje je že zaradi visoke ramenske linije in majhnega okna utesnjujoče. Velike obloge vrat so puste in delujejo ceneno. Prostor zadaj ni prav prijeten. Zanimivo - sovoznikov sedež ima žep, voznikov ga nima.

Plitek prtljažnik predstavlja resen kompromis

Eden največjih kompromisov tega avtomobila je prostornost prtljažnika - meri le 284 litrov. Različica s sprednjim pogonom ima malo večjega, občutno večjega s 367 litri pa ima električno gnan UX. Volvo XC40 ima recimo v prtljažniku vsaj 418 litrov prostora, novi BMW X2 vsaj 560. Zadnja klop se sicer podre na dve tretjini.

Uroš Modlic

Hibridni pogon zmore skupaj 135 kilovatov moči. Sestavljajo ga dvolitrski bencinski motor in dva električna motorja. Ta štirikolesno gnana izvedba ima še enega nameščenega na zadnji osi - mehanske povezave torej ni. Pogon zadaj je bolj pomožne narave, kanček, ampak res kanček doda k stabilnosti skozi zavoje in zagotovo pomaga v slabših razmerah. V suhih pogojih boste pogon zadnje osi težko opazili, a prav prihajajoča prenova bo prinesla predvsem več moči na zadnji osi.

Prevladujoč občutek v vožnji je sicer soliden ...

... pomirjujoč in udoben, krmiljenje je še kar natančno in dobro obtežen volanski servo vliva samozavest ob zmernih pričakovanjih, prav tako soliden je občutek pri zaviranju. Potem pa brezstopenjski oziroma CVT-menjalnik, ki je redko dobra novica, pri čemer se tudi sam nenehno ponavljam. A pogon v tem Lexusu je še kar uglajen. Ja, motor se zadržuje v visokih obratih, če konkretno pohodim stopalko.

Ampak vedenje ni izrazito moteče že zaradi tega, ker je zvok motorja tudi dobro izoliran. Do stotice sicer pospeši v 8,7 sekunde in se mi glede na umirjen značaj avtomobila niti ne zdi podhranjen. Ni pa nikakor narejen za priganjanje. Poraba je solidna, med testom sem povprečno porabil 6 litrov na 100 kilometrov in tudi na avtocestnih potovanjih ostaja v zmernih okvirih.

Lexus UX 250h AWD

Lexus UX 250h AWD

Uroš Modlic

Pri Lexusu so za UX pred kratkim za pet tisočakov spustili cene, ki so se mi prej zdele pretirane. Za takšen 250 hibrid F Sport Design s štirikolesnim pogonom je zdaj treba odšteti 45.000 evrov. Oprema? Ta paket pokrije predvsem osnove - aktivni tempomat s sledenjem voznemu pasu, ogrevan volan in usnje na primer.

Preberite še:

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela s popusti: 45.000 €
Moč: 135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,7 s
Največja hitrost: 177 km/h km/h
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.987 cm3 – največja moč 112 kW (152 KM) pri 6.000/min – največji navor 190 Nm pri 4.400–5.200/min – 2. Elektromotor: spredaj – največja moč 80 kW (109 KM), največji navor 202 Nm ¬– zadaj – največja moč n.p., največji navor n.p. Sistem: največja moč 135 kW (184 KM), največji navor n.p.
Prenos moči: brezstopenjski menjalnik eCVT – bencinski in električni motor poganjata sprednji kolesi - dodaten električni motor na zadnji osi poganja zadnji kolesi
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 101 g/km – električni doseg (ECE) n.p.
Mase: prazno vozilo 1.680 kg – dovoljena skupna masa 2.110 kg
Zunanje mere: dolžina 4.495 mm – širina 1.840 mm, z ogledali 2.080 mm – višina 1.520 mm – medosna razdalja 2.640 mm
Prtljažnik: 283 litrov
Ocena
  • Po petih letih na trgu se je težko primerjati z novinci. UX je sedaj v tisti zreli fazi, ko še toliko bolj nagovarja tiste kupce s prefinjenim okusom, ki jih novi, pretirano vzhičeni modeli pač ne zanimajo. In zdi se mi, da mu to še kar dobro uspeva. A kompromisi - predvsem majhen prtljažnik - bodo za marsikoga nesprejemljivi.

Hvalimo in grajamo
Uravnotežene vozne lastnosti
Stikala in robustna ergonomija
Udoben pogon in poraba goriva
Skromen prtljažnik
Utesnjenost na zadnjih sedežih
Na nekaterih mestih se mu poznajo leta, a prihaja prenova