Medtem ko se na veliko govori o električnih avtomobilih, so pri Mazdi brez posebnega pompa spravili skupaj pravo mojstrovino, 3,3 litrski dizelski motor, ki je kot nalašč za pogon modela CX-60.
Mazda je vse bolj znana po rešitvah, ki gredo v drugačno smer kot pri drugih avtomobilskih proizvajalcih. Na primer bili so skoraj edini z izkazano zvestobo Wanklovemu motorju, njihov prvi električni avtomobil MX-30 pa je v primerjavi s konkurenco prišel na trg zelo pozno.
Digitalizacija na pol poti
Z modelom CX-60 si Mazda ni le zagotovila velikega brata modelu CX-5, ampak se podaja tudi v prestižne višave. Trenutno še največji Mazdin model (kmalu tudi k nam prihaja večja Mazda CX-80) je izdaten s prostorom v sprednjem delu potniške kabine in čeprav ni možnosti za sedem sedežev, je tudi zadaj dovolj prostora za glavo in kolena ter še za spodobno velik prtljažnik z osnovnimi 570 litri.
Ljubiteljem digitalizacije ne bo všeč Infozabavni sistem, ki ga je mogoče upravljati z vrtljivim stikalom in je resnici na ljubo nekoliko zastarel, zlasti pri vnosu navigacijskih ciljev, zato bi (spet po mnenju prej omenjenih) nujno potreboval posodobitev. Obstaja solidno glasovno upravljanje, vendar to ni posebnega poudarka vreden element. In to velja tudi za asistenčne sisteme, ki so vsi na voljo, a na primer pri prepoznavanju prometnih znakov ne delujejo vedno brezhibno.
Motor za dušo in ušesa
A hkrati ima tudi nekaj naprednih funkcij. Z uporabo zaznavanja vidnega polja prek kamere lahko avtomobil ne le samodejno nastavi voznikov sedež, ampak tudi z izjemno natančnostjo zazna, ali ima voznik kakšne motnje, in nato pošlje opozorilne tone skozi kokpit. Asistent za ohranjanje voznega pasu je precej grob pri popravkih, a tudi učinkovit.
Toda posvetimo se pogonskemu stroju. Šestvaljni vrstni turbodizelski motor je v močnejši različici, ki se imenuje D 254 in ustvari 187 kW / 254 KM na voljo s štirikolesnim pogonom. Največji navor 3,3-litrskega šestvaljnika znaša 550 Nm in je na voljo že pri vsega 1500 vrtljajih na minuto. Prostorninski mogočnež se v praksi v povezavi z uglajeno osemstopenjsko avtomatiko izkaže kot odlična kombinacija. Po potrebi 1,9-tonski avto do 100 km/h požene v 7,4 sekunde, navora in elastičnosti za prehitevanja in na avtocesti pa je več kot dovolj.
Zanesljivo, a brez presežkov
Podvozje in obnašanje pri vožnji ustrezata karakterju avtomobila, ki se pelje dinamično in udobno, čeprav se med hitrim izmikanjem in zavijanjem rad nekoliko zaziba. V različici s pogonom na vsa kolesa je v ovinkih zanesljiv, a na splošno CX-60 ni športni terenec za hitro vijuganje. Prepričata prijetno krmiljenje in nenazadnje zvok motorja, ki je mogočen, a ne neprijetno glasen, vsekakor pa v teh časih nekaj posebnega.
Ne navduši samo z gladkim tekom, ampak tudi z obrzdano žejo, merilni krog je pokazal povprečje 5,8 litra na 100 kilometrov. S hibridnim modulom, ki prispeva 12,4 kW moči in omogoča jadranje, predvsem pri vožnji navzdol in drsenju, se lahko poraba s preudarno vožnjo zmanjša celo na dobrih pet litrov.
Mazdino neupoštevanje smernic pomeni, da je CX-60 s šestvaljnim dizelskim motorjem zmogljivo, udobno in izjemno varčno potovalno vozilo. Cena sicer ni izjemno ugodna, vendar glede na lastnosti ostaja razumna v primerjavi s tekmeci.
Cena testnega modela: | 54.390 € |
---|
Motor: | šestvaljni, turbodizelski s hibridnim modulom, 3283 ccm , 254 KM (187 kW) pri 3750 v/min, 550 Nm 1500 v/min |
---|---|
Prenos moči: | 8-stopenjski samodejni menjalnik, pogon na vsa kolesa |
Zmogljivost: | najvišja hitrost (km/h) 219 pospešek 0-100 km/h (sek.) 7,4 s povprečna poraba 5,0 l/100 km |
Mase: | teža vozila 1.935 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4,745 m širina 1,890 m višina 1,680 m |
Prtljažnik: | 570 l |