Test: Mazda2 e-Skyactiv G115 Homura Aka - Rdeči plamen

23. 11. 2023 | Matjaž Gregorič
Deli

Tretja generacija Mazde2 je, kar je precej neverjetno, na cestah že od leta 2014 in ima v življenjepisu zabeleženo temeljito prenovo v letu 2019 ter manjšo osvežitev z začetka letošnjega leta. Tokratne spremembe so namenjene predvsem popestritvi za prihodnjih nekaj let, kolikor jo bodo še pustili na avtomobilskem svetu.

Letošnja osvežitev je poleg manjših kozmetičnih sprememb prinesla tudi nov najbogatejši nivo opreme, ki so ga pri Mazdi poimenovali Homura Aka, kar v japonščini pomeni rdeči plamen, prevedeno v avtomobilski jezik pa agresivnejšo črno masko hladilnika, rdeče šive na sedežih in volanskem obroču ter črno streho z vzorcem ogljikovih vlaken.

Dobro, vse lepo in prav, vendar sem iskal predvsem odgovor, kaj je tisto, kar najmanjši Mazdin model ohranja pri življenju v avtomobilskem razredu, ki je v zadnjem obdobju terjal kar nekaj »žrtev«, saj so se nekateri predstavniki poslovili brez naslednikov. Zanimivo je tudi to, da pravzaprav obstajata dve »dvojki«, le da je tista druga klon Toyote Yaris s hibridnim pogonom.

Odgovor, kaj je tisto, kar Mazdo2 naredi privlačno, je prišel že v začetku druženja na tokratni preizkušnji. Prepričal, pravzaprav kar navdušil me je 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, ki v najmočnejši izvedbi razvije 85 kilovatov oziroma 115 »konjev«, in čeprav nima pomoči s prisilnim dovajanjem zraka, je več kot spodobno energičen, zlasti če ga primerjam z novodobnimi »navitimi« in hkrati zadušenimi trivaljniki, ki so v tem razredu očitno postali kvalificirana večina.

V duhu sodobnih časov temu pogonskemu stroju pomaga mehki hibridni sistem, ki energijo, nastalo pri zaviranju, shranjuje v kondenzatorju in je namenjena predvsem krotenju bencinske žeje. Njegovega delovanja med vožnjo pravzaprav ni čutiti, še kako dobro pa se pozna v denarnici, ko je treba na bencinsko črpalko. Kajti motor, ki svoje delo oznanja s prijetno grgrajočim zvokom, se v povprečju zadovolji s 5,8 litra bencina na 100 kilometrov, kar je samo pol litra več, kot obljubljajo pri Mazdi.

Tudi v ovinkih se japonski malček obnaša samozavestno; pravzaprav se mi je zdelo, da za volanom občutki niso dosti drugačni kot v večji Mazdi3. Vozniki, ki znajo uživati v vožnji, se bodo z veseljem zapodili po kakšni ovinkasti podeželski cesti in na tem mestu imam samo pripombo, da bi si na volanu želel malce več povratnih informacij. Ampak ne pozabimo, da je Mazda2 pravzaprav urbani avtomobil, in v tem kontekstu je treba razumeti tudi druge lastnosti, ki niso tako bleščeče, na primer utesnjenost na zadnjih sedežih in prostorsko skromen prtljažnik.

Mazda2 v svoji najboljši podobi je torej prijeten avtomobil, ki je cenovno umeščen na spodnji rob prestižne ponudbe v tem avtomobilskem razredu. Kdor hoče imeti vse, bo moral pripraviti 22 tisočakov in nekaj drobiža. Ampak ko se boste sprehodili po ponudbi konkurence, bo hitro jasno, da je to kar prijazna cena za takšen paket.

Preberite še: 80 tisočakov za 19 let starega Golfa? Da, ta je vreden toliko!

BONUS VIDEO: Popravni izpit za ‘električnega Golfa’: so pri Volkswagnu odpravili napake?

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 22.770 €
Cena osnovnega modela s popusti: 16.690 €
Cena testnega modela s popusti: 22.770 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 200 km/h
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): 5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – gibna prostor- nina 1.496 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 6.000 vrt./ min – največji navor 151 Nm pri 3.500 vrt./min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,0l/100 km, izpust CO2 113g/km.
Mase: prazno vozilo 1.042 kg – dovoljena skupna masa 1.540 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.065 mm – širina 1.695 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.570 mm.
Prtljažnik: 250–950 l.