Nekateri avtomobili so namenjeni čim bolj enostavnemu prevozu od točke A do točke B. In nekateri so pravo nasprotje teh.
Nissan 370Z Roadster, recimo, z logično, praktično, vsakdanjo izbiro nima veliko skupnega. Pravzaprav nič skupnega, z izjemo cene. Malo več kot 50 tisočakov za tako zmogljiv in opremljen roadster pač ni veliko. Če ne verjamete, vzemite v roke cenike, pa začnite iskati nekaj podobnega. Ne gre. Vsaj ne za ta denar.
A kot rečeno: tisti, ki na avtomobile gleda le skozi kilograme, evre in 'konje', je zgrešil bistvo tega avtomobila. To je namreč v vozniških užitkih, vetru v laseh in nasmehu, ki ga na obraz voznika pričara kombinacija vsega tega.
Ste si zaželeli drsenja skozi ovinke? Na papirju menjalniška avtomatika ni ravno recept za športnost, a v resnici je sedemstopenjski klasični avtomatik povsem dovolj hiter in odločen, da je mogoče 370Z Roadsterja voziti ostro in uživaško. Če bi bila med drugo in tretjo prestavo manjša luknja, bi bilo še lepše, a že tako nepremične obvolanske ročice in hitrost delovanja menjalnika poskrbijo, da so hitra vijuganja ali pa prelaganja iz enega v drugo drsenje popoln užitek (le paziti morate, kje to počnete, seveda). 370 seveda označuje prostornino šestvaljnika (slabega 3,7 litra) in 328 'konjev', ki jih zmore, ni dirkaška, je pa zdrava športna številka, ki popolnoma zadostuje za športno premikanje 1,6 tone težkega avtomobila.
Seveda je uživanje lahko tudi drugačno: s spuščeno streho, ob prijetnem, a ne preglasnem zvoku iz izpuha, med uživaškim križarjenjem po lepi cesti. Natančen volan, ne pretrdo podvozje in ne ravno pravšnja količina vetra v kabini poskrbijo za klasično roadstersko vetrnjaštvo in nasmeh na obrazu voznika. Ja, tudi tako je življenje lahko lepo.
Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 48.990 € |
Cena testnega modela: | 51.290 € |
Moč: | 241kW (328 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 5,8 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,1l/100km |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – V60° – bencinski – gibna prostornina 3.696 cm3 – največja moč 241 kW (328 KM) pri 7.000/min – največji navor 363 Nm pri 5.200/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 245/40 R 19 V, zadaj 275/35 R 19 V (Bridgestone Potenza RE050A). |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,8 s – poraba goriva (ECE) 15,8/8,1/10,9 l/100 km, izpust CO2 254 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg. |
Notranje mere: | dolžina 4.250 mm – širina 1.845 mm – višina 1.330 mm – medosna razdalja 2.550 mm – posoda za gorivo 72 l. |
Prtljažnik: | 120 l |
T = 19 °C / p = 1.170 mbar / rel. vl. = 31 % / stanje kilometrskega števca: 5.220 km | |
Pospešek 0-100km: | 6,1s |
---|---|
402m z mesta: | 14,1s ( 163km/h) |
Največja hitrost: | 250km/h (VI.) |
poraba na testu: | 12,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,0m |
AM meja: | 38m |
-
370Z Roadster po svoji zasnovi in izvoru ni ravno mladinec, še vedno pa je odličen primerek športnega, a ne predragega roadsterja.